Економија
Иновација во служба на потрошувачот

Навработеноста во Македонија, е показател за голема потенцијална работна сила, со која владата треба да донесе странски инвеститори во земјава, вели бизнис стратегот, Роуан Гибсон, кој во Скопје ја промовира својата нова книга “Иновации до корен“
Економијата на секоја земја е погодена од економската криза, без разлика дали се работи за мала или голема, масивна, економија, без разлика дали зборуваме за економијата на САД, економијата на Велика Британија или економијата на Македонија. “Сите се соочуваат со слични предизвици. Начинот на кој се соочуваме со овие предизвици е преку иновации. Сега имаме ситуација, да, имаме криза, но имаме и можности. Предизвикот е како да се искористат тие можности. Одговорот е, преку иновација. Без разлика дали се работи за влада или бизнисомен, треба да го стимулира потрошувачот, да бара и да му нуди нови причини да ги купува нивните продукти“, вели Гибсон.Според него, интересни се примерите на германската влада, која предложила купување автомобили постари од 9 години, за што купувачот добива попуст од 2.500 евра. На тој налин, помага на автомобилската индустрија.“Низ иновацијата ги задоволуваме побарувањата на потршувачот“, вели Гибсон. “Во секој сектор гледаме драматично различни пазарни ситуации. Се обидуваме да ги разбереме новите потреби на потрошувачите. Во последните 6 месеци потрошувачите ги сменија потребите, без разлика дали нашите потрошувачи се луѓе од улица или бизнис потрошувачи. Прашањето е како ќе ги решиме новите потреби, а одговорот е со иновативни бизнис стратегии’, додава Гибсон.Од примерите на Хјундаи и Сиско треба да се учи, смета тој. Имено, Во САД, Хјундаи, им нуди нови автомобили на потрошувачите со можност да ги вратат купените автомобили, ако во рок од една година останат без работа, а парите ќе им бидат вратени. “Значи тие, на тој начин се соочуваат со стравот на купувачите и сите можеме да научиме од тој пример, во кој било сектор. Но, денеска, луѓето се соочуваат со страв, со намалена самодоверба. Како да го тргнеме стравот од бизнис трансакциите?“, прашува Гибсон. Примерот на Сиско е менување на сопствената стратегија за продажвба. Така, Сиско, фирма што изработува многу скапа видео опрема за презентација, што чинат 350.000 долари решија да не ги продаваат, туку да ги издаваат на час. Наплаќаат по 300 долари од час. “Тоа е барање на нови продажни модели, кои ги задоволуваат потребите на купувачите. Компаниите треба да ги приспособат своите можности на потребите на купувачите“, вели Гибсон.Според него, владите во светот сега имаат многу поголема улога во економијата, отколку пред една или две години. “Се наоѓаме во ситуација кога секаде низ светот владите инјектираат милијарди долари во економијата, па се многу инволвирани во економските процеси со цел да ја стимулираат економијата. Она што владата може да го направи за да стимулира раст, не е само да инвестира во иновациски проекти како научни истражувања, или капитални објекти и проекти за истражување, туку треба да ги охрабруваат луѓето да отворат нови компании со еден, двајца, тројца вработени, што вашата влада и го прави“, смета Гибсон. Според него, со официјално, околу 35 отсто невработеност, а реално околу 20 отсто, во Македонија има голема работна сила, што би работела за мали пари. Тоа, според него, треба да е порака до Владата да стимулира влез на странски инвеститори, што би вработувале овде и тоа би и помогнало на македонската економија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Ќе се олеснува кредитирањето при купување прв стан, вели Славески

Извршниот одбор на Народната банка усвои нова Одлука за макропрудентните мерки поврзани со макропрудентните инструменти за квалитетот на кредитната побарувачка од физичките лица. Со оваа одлука се регулираат основните показатели со кои се оценува кредитоспособноста на физичките лица, кога тие бараат кредити од банките и од штедилниците. Мерките ќе се применуваат од 1 декември 2025 година.
Гувернерот д-р Трајко Славески на конференцијата за печатот објасни дека со новата одлука се олеснува кредитирањето за купување или градење прво живеалиште, односно стан или куќа наменети за сопствено живеење. Но, имајќи ги предвид условите на пазарот на недвижности, особено во главниот град, што водат кон забрзан раст на цените на становите, поради што стануваат недостапни за помладите генерации, се врши и затегнување на условите за користење кредит за станбен објект којшто не претставува примарно живеалиште за кредитобарателите.
„За сите лица со нерешено станбено прашање, коишто навистина немаат стан/куќа на свое име каде што би живееле, а се очекува дека тоа ќе бидат претежно млади лица и млади брачни парови, со новата одлука се дозволува, без да се наруши пристапот на прудентност, тие да добијат станбен кредит и со учество од 10% од вкупната вредност на објектот за живеење. Наспроти ова, за сите останати случаи, минималното сопствено учество се зголемува од постојните 15% на 25% од вредноста на станот. Исто така, за корисниците на станбени кредити наменети за купување или градење прво живеалиште, ќе останат во важност досегашните лимити на показателот ДСТИ, коишто изнесуваат 55% за изложеноста во денари и 50% за изложеноста со валутна компонента. За сите останати баратели на кредити се предвидуваат пониски нивоа за овие показатели, и тоа од 50% за изложеноста во денари и 45% за изложеноста со валутна компонента.“
Имено, олеснувањето при купување прв стан се однесува на лицата коишто навистина немаат стан или куќа на свое име и планираат да купат или да изградат дом за сопствено живеење, за што треба да исполнат одредени критериуми, а се воспоставуваат соодветни механизми за проверка и следење, коишто се детално образложени во Одлуката.
„Промените во макропрудентните мерки имаат превентивен карактер и нивната цел е да нѐ заштитат сите нас од прекумерна задолженост, што може да се одрази понатаму на способноста за редовно отплаќање на обврските, како и на вкупната стабилност на финансискиот систем. Истовремено, со овие промени внимаваме да не „ги погодиме“ оние лица кои имаат потреба да го решат своето животно, станбено прашање, овозможувајќи им поповолни критериуми и полесен пристап до кредити, во однос на останатите корисници на кредити“, посочи гувернерот Славески.
Со ваквиот пристап, Народната банка се усогласува со практиката на голем број други централни банки во светот.
Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР