Македонија
Скратени средствата за проектот Скопје 2014
Со ребалансот на буџетот ќе бидат скратени и неколку милиони евра предвидени за проектот Скопје 2014, како и за останатите проекти за да се дојде до вкупниот износ на заштеди што е потребен, изјави вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески
Со ребалансот на буџетот ќе бидат скратени и неколку милиони евра предвидени за проектот Скопје 2014, како и за останатите проекти за да се дојде до вкупниот износ на заштеди што е потребен, изјави вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески на тркалезната маса за обезбедување на еднакви финансии на локалната самоуправа.
„Ребалансот нема да влијае на издавањето на еврообврзницата, тоа зависи само од условите на пазарот и каматната стапка кога ќе биде поволна каматната стапка тогаш ќе излеземе на европскиот пазар со обврзници”, рече вицепремиерот.
Буџетот на фондот за здравство ќе биде зголемен за милијарда и 120 милиони денари за да се подобрат условите на јавните здравствени установи, во пензискиот фонд се додаваат средства од 450 милиони денари за да не дојде до намалување на вкупниот буџет наменет за пензии.
Ставрески рече дека со мерките за штедење и намалувањето на платите од 10 отсто на државните функционери ќе се обезбедат неколку стотици милиони денари заштеда во текот на годината.
На тркалезната маса за фискалната децентрализација се дискутираше за овозможување на локалните самоуправи да обезбедат рамноправни и подобри услуги за сите граѓани како и локалните власти да го подобрат општиот економски напредок на земјата.
„Студијата има за цел да и помогне на Владата во воведување на поголема фискална распределба и обезбедува сценарија како може да се распределуваат средствата за локалните општини”, изјави Диадра Бојд претставник на УНДП.
Фискалната децентрализација е еден од факторите на економскиот развој за подобрување на квалитетот управувањето на општините претставува и втор значаен столб на Охридскиот рамковен договор.
„Владата ја покажува својата посветеност за унапредување на локалната самоуправа и заокружување на процесот на децентрализација”, рече Ставрески.
Претседателот на ЗЕЛС Коце Трајановски изјави дека во целта на овој проектот е да се создаде нов развоен систем на трансфер на финансиските средства меѓу централната и локалната власт.
Денешната тркалезна маса е во организација на УНДП, министерството за финансии, локалната самоуправа, ЗЕЛС како и претставници и професори од реномирани странски универзитети./крај/мт
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
(ВИДЕО) Јанчева: Хаос со јавниот превоз во Скопје, Славевски и Арсовска наместо да се караат да земат да работат
Советничката група на Социјалдемократскиот сојуз на Македонија и коалицијата во Советот на Град Скопје денеска поднесе барање за свикување на вонредна седница, поради сериозноста на проблемот со приватните превозници, кој со месеци ги остава граѓаните на Скопје без функционален јавен превоз, изјави Љубица Јанчева, координаторка на советничката група на СДСМ во Советот на Град Скопје.
– Додека претседателот на Советот, Трајко Славески, и градоначалничката Данела Арсовска си ја префрлаат одговорноста за тоа кој треба да го реши овој проблем, граѓаните на Скопје секојдневно се соочуваат со нередовен и дотраен јавен превоз. Наместо да се зафатат со решавање на реалните проблеми, гледаме како ВМРО-ДПМНЕ и Арсовска водат тригодишна расправија и инает, додека градот тоне во хаос.
Да потсетиме, ВМРО-ДПМНЕ беше партијата која ја промовираше Арсовска како „најдобра менаџерка“ и ветуваше дека Скопје ќе стане модерна метропола со бесплатен превоз и 250 нови автобуси. Што добија граѓаните? Наместо модерни решенија, добивме јавен превоз во катастрофална состојба, затрупан град во ѓубре и граѓани оставени сами да се снаоѓаат за основни потреби.
Советничката група на СДСМ и коалицијата упатува јасен и гласен апел:
Итно свикување на вонредна седница на Советот! Граѓаните не смеат да бидат оставени без јавен превоз. Превозот е нивна основна потреба и ние ќе направиме сè за да ги заштитиме нивните права. Ги повикуваме сите советници да ја поддржат оваа иницијатива, да покажат одговорност и да ги надминат политичките игри.
Утрово, претседателот на Советот, Трајко Славески, дури постави нови апсурдни барања – оригинални потписи со пенкало за иницијативата, нешто што досега никогаш не го барал. Истовремено, го повикуваме да престане со процедуралните пречки и конечно да дозволи решавање на проблемите кои го парализираат градот.
Со поднесената иницијатива бараме на дневен ред да се постави решението за јавниот превоз. Очекуваме информација од градоначалничката и секторите на Град Скопје за можностите за брза корекција и враќање на функционалноста на јавниот превоз.
