Економија
Иновација во служба на потрошувачот
Навработеноста во Македонија, е показател за голема потенцијална работна сила, со која владата треба да донесе странски инвеститори во земјава, вели бизнис стратегот, Роуан Гибсон, кој во Скопје ја промовира својата нова книга “Иновации до корен“
Економијата на секоја земја е погодена од економската криза, без разлика дали се работи за мала или голема, масивна, економија, без разлика дали зборуваме за економијата на САД, економијата на Велика Британија или економијата на Македонија. “Сите се соочуваат со слични предизвици. Начинот на кој се соочуваме со овие предизвици е преку иновации. Сега имаме ситуација, да, имаме криза, но имаме и можности. Предизвикот е како да се искористат тие можности. Одговорот е, преку иновација. Без разлика дали се работи за влада или бизнисомен, треба да го стимулира потрошувачот, да бара и да му нуди нови причини да ги купува нивните продукти“, вели Гибсон.Според него, интересни се примерите на германската влада, која предложила купување автомобили постари од 9 години, за што купувачот добива попуст од 2.500 евра. На тој налин, помага на автомобилската индустрија.“Низ иновацијата ги задоволуваме побарувањата на потршувачот“, вели Гибсон. “Во секој сектор гледаме драматично различни пазарни ситуации. Се обидуваме да ги разбереме новите потреби на потрошувачите. Во последните 6 месеци потрошувачите ги сменија потребите, без разлика дали нашите потрошувачи се луѓе од улица или бизнис потрошувачи. Прашањето е како ќе ги решиме новите потреби, а одговорот е со иновативни бизнис стратегии’, додава Гибсон.Од примерите на Хјундаи и Сиско треба да се учи, смета тој. Имено, Во САД, Хјундаи, им нуди нови автомобили на потрошувачите со можност да ги вратат купените автомобили, ако во рок од една година останат без работа, а парите ќе им бидат вратени. “Значи тие, на тој начин се соочуваат со стравот на купувачите и сите можеме да научиме од тој пример, во кој било сектор. Но, денеска, луѓето се соочуваат со страв, со намалена самодоверба. Како да го тргнеме стравот од бизнис трансакциите?“, прашува Гибсон. Примерот на Сиско е менување на сопствената стратегија за продажвба. Така, Сиско, фирма што изработува многу скапа видео опрема за презентација, што чинат 350.000 долари решија да не ги продаваат, туку да ги издаваат на час. Наплаќаат по 300 долари од час. “Тоа е барање на нови продажни модели, кои ги задоволуваат потребите на купувачите. Компаниите треба да ги приспособат своите можности на потребите на купувачите“, вели Гибсон.Според него, владите во светот сега имаат многу поголема улога во економијата, отколку пред една или две години. “Се наоѓаме во ситуација кога секаде низ светот владите инјектираат милијарди долари во економијата, па се многу инволвирани во економските процеси со цел да ја стимулираат економијата. Она што владата може да го направи за да стимулира раст, не е само да инвестира во иновациски проекти како научни истражувања, или капитални објекти и проекти за истражување, туку треба да ги охрабруваат луѓето да отворат нови компании со еден, двајца, тројца вработени, што вашата влада и го прави“, смета Гибсон. Според него, со официјално, околу 35 отсто невработеност, а реално околу 20 отсто, во Македонија има голема работна сила, што би работела за мали пари. Тоа, според него, треба да е порака до Владата да стимулира влез на странски инвеститори, што би вработувале овде и тоа би и помогнало на македонската економија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Дурмиши во Берлин: Северна Македонија нуди нови можности за странски инвестиции
Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, денес учествуваше на панел-дискусија на тема „Можности за странски инвестиции во Северна Македонија“, што се одржа во Амбасадата на Република Северна Македонија во Берлин. Настанот беше организиран од Германско–македонскиот бизнис клуб (DNMBC) во соработка со Министерството за надворешни работи и надворешна трговија.
Министерот Дурмиши во своето обраќање истакна дека Северна Македонија се наоѓа во клучен развоен момент, во кој реформските процеси се насочени кон создавање предвидлива, стабилна и европски ориентирана економска средина. Тој ги нагласи приоритетите на Владата – дигитална и зелена трансформација, модернизација на индустријата, поттикнување на иновации и унапредување на човечкиот капитал.
„Нашата цел е да изградиме економија што создава додадена вредност и нуди јасни, долгорочни услови за инвеститорите. Со новиот модел на финансиска поддршка што ќе стартува во 2026 година, државата ги наградува квалитетните инвестиции, отворањето работни места, технолошките центри и проектите што придонесуваат за регионален развој,“ истакна министерот Дурмиши.
