Економија
Иновација во служба на потрошувачот
Навработеноста во Македонија, е показател за голема потенцијална работна сила, со која владата треба да донесе странски инвеститори во земјава, вели бизнис стратегот, Роуан Гибсон, кој во Скопје ја промовира својата нова книга “Иновации до корен“
Економијата на секоја земја е погодена од економската криза, без разлика дали се работи за мала или голема, масивна, економија, без разлика дали зборуваме за економијата на САД, економијата на Велика Британија или економијата на Македонија. “Сите се соочуваат со слични предизвици. Начинот на кој се соочуваме со овие предизвици е преку иновации. Сега имаме ситуација, да, имаме криза, но имаме и можности. Предизвикот е како да се искористат тие можности. Одговорот е, преку иновација. Без разлика дали се работи за влада или бизнисомен, треба да го стимулира потрошувачот, да бара и да му нуди нови причини да ги купува нивните продукти“, вели Гибсон.Според него, интересни се примерите на германската влада, која предложила купување автомобили постари од 9 години, за што купувачот добива попуст од 2.500 евра. На тој налин, помага на автомобилската индустрија.“Низ иновацијата ги задоволуваме побарувањата на потршувачот“, вели Гибсон. “Во секој сектор гледаме драматично различни пазарни ситуации. Се обидуваме да ги разбереме новите потреби на потрошувачите. Во последните 6 месеци потрошувачите ги сменија потребите, без разлика дали нашите потрошувачи се луѓе од улица или бизнис потрошувачи. Прашањето е како ќе ги решиме новите потреби, а одговорот е со иновативни бизнис стратегии’, додава Гибсон.Од примерите на Хјундаи и Сиско треба да се учи, смета тој. Имено, Во САД, Хјундаи, им нуди нови автомобили на потрошувачите со можност да ги вратат купените автомобили, ако во рок од една година останат без работа, а парите ќе им бидат вратени. “Значи тие, на тој начин се соочуваат со стравот на купувачите и сите можеме да научиме од тој пример, во кој било сектор. Но, денеска, луѓето се соочуваат со страв, со намалена самодоверба. Како да го тргнеме стравот од бизнис трансакциите?“, прашува Гибсон. Примерот на Сиско е менување на сопствената стратегија за продажвба. Така, Сиско, фирма што изработува многу скапа видео опрема за презентација, што чинат 350.000 долари решија да не ги продаваат, туку да ги издаваат на час. Наплаќаат по 300 долари од час. “Тоа е барање на нови продажни модели, кои ги задоволуваат потребите на купувачите. Компаниите треба да ги приспособат своите можности на потребите на купувачите“, вели Гибсон.Според него, владите во светот сега имаат многу поголема улога во економијата, отколку пред една или две години. “Се наоѓаме во ситуација кога секаде низ светот владите инјектираат милијарди долари во економијата, па се многу инволвирани во економските процеси со цел да ја стимулираат економијата. Она што владата може да го направи за да стимулира раст, не е само да инвестира во иновациски проекти како научни истражувања, или капитални објекти и проекти за истражување, туку треба да ги охрабруваат луѓето да отворат нови компании со еден, двајца, тројца вработени, што вашата влада и го прави“, смета Гибсон. Според него, со официјално, околу 35 отсто невработеност, а реално околу 20 отсто, во Македонија има голема работна сила, што би работела за мали пари. Тоа, според него, треба да е порака до Владата да стимулира влез на странски инвеститори, што би вработувале овде и тоа би и помогнало на македонската економија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Мицкоски: Буџетот е ликвиден, трезорот нема да се затвори на 15 декември
Премиерот Мицкоски изјави дека Буџетот е ликвиден и сите обврски се извршуваат тековно. Како што појасни Мицкоски, 15 декември не е датум за затворање на трезорската сметка, туку рок до кој институциите е потребно да ги достават сите тековни расходи за навремена исплата.
Според премиерот, и по истекот на овој рок ќе има толеранција и институциите нема да бидат одбиени доколку поднесат налози подоцна. Целта на поставувањето на датумот, вели тој, е подобро планирање и навремено извршување на обврските.
„Јас не реков дека ќе се затвори трезорот, туку го поставивме 15 декември како датум кога сите иснтитуции е добро да ги достават сите оние тековни потреби, расходи и сите средства кои треба да се пренесат до доверителите. Се разбира на тоа додадов дека имаме толеранција. Се разбира дека нема ако некој дојде на 20 декември да речеме клучот е на врата и завршена е работата. Се разбира дека толеранција ќе има, но идејата е да работиме со план, да имаме свесност дека е потребно сето тоа да реализираме со време, да имаме некаква навика и да го почитуваме сето она што ќе го поставиме како план и задачи. Затоа јас ги молам сите институции да дојдат навреме. Не велам дека на 25-ти ако дојде некој со налог нема тоа да се прифати и ќе се одбие, но, навремено да ги испланираме активностите, за да не се случи во 5 до 12 сите да нагрнеме таму и некои од обврските да останат неплатени односно да ги книжиме во следната година. Само тоа е целта, чисто мораме да се навикнеме на некаков ред“, кажа Мицкоски.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
ССКМ ја поздравува одлуката со која данокот од 5 отсто останува при првата продажба на недвижностите
Сојузот на стопанските комори на Македонија ја поздравува одлуката со која данокот од 5 % останува при првата продажба на недвижностите.
„Ја поздравуваме одлуката на Владата за 5 % ДДВ, кој е при првата продажба на станбен простор, ова ги покажува позитивните заложби на бизнис-секторот и ССКМ претставен преку Градежната комора во соработка на Министерството за финасии и Владата. Сојузот на стопанските комори на Македонија смета дека одлуката на државата стапка за првата продажба на новоизградени станови да остане 5 % е оправдана.
Според ССКМ, оправдана е и одлуката на Министерството за продолжување на важноста на повластената стапка од 5 % ДДВ и сметаат дека со нејзиното продолжување најголема корист ќе имаат купувачите на станбени единици, односно населението.
Ивица Јаќимовски, член на управниот одбор при ССКМ, посочува дека со продолжување на данокот за купување станови на 5 %, почнувајќи од 2026 година, се очекува секторот за недвижности да добие нов импулс.
„Оваа повластена стапка на ДДВ има цел да го поддржи пристапот на граѓаните до домување, да ја стимулира градежната активност и да ја зајакне стабилноста на пазарот. Имплементацијата на даночната стапка од 5 % носи неколку важни привилегии и за купувачите и за индустријата: намалувањето на даночната стапка значително ги намалува вкупните трошоци за купување стан правејќи го сопствеништвото на домот подостапно за пошироката популација; се очекува прифатливоста создадена од данокот од 5 % да ја зголеми побарувачката за нови и постојни станови, што може да ги поттикне градежните и недвижните сектори и со поповолна даночна средина, домашните и странските инвеститори може да покажат зголемен интерес за пазарот на домување, што ќе придонесе за економски раст“, вели тој.