Секој ден одложување е ден повеќе во кој граѓаните страдаат. Јавниот превоз не е луксуз – тој е основна потреба!
Советничката група на СДСМ и коалицијата останува посветена на борбата за интересите на граѓаните, рече Јанчева.
Македонија
Николоски: Ќе се гради алтернативен пат на трасата Тетово – Гостивар за да не се отсечат жителите од Полог
Пред да започнеме со изградба на aвтопатот Тетово – Гостивар, изведувачот најпрво ќе изгради алтернативен пат за да не се случи населените места долж автопатот па и одредени општини да останат отсечени, истакна вицепемиерот и министерот за транспорт Александар Николоски.
Динамиката на терен е засилена, потенцираше вицепремиерот Николоски, се работи на експропријацијата, а планот е прво да се градат нови мостови, па потоа да се рушат старите мостови. Трасата е изместена поради изградбата на цевководот за наводување на Полошкиот регион.
“Ако ги срушиме мостовите тоа ќе биде сериозeн проблем за жителите бидејќи цели села и општнини, на пример Брвеница па и Гостивар ќе останат отсечени. Затоа со Изведувачот се договоривме прво да се работи на алтернативниот пат па потоа да се гради мост по мост и тоа прво да се изгради нов мост па да се руши стар мост. Исто така експропријацијата и таму ни излезе како проблем бидејќи таму не се претпоставувало изградба на цевковод за наводнување на Полог. Прво мораме да ја измениме трасата а тоа подразбира нова експрипријација и очекувам дека до март следната година ќе ја завршиме експропријацијата”- истакна министерот Николоски.
Во однос на трасата Гостивар Букојчани, министерот потенцираше дека очекувано е да се заврши во рок од три години односно до крај на 2027 година, а за следната година во буџетот предвидени се околу 8 милијарди денари за изградба на автопатите на Коридор 8 и 10д.
Македонија
Стојановски: Предлогот на ВМРО-ДПМНЕ за превозниците е Град Скопје да ги зголеми средствата за поминат километар, а СДС бара покачување на цената на билетите
На денешната седница на Град Скопје, советникот од ВМРО-ДПМНЕ, Мартин Стојановски, ја изрази поддршката за иницијативата да се зголеми цената по километар за приватните превозници. Стојановски нагласи дека оваа мерка е важна за решавање на проблемите со протестите и блокираните линии кои приватните превозници ги организираат поради економските тешкотии.
„Прво сакам да нагласам дека изминатиот период советничката група на ВМРО-ДПМНЕ и коалицијата имаше постојани контакти со приватните превозници со цел изнаоѓање на решавање на проблемот кој го имаат тие со цел деблокада на протестите или на невозењето на линиите кои ги имаат доделено од Град Скопје“, рече Стојановски.
Во текот на вчерашниот ден, советничката група на ВМРО-ДПМНЕ, во соработка со приватните превозници, одржала состанок во просториите на Град Скопје, каде што бил донесен заеднички предлог. Според овој предлог, цената по километар би се зголемила за 30 денари.
,,Нам ни е јасно дека цената на нафтата секогаш варира и затоа предлогот е цената да се зголеми. Доколку е зголемена или намалена, да биде 30 денари плус од моменталната цена што ја земаат во овој момент. Тој предлог го прифатија сите приватни превозници, за што и заедно имавме прес пред Град Скопје. Тоа е еден огромен и голем доказ дека како ВМРО-ДПМНЕ и советничка група на ВМРО-ДПМНЕ се грижиме за граѓаните со тоа што сакаме да го решиме проблемот на граѓаните и пристапивме кон решавање на проблемот“, изјави Стојановски.
Стојановски напомена дека предложеното зголемување треба да биде вклучено во ребалансот на буџетот, кој ќе се разгледува на следната седница во декември, но нагласи дека ова зголемување не треба да се одрази на месечните билети за граѓаните.
„Апелирам до разум до сите советници и до службите во Град Скопје и градоначалничката денеска да усвоиме еден заклучок, се со цел тој заклучок да се претвори во предлог одлука за зголемување на цената по километар. Сакам да напоменам дека ова зголемување би било наш предлог да биде во ребаланс на буџетот, да се направи ребаланс на следната седница во месец декември, со тоа што тие средства би се вметнале во тој ребаланс и до крајот на договорот до месец мај, исто така во новиот буџет да се предвидат тие средства за приватните превозници“, истакна Стојановски.
Стојановски напомена и дека нема да има зголемување на цената на месечниот билет за граѓаните.
„Ние никако не прифаќаме зголемување на цената на месечниот билет за граѓаните. Единственото решение е заедно со Град Скопје и вас, колеги советници, да изработиме еден заклучок на денешната седница, секако доколку градоначалничката и службите прифатат таков заклучок од овој совет“, заклучи Стојановски.