Култура
Прво оркестарско цеде на Симон Трпчески

По четирите солистички комапкт дискови, од 1 март првото оркестарско издание на нашиот пијанист Симон Трпчески, пред публиката го започнува својот живот
Македонскиот пијано виртуоз, Симон Трпчески и Кралскиот филхармониски оркестар од Ливерпул под диригентската палка на Василиј Петренко на овој носач на звук ги изведуваат Концертите за пијано и оркестар број 2 и 3 на Сергеј Рахманинов.Музичкиот портал systemrecords.co.uk за новото издание пишува: „…30-годишниот македонски пијанист, Симон Трпчески, е еден од најзначајните музичари на неговата генерација. Овде, тој, технички совршено и величествено интерпретирано ги изведува „озлогласено“ предизвикувачките Втор и Трет концерт на Рахманинов. Се здружува со својот редовен соработник (диригентот) Василиј Петренко и Кралскиот филхармониски оркестар од Ливерпул во плодоносна АВИ-соработка, за овoj прв од двата планирани компакт дискови на кои Трпчески го снима комплетот концертни дела на Рахманинов за пијано и оркестар…“http://www.systemrecords.co.uk/trpceski-simon-royal-liverpool-phil-orch-vasily-petrenko-rachmaninov-piano-concertos-p-1024934.html„Прекрасно е чувството да се има и првото оркестарско цеде. Многумина со нетрпение го очекуваа многу одамна, а и јас го посакував. Но ете, по првите четири солистички изданија, еве го сега и првото оркестарско. Јас лично преферирам да свирам со оркестар, поради поинаквата димензија на звукот, различните звуци, различни бои, повеќе инструменти и исполнетоста што ја чувствувам при изведбата со оркестар“, вели Трпчески.Според него, комбинацијата што е направена со Кралскиот филхармониски оркестар од Ливерпул и со нивниот шеф-диригент, Василиј Петренко, заедно со продуцентот Џон Фрејзер е одлична.„Сето тоа што карактерот на делата во принцип го бара од пијанистот и оркестарот сметам дека е автентично испочитувано, а се додадени голема љубов и позитивна енергија во интерпретацијата. Верувам во ова це-де и во тоа што заеднички го направивме и не се сомневам дека и луѓето ќе го почувствуваат тоа“, изјави Трпчески за Македонското радио.Официјалното излегување на европскиот музички пазар се очекува на 1 март, кога започнува и серијата концерти на нашиот пијано виртуоз на Стариот континент. Во тек е снимање и на втор компакт диск во истиот состав (ќе ги содржи Концертите број 1 и 4 и Рапсодијата на тема од Паганини) со што ќе се заокружи комплетниот опус на дела за пијано и оркестар на Рахманинов. Неговото издавање се очекува следната година.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Љутков: Да изградиме индустрија што ќе создава игри со македонски печат и глобален потенцијал

Денес во Скопје беше отворена првата конференција за развој на видеоигри во Македонија „Game Dev Rev 2025“, во организација на Асоцијацијата на македонската индустрија за видеоигри (MGI).
Со своето обраќање пред присутните, министерот за култура и туризам Зоран Љутков нагласи дека оваа конференција не претставува само промоција на видеоигри, туку е симбол на креативноста, младинската енергија и новата културно-економска реалност за Македонија.
„Дали знаете што имаат заедничко една добра видеоигра и една успешна културна политика?“-праша министерот во своето обраќање. Двете почнуваат со идеја, момент на инспирација, што, ако е поддржан на вистински начин, може да прерасне во нешто големо. Некогаш дури и светски“, рече Љутков.
Министерот посочи дека индустријата за видеоигри денес е една од најбрзорастечките културни и економски гранки во светот, со годишен приход што го надминува оној на филмската и музичката индустрија. Таа индустрија, како што истакна, претставува спој на уметност, технологија, наратив и дизајн, и создава нови можности за младите.
Тој информираше дека Министерството за култура и туризам ја даде својата поддршка за иницијативата на асоцијацијата и за сите професионалци, ентузијасти и визионери вклучени во неа.
„Ова не е само конференција, туку повик до нашите млади креативци, дизајнери и програмери да го препознаат својот потенцијал, да се поврзат, да учат и да создаваат. Тука се гради иднината на македонската гејминг-индустрија,“ рече министерот.
Во своето излагање, министерот се заложи за поголема поддршка на новите културни индустрии, особено оние што го поврзуваат младинскиот потенцијал со глобалните трендови и носат нова економска вредност за земјата.
„Да го искористиме овој почеток за да создадеме заедница што ќе расте и ќе создава игри со глобален потенцијал–но со македонски печат,“ рече Љутков.
На конференџијата особено значајно беше присуството на претставници од Европската федерација за развој на видеоигри, како и поддржувачи од целиот регион и Европа, што претставува силен сигнал дека Македонија се позиционира како активен чинител на дигиталната и креативна мапа на Европа.
Култура
Сиљановска-Давкова: Фестивалот „Игор Маџиров“ уште еднаш покажа и докажа дека театарската моќ допира до сите генерации

Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова вчеравечер се обрати на свеченото отворање на четвртото издание на Интернационалниот фестивал на детски театри „Игор Маџиров“, којшто под слоганот „Сцена за сечиј сон“, и годинава се одржува под нејзино покровителство.
За неа, фестивалот, иако е насочен кон најпрефинетата и најпробирливата целна група- најмладите, со оригиналниот и искрен пристап ги заведува, радува и восхитува не само нив, туку и возрасните, будејќи го детето во нив.
Според претседателката, името на фестивалот го отсликува и наликува на профилот и сензибилитетот на извонредниот, прерано починат Маџиров, чии незаборавни улоги од него направија театарска легенда.
Акцентирајќи ја не само естетската туку и педагошката мисија на „Театарот за деца и младинци“, Сиљановска-Давкова изрази неизмерна почит кон актерите и сите вработени во театарот кои, од скромен, но топол амбиент, небаре волшебници, создаваат прекрасна сцена, налик на онаа од соништата.
Таа укажа на потребата од нова, пристојна тетарска куќа, обраќајќи се до надлежните институции со зборовите: ,,Уште еднаш посакувам овој минијатурен дом на „Театарот за деца и младинци“ да порасне, како што пораснаа децата кои во изминатите три децении го посетуваа и му се насладуваа. Просторното растење нека соодветствува на потребите на домаќините, но и на гледачите”.
Култура
Наградена со Стериина награда, славена во Белград – претставата „Народен пратеник“ на МНТ сега патува за Брчко

Со претставата „Народен пратеник“ од Бранислав Нушиќ, во режија на Егон Савин, Македонскиот народен театар ќе настапи на претстојните 42. Интернационални театарски средби „Брчко Дистрикт“ во Босна и Херцеговина.
Фестивалската програма се одржува од 16 до 24 октомври, а МНТ ќе настапи на втората фестивалска вечер, утревечер, на 17 октомври.
Фестивалот „Брчко Дистрикт“, со речиси половина век традиција, важи за еден од најрелевантните во регионот, познат по специфичниот пристап кон продукцијата, селекцијата и наградувањето на претставите и поединците.
Селектор на годинашното издание е култниот и харизматичен актер и режисер, Ирфан Менсур.
Летово, претставата „Народен пратеник“ доби Специјална Стериина награда за колективна актерска игра во Нови Сад и е сè поактуелна во регионалниот театарски простор.
Веднаш потоа беше изведена и во Народно позориште во Белград, каде Менсур фасциниран од актерската игра ја вклучи претставата во официјалната селекција на фестивалот во Брчко, со зборовите „Значаен пример на сценска интерпретација на класичен текст“.
Режијата на Савин ја задржува суштинската визија на Нушиќ, избегнувајќи радикални режисерски интервенции. Наместо тоа, фокусот е ставен на колективната актерска игра и јасната критика на политичкиот театар, испорачана интелигентно, духовито и трезвено.
Во претставата играат: Александар Микиќ, Дарја Ризова, Тони Михајловски, Јордан Симонов, Тања Кочовска, Александар Михајловски (со снимен глас), како и ансамблот: Дејан Стамчевски, Синан Ракип, Скендер Бериша, Зекирија Алим, Мирослав Атанасовски, Мартин Китановски и Хусеин Халили.
Ова е трето учество на МНТ на фестивалот во Брчко. Во претходните години, театарот има учествувано со претставите „Народен непријател“ и со „Нема да биде крај на светот“ и двете во режија на Нина Николиќ.