Економија
Под концесија патишта од околу 380 километри

Издавање под концесија на патни правци во вкупна должина од околу 380 километри најави во четвртокот македонската влада
Издавање под концесија на патни правци во вкупна должина од околу 380 километри најави во четвртокот македонската владаКако што појасни министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески концесиите ќе се издаваат на рок од 35 години.За овој период, концесионерот ќе биде задолжен за изградба, реконструкција и одржување на делниците, за што се стекнува со право целосно да располага со наплатата на патарините, појасни Јанакиески.Тој информираше дека предмет на концесија се и постојните изградени автопатишта во Македонија, како и обиколницата околу Скопје, со цел полесно да се привлече концесионер во услови на светска криза.Делниците ќе бидат групирани во два пакета, со цел да се создадат концесиски пакети, кои ќе бидат финансиски исплатливи и привлечни за светските финансиски пазари.Првиот пакет, кој уште е наречен и Источен пакет, ги содржи делниците Крива Паланка – Романовце, Кочани-Штип, Миладиновци – Штип, Миладиновци – Скопје и обиколницата околу Скопје, во вкупна должина од 177,5 километри.Вториот пакет, или Западниот пакет, ги содржи патните правци Стенковец-Блаце, Гостивар-Ќафасан, Охрид-Требениште, Подмоље – Струга и Гостивар -Тетово – Скопје во вкупна должина од 196 километри.Идниот концесионер ќе биде обврзан во рок од осум години, по склучувањето на договорот да ги изгради делниците.Вкупната вредност на патиштата кои треба да се изградат е проценета на околу милијарда евра, а предвидено е и Владата да се вклучи со одреден надомест, чија висина ќе биде предмет на тендерирање.Одредувањето на висината на цената на патарината останува во надлежност на Владата, а предвидено е покрај постојните, да биде воведена само уште една патарина, на обиколницата околу Скопје.Јавниот повик ќе биде објавен во петок, а право на учество имаат сите домашни и правни лица, кои ќе ги исполнат условите.За најповолен концесионер ќе биде избран, оној што ќе понуди најголем концесиски надоместок и ќе ги исполни строгите критериуми.Потенцијалниот концесионер меѓудругото треба да има годишен промет од 500 милиони евра, во дејности релевантни за вршење на работа на предметот на концесијата.Одлуката за распишување на овој повик е донесена, по извршените анализи за исплатливоста на избраниот консултант француската компанија Луис Берже.Имплементацијата на концесискиот проект ќе го зголеми степенот на стручност, одговорност и професионално вршење на услугите поврзани со јавните патишта, истакна Јанакиески, додавајќи дека бенефит ќе има и градежниот сектор во државата./крај/ап
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Мицкоски: Се работи на проекти во образованието вредни две милијарди денари

Во моментот имаме инвестициска активност од околу две милијарди денари за проекти во образованието, повеќе од 30 капитални инвестиции, седум комплетно нови училишни згради, дваесетина се реновираат, спортски сали во Струга и во Битола, отпочнуваме со спортските сали – Кисела Вода и Аеродром, во план е продолжување на проектот за реконструкција на универзитетите, односно зградите на факултетите ФИНКИ и ФФК, отпочнуваме со кампусот „Мајка Тереза“, изјави попладнево премиерот Христијан Мицкоски.
„Истовремено, ќе продолжи и инспекцискиот надзор на оние високообразовни институции, но и оние други образовни институции, што не ги исполнуваат стандардите. Ќе бидат опоменати. Доколку не преземат ништо во насока на исполнување на стандардите, ќе мора да бидат затворени“, рече премиерот.
Тој кажа дека децата треба да добијат европско знаење, а „тоа може да го даваат институции што ги почитуваат законите и што нудат таков тип на пренос на знаење“.
„Реформата во образованието е навистина опсежна. Оваа година, нешто што не е за фалење, учениците ги добија книгите на 1 септември. Исто ќе биде и во следната година. Ние пред 10 – 15 години зборувавме за компјутер за секое дете, денеска сме среќни ако секое дете има учебник. Но, за жал, имавме цунами седум години што и тоа не можеше да го направи онаа влада на СДСМ и ДУИ, па оваа влада мора буквално сите тие елементарни работи да ги прави“, додаде премиерот.
Економија
Перински во Студеничани: Инвестираме и во руралните средини – тие се еднакви по својата важност како и останатите

