Свет
Министрите очи си вадат кој да се вози во "ауди", а кој во "мерцедес"
Владината Служба за општи и заеднички работи турка проект за унифицирање на возниот парк за државниот врв и министрите, со кој би требало да се набават 30 нови луксузни возила
ВЛАДИНАТА СЛУЖБА ЗА ОПШТИ И ЗАЕДНИЧКИ РАБОТИ САКА ДА ГО УНИФИЦИРА ВОЗНИОТ ПАРК
Владината Служба за општи и заеднички работи турка проект за унифицирање на возниот парк за државниот врв и министрите, со кој би требало да се набават 30 нови луксузни возила
Горан Минчев, директор на Службата за општи и заеднички работи ќе поднесе официјално барање до Владата за унифицирање на луксузните возила што ги користи државниот врв и министрите. Тој вели дека две години турка идеја за купување 30 нови, исти возила, а сегашните да ги префрли во употреба место 35-те ВИП возила, кои се најоптоварени и се користат за превоз на делегации, за локални потреби и употреба низ Македонија и за патување во соседните држави. Меѓу овие ВИП возила има и такви што поминале по 400 илјади километри, имаат висока потрошувачка на бензин и заедно со возилата од првата категорија, бараат и над 20 милиони денари годишно за одржување и резервни делови.
Минчев до Владата ќе поднесе детална информација за состојбата на овие две категории возила, кои, вели, не се баш во завидна кондиција. Службата пресметала фрапантни 22,5 милиони поминати километри досега, на сите 135 активни возила што се под нејзина надлежност.
Бивши и сегашни министри и нивни возачи велат дека по доаѓањето на власт, редовно се јавува борба и лутење за тоа кој во каков автомобил ќе се вози, зашто возниот парк. И по марка и по старост, а за боја и да не зборуваме, велат нашите извори. “Зошто јас да се возам во старо ‘ауди’, а тој во ‘мерцедес’, зошто некој со кола што поминала 300 илјади километри, а друг во нов и поголем автомобил, зошто јас во зелен, а тој во црн ‘мерцедес’, зошто СДСМ во нови ‘бродови’, а ЛДП и ДУИ во канти…”, се кавгите што се обавезни при распределбата на функционерските возила. Се лутат и возачите, тие што возеле со добра кола бивш министер, се нервираат што некој нивни новодојден колега седнал зад подобар волан со нов министер.
Изработена е студија со која треба да се убеди Владата, а особено министерот за финансии Никола Поповски дека добар дел од парите потрошени за набавка на нови 30 унифицирани возила ќе се вратат назад во Буџетот. “Ако купиме нови, сегашните министерски возила ќе ги повлечеме за секојдневна употреба. Сегашните за секојдневно користење, пак, ќе ги продадеме, со што од старт ќе обезбедиме околу 40 милиони денари, што ќе ги вратиме во Буџетот. Новите луксузни возила ќе имаат тригодишна гаранција, со што ќе заштедиме на поправки и резервни делови”, е есапот на Минчев, што ќе и го покаже на Владата. Освен тоа, се најавува и лицитација на 40 хаварисани или удрени владини возила, кои се на плацот во една од касарните на АРМ, од што се очекува дополнителен прилив на пари.
Во Министерството за финансии не кажуваат дали ќе се најдат пари за унифициран владин возен парк, како што е пракса во повеќето европските држави. Велат само дека кај нив се уште нема доставено официјално барање од Службата. “Се додека не видиме за каков проект се работи, не можеме ништо да коментираме”, велат од кабинетот на министерот Никола Поповски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Американски конгресмен со повик САД да излезат од НАТО
Американскиот конгресмен Томас Меси предложи закон со кој бара САД да се повлечат од НАТО, тврдејќи дека Алијансата претставува финансиски и дипломатски товар за земјата.
Во објава на мрежата X тој напиша дека НАТО е реликт од Студената војна и дека парите треба да се вложуваат во одбраната на САД, а не на социјалистички држави. Според него, НАТО ги чини американските даночни обврзници трилиони долари и носи ризик да ги втурне САД во туѓи војни.