Тој подвлече и дека Германија останува еден од најзначајните економски партнери на Северна Македонија, додавајќи дека заедничката визија е да се зајакнат деловните врски, да се поттикнат модерни инвестиции и да се создадат нови можности за економски раст.
Министерот им се заблагодари на организаторите и деловната заедница во Германија за континуираната поддршка, оценувајќи дека ваквите настани се важна платформа за градење доверба и нови партнерства.
Настанот продолжи со динамична панел-дискусија во која учесниците разменуваа искуства и предлози за унапредување на инвестициската клима и можностите за продлабочување на соработката меѓу двете земји.
На отворањето се обратија Гафар Вејсели, претседател на DNMBC, министерот за европски прашања Орхан Муртезани, како и амбасадорот на Северна Македонија во Германија, проф. д-р Илбер Села. Панелот обедини значајни имиња од економскиот и институционалниот сектор, меѓу кои и директорот на ДТИРЗ Гоце Димовски, поранешната гувернерка на НБРСМ Анита Ангеловска-Бежоска, претставници од Министерството за надворешни работи и надворешна трговија и германската делегација за индустрија за регионот.
Економија
Вицепремиерите Стоилковиќ и Месаровиќ со заедничка посета на македонски компании во пресрет на утрешниот бизнис форум
Во пресрет на утрешниот македонско–српски бизнис форум, потпретседателот на Владата и министер за односи меѓу заедниците, Иван Стоилковиќ, и потпретседателката на Владата на Србија и министерка за економија, Адријана Месаровиќ, остварија заедничка посета на две успешни македонски компании – „Пекабеско“ и винаријата „Камник“.
Посетата, која се одржа со цел продлабочување на економската соработка и поддршка на бизнис-заедницата, претставува вовед во големиот македонско–српски бизнис форум што ќе се одржи утре во Скопје.
За време на посетата беа споделени информации за тековните производствени процеси, извозниот потенцијал и можностите за проширување на пласманот на регионалните пазари. Двајцата високи претставници истакнаа дека ваквите компании се пример за успешни деловни модели кои можат да придонесат за економско поврзување и зголемена конкурентност на целиот регион.
Во контекст на претстојниот форум, Стоилковиќ и Месаровиќ порачаа дека економската соработка меѓу двете земји е на постојан подем и дека постои јасна волја за нејзино дополнително унапредување.
Македонско–српскиот бизнис форум во Скопје на едно место ќе ги собере водечките компании, институции и инвеститори од двете земји, со цел создавање нови деловни можности и зајакнување на економските врски.
Пред почетокот на бизнис форумот Стоилковиќ и Месаровиќ ќе потпишат и Меморандум за разбирање за соработка меѓу Владата на Македонија и Владата на Србија.
Економија
Николоски: Вложуваме во модерни автопати да ја подигнеме безбедноста и да ги намалиме сообраќајните незгоди
Инвестираме огромни средства во изградба на модерни и безбедни автопати преку кои го подигнуваме нивото на безбедност во сообраќајот. Интензивно работиме на автопатите на коридор 8 и на коридор 10 д, а очекувам овој месец да избереме изведувач и за изградба на автопатот Кичево -Букојчани, изјави вицепремиерот Александар Николоски.
Тој потенцира дека е потребна координирана акција со МВР и другите надлежни институции со цел намалување на жртвите во сообраќајот, но најавжно е менување на свеста кај граѓаните за почитување на законите.
„Мора сите заеднички да работиме да се подобри црната статистика. Во соработка со МВР ќе работиме активно во следниот период на намалување на жртвите на патиштата. Пред се, многу значајно е да се изгради модерна инфраструктура во што многу вложуваме и таа да е добро испланирана. Најбезбедни се автопатиштата и тука многу вложуваме во изградба на автопати. Ја завршуваме изградбата на автопатот Кичево-Охрид, изградбата на автопатот Кичево -Букојчани за кој што очекувам да изберме Изведувач во овој месец. Понатаму интензивно се гради Букојчани – Гостивар или популарната Стража која се заобиколува, понатаму се гради Тетово-Гостивар кој што сите велевме дека е автопат а всушност е експресен пат. Работиме и на Прилеп-Битола како нов автопат, а веќе наоѓаме решенија и делот кој оди од Прилеп до Фариш, така да ова е голема активност која ја имаме и сериозно ќе придонесе во подобрување на безбедноста во сообраќајот. Секако тука се и магистралните и регионални патишта, тука се патиштата и во рамки на општините и затоа потребна е координирана активност која меѓуресорски и инстиуционално ја работиме со цел овие бројки да се подобруваат и најважно од се е да ја менуваме културата да се почитуваат правилата и законите”- изјави Николоски.