Во скопската општина Студеничани денеска започна реконструкцијата на 6,5 км долгиот локален пат Драчево – Мотел Китка, проект финансиран од првиот владин повик за финансиска поддршка на инфраструктурни општински проекти. На официјалниот почеток на градежните активности присуствуваа министерот за локална самоуправа, Златко Перински, претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, министерот за транспорт, Александар Николоски, првиот вицепремиер и министер за животна средина, Изет Меџити, заменик министерот за локална самоуправа, Ерџан Селими и Калтрина Зеколи Шаќири, заменик министер за транспорт.
Градоначалникот Азем Садики, појасни дека станува збор за пат долг 6,42 км, кој се протега од селото Црвена Вода до мотел Китка, а проектот предвидува негова целосна реконструкција и обнова со неопходната инфраструктура.
„Многу сум среќен што Владата продолжува да ги помага општините, особено руралните. Овој пат е многу битен за нашата општина, затоа што не само што ќе придонесе за побрз, полесен и побезбеден транспорт за жителите во планинските села, туку ќе создаде услови за поттикнување и развој на туризмот и за инвестирање во скопската околина со оглед на близината и убавината на Китка“, истакна Садики.
Министерот Перински порача дека проектот е доказ за посветеноста на Владата да инвестира во подобрување на инфраструктурата во сите општини и региони.
„За оваа Влада не постојат заборавени општини, помагаме онаму каде што е најпотребно, а тоа се руралните средини со сите предизвици коишто ги имаат во дел на капиталните инвестиции. Радоста на мештаните којашто ја видовме денеска е доказ дека Владата трасира пат којшто се темели исклучиво на потребите на граѓаните и во таа насока ќе продолжиме за да го подигнеме квалитетот на живот на сите граѓани на цела територија на Македонија“, истакна Перински, кој како дел од теренските посети „Каде што срцето е дома“, претходно со неговиот заменик, Селими, одржаа работна средба со градоначалникот, членовите на општинскиот Совет и претставници на администрацијата на која разговараа за актуелните состојби во општината.
Поддршка на сите општини и во периодот што следи најави и премиерот Мицкоски, кој истакна дека Владата ќе продолжи да инвестира во проекти кои ќе значат поквалитетен, покомфорен и поубав живот, независно од политичката определба на градоначалниците.
„Немаме намера да заборавиме ниту едно место на целата територијата на Македонија, ќе инвестираме секаде. Тоа го правиме веќе девет месеци, покажуваме еден поинаков начин на функционирање на Влада. Ќе продолжиме така и во иднина, бидејќи граѓанинот, Македонецот, Албанецот, Турчинот, Србинот, Ромот, Бошњакот, Влавот и сите останати, се центарот на нашето внимание и сите ние заедно ќе работиме за нивно подобро утре“, порача премиерот Мицкоски.
„Евидентна е разликата од начинот на функционирање на оваа Влада“, оцени првиот вицепремиер и министер за животна средина, Меџити.
Министерот за транспорт, Николоски, информираше дека во моментов во село Студеничани привршува и реконструкција на локален пат долг 840 метри, а во тек е тендерска постапка за изградба на нов пат во Моране, проекти со кои дополнително се дава поддршка за подобрување на инфраструктурата во оваа општина.
Економија
Пратките ќе можете да си ги подигнувате сами од пакетомати – презентирана нова платформа

На промотивен настан денес беше презентиран нов начин за подигнување на пратките, што, како што беше посочено, ги надминува досегашните предизвици со доставата.
Се работи за воведување паметни автоматозирани пакетомати кои ќе бидат поставени на 120 локации низ државата, а пратката би можеле да си ја подигнете со кодот што би пристигнал на вашиот мобилен телефон.
Решението во земјата го воведува „Мај бокс“ (My Box). Основачот на компанијата, Далибор Ѓошевски, изјави дека идејата е резултат на детаљна анализа на потребите на корисниците и предизвиците во постојниот систем за достава.
„Нашата цел е да обезбедиме модерно, ефикасно и достапно решение што ќе стави крај на загубените пратки, на долгите чекања и на ограничувањата на временски рамки во доставата“, рече Ѓошевски.
Во рамките на настанот се одржа и панел-дискусија за иднината на е-трговијата и предизвиците на логистиката, за тоа како иновативните производи и услуги од овој тип ќе го подобрат искуството на корисниците и ќе го оптимизират процесот на достава.