Во предложениот закон се наведува дека европските членки имаат доволно економска и воена моќ за сопствена одбрана и дека членството на САД во НАТО не е во согласност со националните интереси. Законските тврдења исто така посочуваат дека распадот на Варшавскиот пакт и Советскиот Сојуз го сменил безбедносното окружување и ја направил НАТО-мисијата за колективна одбрана нерелевантна, како и дека алијансата започнала голема источна експанзија од 1999 година.
Контекстот доаѓа по најновите изјави на Доналд Трамп, кој за „Политико“ рече дека европските лидери се слаби и „=препремногу политички коректни, додавајќи дека Европа „не знае што да прави“. Трамп претходно повика земјите од НАТО да го зголемат воениот буџет од 2% на 5% од БДП и предупреди дека оние што нема да го исполнат условот може да бидат исклучени од алијансата.
Свет
(Видео) Снимен моментот кога авион слета врз автомобил на автопат во Флорида
На социјалните мрежи се појави снимка што го прикажува моментот кога мал авион слета врз автомобил што се движел на автопатот I-95 во округот Бревард на Флорида.
Според властите, возачката на автомобилот и двете лица во авионот добиле само полесни повреди. Ударот го снимиле татко и син кои возеле веднаш зад возилото што било погодено.
Полицијата соопшти дека двомоторниот авион Beechcraft 55 во понеделник околу 17:45 часот локално време морал присилно да слета на јужната лента од автопатот. При слетувањето удрил во автомобил Toyota Camry со 57-годишна жена. Во авионот биле 27-годишен пилот од Орландо и 27-годишен патник.
A small plane crash landed on a busy interstate in Merritt Island, Florida, hitting a car.
The plane experienced a “loss of power in both engines,” it was known, and was attempting an emergency landing on I-95 when it hit a Toyota Camry.
The driver of the car was hospitalised… pic.twitter.com/ViZAuMJcwT
— Vani Mehrotra (@vani_mehrotra) December 10, 2025
Таткото и синот, Џејмс и Питер Кофи, изјавиле дека авионoт нагло почнал да паѓа пред нив.
„Бев преплашен, сфативме колку беше блиску до трагедија“, рекол Џејмс. Питер додал дека дури следниот ден сватил колку среќа имале.
Авионот бил отстранет од автопатот.
Причината за присилното слетување сè уште не е утврдена, а истрагата продолжува. Според проценка на службата, можно е авионот да останал без гориво.
Свет
Децата во Австралија го измамија системот: забраната за социјални мрежи има големи пропусти
Првиот ден од австралиската забрана за користење социјални мрежи за лица под 16 години покажа бројни слабости во системот. Многу деца успеале да ги заобиколат новите правила користејќи ВПН, манипулации со датумот на раѓање или трикови при скенирање на лицето.
Родители од различни делови на земјата за „Еј-би-си“ сведочат дека нивните деца без проблем добиле пристап до „Снеплет“, „Инстаграм“ или „Тик-Ток“, иако формално би требало да им биде забранет.
Во повеќе случаи, системите за проверка на возраст погрешно утврдиле дека децата имаат над 16 години — дури и кога станува збор за 11- или 13-годишници. Некои тинејџери успеале да ја измамат технологијата со шминка или прикривање на делови од лицето. Социјалните мрежи признаа дека постојат технички предизвици и дека родителите можат да пријават профили за деца под 16 години кои ќе бидат суспендирани.
Стручњаците објаснуваат дека технологијата за процена на возраст има маргина на грешка од една до три години, што овозможува заобиколување на забраната. На „Тик-ток“ веќе се појавија објави од деца кои се потсмеваат дека „успешно ја преживеале“ забраната.
Владата најавува дека пропустите ќе се отстрануваат постепено. Премиерот Албанезе посочи дека околу 440.000 „Снепчет“ профили, 150.000 „Фејсбук“ профили и 350.000 „Инстаграм“ профили во сопственост на деца од 13 до 15 години ќе треба да се деактивираат. Повеќе од 200.000 „Тик-ток“ профили веќе се затворени.
Министерката за комуникации Анника Велс нагласи дека ова е „маратон, не спринт“ и дека децата кои денес ја заобиколиле забраната нема да можат да го прават тоа постојано.

