Економија
Македонската ракија и алко-гастро туризам за пробивање на рускиот пазар
Ракијата, млечните производи и конзервната индустрија се најатрактивни за рускиот пазар, но тука е и туризмот, заедно со гастрономијата со кои може да се унапреди трговската размена меѓу двете земји, беше речено на
прес-конференција на која Македонско – руската стопанска комора и „Македонски дом“ од Москва потпишаа Договор за соработка.
Пред да се реализира каков било извоз за Русија, македонските производи мора да поминат низ процес на сертификација.
„Сертифицирањето на ракијата почна во мај. Се надеваме дека за еден месец веќе ќе бидат извезени првите количини во Русија“, истакна генералната директорка на „Македонски дом“ Инна Владимировна Жарова.
Тоа што нема директни чартер летови од Македонија кон Русија и обратно е главна пречка за развој на туризмот.
Обемот на трговската размена, пак, континуирано опаѓа во последните неколку години, иако извозот од македонска страна бележи раст.
„Во август годинава Македонија ја посетиле само 551 гостин од Русија или 0,9 отсто од вкупниот број туристи што е многу мал и безначаен резултат. Затоа, посебно ќе се ангажираме на ова поле“, напомена претседателот на Македонско – руската стопанска комора Ѓорѓи Дика.
За поголема промоција и претставување на Македонија пред руските потрошувачи, до март 2017 година ќе се снимаат репортажи од земјава кои ќе ги прикажат природните убавини, гастро и еко потенцијалите, традицијата, производството на храна, пијалoци,…, а потоа, до крајот на јуни и почетокот на јули, групи руски туристи ќе ја посетат Македонија.
„Интересот за Македонија е голем, но поради немањето директни летови, најпрво ќе почнеме со групи од 15 до 20 луѓе“, рече Жарова.
Извршниот директор на Комората Дејан Бешлиев дополни дека токму поради немањето чартер летови, се размислува за т.н. алко-гастро туризам како алтернатива.
„Тоа подразбира да им понудиме на руските гости прекрасни вина, ракија, салати, овошје,… а една од опциите може да биде и духовниот туризам“, укажа Бешлиев.
Договорот за соработка што го потпишаа Комората и „Македонски дом“ има за цел да му помогне на македонскиот бизнис да биде што поприсутен на рускиот пазар, преку организирање директни контакти со бизнисмени од Русија, симпозиуми, тркалезни маси, конференции, заеднички посети на саемски манифестации,…
Македонија во моментот во Русија извезува производи од земјоделско-прехранбениот сектор и фармацијата. Според статистиката, размената до крајот на септември бележи опаѓање за 12,2 отсто. Двете земји истргувале стока вредна 129,5 милиони долари, а лани тој износ бил 147,6 милиони.
Македонските компании пласирале 8,9 милиони долари повеќе стока. Извезени се производи за 32,2 милиона или 38,4 проценти повеќе од 2015-та.
Значајно е намален трговскиот дефицит од македонска страна и во овој период изнесува 65 милиони долари./крај/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Во октомври годишен раст од 11,0 отсто на вкупните депозити и од 9,2 отсто на вкупната кредитна поддршка
Годишниот раст на вкупните депозити изнесува 11,0%, којшто произлегува од зголемените депозити на двата сектора, со поизразен придонес на секторот домаќинства.
На годишна основа, вкупните кредити се зголемени за 9,2% како резултат на зголеменото кредитирање на двата сектора, при поизразен придонес кон растот на кредитите на корпоративниот сектор.
Најновото соопштение за монетарните движења е достапно на следниот линк.
Економија
Преку Wine vision by Open Balkan ќе се промовира македонското врвно вино и традиционалната македонска храна
Од 22 до 24 ноември оваа година се одржува најголемиот саем во Белград „Wine vision by Open Balkan“ каде што свое место ќе заземе и македонското вино и традиционалната македонска храна.
Оваа година од Македонија на саемот во Белград ќе учествуваат 80 наши винарии и дестилерии, 6 изложувачи на храна и ресторан со 3 готвачи.
Токму на овој настан посетителите ќе имаат можност да ги вкусат врвните македонски вина, да се запознаат со нашите традиционални вкусови и гастрономски особености.
Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство ги поддржува нашите изложувачи се со цел да се промовираат земјоделските производи и да се прошири извозот на истите надвор од границите на државата.
Во склоп на настанот кој што се одржува овие неколку дена ќе се одржи и македонска вечер на која што ќе присуствуваат високи делегати и владини претставници од други држави.
Преку македонската вечер присутните гости ќе се запознаат со богатството со кое што располага Македонија кога станува збор за вино и храна, велат од МЗШВ.
Економија
Следната недела ќе се одржи осмото издание на Деновите на финансиската писменост
Следната недела, од 26 до 28 ноември, ќе се одржи осмото издание на Деновите на финансиската писменост, коишто ги организираат финансиските регулаторни институции во соработка со приватниот финансиски сектор и граѓанските здруженија. Конкретно, организаторите се Народната банка, Министерството за финансии, Комисијата за хартии од вредност, Агенцијата за супервизија на капитално пензиско осигурување ‒ МАПАС и Агенцијата за супервизија на осигурување.
Деновите на финансиската писменост ќе бидат организирани главно како едукативни предавања. Сите институции коишто учествуваат во годинешното издание, преку своите веб-страници и преку страниците на социјалните мрежи, ќе ги информираат граѓаните за активностите и за настаните што се планираат, известувајќи и за начинот на пријавување на секој заинтересиран граѓанин.
Финансиските регулаторни институции ги повикуваат граѓаните да ги следат информациите за планираните активности и активно да се вклучат во годинешното издание на Деновите на финансиската писменост. Целта на оваа акција е да се зајакне финансиската едукација, да се поттикне финансиската инклузија и да се зголемат свесноста и заштитата на потрошувачите на финансиски услуги.
Конкретно, Народната банка организира Јавен повик до јавноста за земање учество на повеќе едукативни активности. На првиот ден, Народната банка ќе ги отвори вратите за сите заинтересирани лица коишто ќе можат да се информираат за правата на потрошувачите на финансиските услуги. Вториот ден ќе бидат организирани три он-лајн предавања на три теми: „Во светот на финансиите – Финансиска едукација за средношколци“, „Заштитни елементи на македонските пари“ и „Платежна сметка со основни функции“. Во текот на третиот ден ќе биде организиран студентски час во просториите на Народната банка наменет за студентите од факултетите во земјата на следните три теми: „Монетарната политика на Народната банка“, „Улогата и значењето на статистичките податоци на Народната банка“ од страна на претставници на Народната банка и „Младите и финансиската едукација“ во соработка со Здружението Алпбах.
Во текот на годинава, финансиските регулаторни институции спроведоа голем дел од планираните активности во сферата на финансиската едукација и финансиската инклузија. За следниот период се очекува дополнително засилување на ваквите активности, имајќи го предвид спроведувањето на Националната стратегија за финансиска едукација и финансиска инклузија.