Економија
Иновација во служба на потрошувачот

Навработеноста во Македонија, е показател за голема потенцијална работна сила, со која владата треба да донесе странски инвеститори во земјава, вели бизнис стратегот, Роуан Гибсон, кој во Скопје ја промовира својата нова книга “Иновации до корен“
Економијата на секоја земја е погодена од економската криза, без разлика дали се работи за мала или голема, масивна, економија, без разлика дали зборуваме за економијата на САД, економијата на Велика Британија или економијата на Македонија. “Сите се соочуваат со слични предизвици. Начинот на кој се соочуваме со овие предизвици е преку иновации. Сега имаме ситуација, да, имаме криза, но имаме и можности. Предизвикот е како да се искористат тие можности. Одговорот е, преку иновација. Без разлика дали се работи за влада или бизнисомен, треба да го стимулира потрошувачот, да бара и да му нуди нови причини да ги купува нивните продукти“, вели Гибсон.Според него, интересни се примерите на германската влада, која предложила купување автомобили постари од 9 години, за што купувачот добива попуст од 2.500 евра. На тој налин, помага на автомобилската индустрија.“Низ иновацијата ги задоволуваме побарувањата на потршувачот“, вели Гибсон. “Во секој сектор гледаме драматично различни пазарни ситуации. Се обидуваме да ги разбереме новите потреби на потрошувачите. Во последните 6 месеци потрошувачите ги сменија потребите, без разлика дали нашите потрошувачи се луѓе од улица или бизнис потрошувачи. Прашањето е како ќе ги решиме новите потреби, а одговорот е со иновативни бизнис стратегии’, додава Гибсон.Од примерите на Хјундаи и Сиско треба да се учи, смета тој. Имено, Во САД, Хјундаи, им нуди нови автомобили на потрошувачите со можност да ги вратат купените автомобили, ако во рок од една година останат без работа, а парите ќе им бидат вратени. “Значи тие, на тој начин се соочуваат со стравот на купувачите и сите можеме да научиме од тој пример, во кој било сектор. Но, денеска, луѓето се соочуваат со страв, со намалена самодоверба. Како да го тргнеме стравот од бизнис трансакциите?“, прашува Гибсон. Примерот на Сиско е менување на сопствената стратегија за продажвба. Така, Сиско, фирма што изработува многу скапа видео опрема за презентација, што чинат 350.000 долари решија да не ги продаваат, туку да ги издаваат на час. Наплаќаат по 300 долари од час. “Тоа е барање на нови продажни модели, кои ги задоволуваат потребите на купувачите. Компаниите треба да ги приспособат своите можности на потребите на купувачите“, вели Гибсон.Според него, владите во светот сега имаат многу поголема улога во економијата, отколку пред една или две години. “Се наоѓаме во ситуација кога секаде низ светот владите инјектираат милијарди долари во економијата, па се многу инволвирани во економските процеси со цел да ја стимулираат економијата. Она што владата може да го направи за да стимулира раст, не е само да инвестира во иновациски проекти како научни истражувања, или капитални објекти и проекти за истражување, туку треба да ги охрабруваат луѓето да отворат нови компании со еден, двајца, тројца вработени, што вашата влада и го прави“, смета Гибсон. Според него, со официјално, околу 35 отсто невработеност, а реално околу 20 отсто, во Македонија има голема работна сила, што би работела за мали пари. Тоа, според него, треба да е порака до Владата да стимулира влез на странски инвеститори, што би вработувале овде и тоа би и помогнало на македонската економија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Исплатени 99.743.746,00 денари кон 1.865 лица за предадени јаболка

Денеска се исплатија 99.743.746,00 денари кон 1.865 лица од подмерка 1.9 за јаболка предадени кај регистрирани откупувачи или регистрирани преработувачки капацитети, од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година, извести Министерството за земјоделство.
Од таму најавуваат дека продолжува поддршката кон производителите на јаболка.
Економија
УЈП со повик: Платете го веднаш достасаниот данок по ДЛД-ГДП и избегнете присилна наплата

Управата за јавни приходи ги повикува сите даночни обврзници, кои во законскиот рок не ја платиле даночната обврска по ДЛД-ГДП 2024, да го исполнат својот даночен долг.
Во согласност со евиденцијата на УЈП, 3.155 даночни обврзници ја немаат намирено разликата за доплата на данокот на личен доход утврдена во годишната даночна пријава за данокот на личен доход (ДЛД-ГДП) за 2024 година, што требаше да се исполни во законскиот рок до 30 јуни.
„Во следниот период УЈП ќе премине кон опоменување и присилна наплата на достасаните неплатени долгови по овој основ, што ќе доведе до дополнителни трошоци по основ на камата за задоцнето плаќање од 0,03 % дневно и еднократна посебна такса во постапка на присилна наплата“, информира УЈП.
Дополнителни информации се објавени на страницата на УЈП, во делот плаќање даноци на следниот линк http://www.ujp.gov.mk/mk/plakjanje.
Економија
Меџити: Поддршка со 227 милиони денари за 43 проекти во 33 општини

Министерството за животна средина и просторно планирање денеска ги потпиша договорите за реализација на 43 капитални проекти во 33 општини во државата.
За овие проекти се обезбедени над 227 милиони денари директна финансиска поддршка од Министерството, со што се овозможува имплементација на конкретни решенија во областа на канализацијата, водоснабдувањето и управувањето со водните ресурси.
„Убеден сум дека ова е најправилниот и најефикасен модел на соработка – директно партнерство меѓу Владата и општините, со цел да им донесеме на граѓаните конкретни придобивки“, изјави министерот за животна средина и просторно планирање, Изет Меџити.
Тој исто така ја потенцира важноста од навремената и квалитетна реализација повикувајќи на одговорност и посветеност од страна на сите општини.
„Немаме време за губење. Секој ден што ќе го добиеме во овој процес е еден ден повеќе во служба на граѓаните“, изјави Меџити нагласувајќи дека преку ова партнерство се поставуваат нови стандарди во справувањето со инфраструктурните и еколошките предизвици.