Култура
Потреба од меѓународни правила за користење на роботите
Британскиотексперт за вештачка интелигенција Ноел Шарки побара да се воведат меѓународниетички прописи за употреба на роботите, поради опасноста тие сè почесто да бидат употребувани за грижа надеца и стари лица.
Британскиотексперт за вештачка интелигенција Ноел Шарки побара да се воведат меѓународниетички прописи за употреба на роботите, поради опасноста тие сè почесто да бидат употребувани за грижа надеца и стари лица.
„До сега најмалку14 компании во Јапонија и Јужна Кореја направиле роботи за грижа за деца. Требада се утврди дали поради тоа на децата ќе им биде пружено помало вниманиеотколку што им е потребно“, вели Шарки, професор за вештачка интелигенција и роботикана Универзитетот Шефилд.
Тој во текс воамериканското научно списание „Сајанс“(Science), изразизагриженост поради сèпочестата употреба на роботите за воени цели, но и за тоа дека се користат загрижа на стари лица и деца.
Шарки додава декавеќе постојат роботи што се користат коитреба да ги хранат болните лица, како што е јапоснкиот робот „Мај спун“, штопреведено би значело „Моја лажица“.
Во иднинароботите би можеле да добијат задолженија да се грижат за децата и да гизаменуваат бабите, а спорет стручњаците тоа за децата би можело да биде изабавно искуство, доколку детете не е долго време препуштено на роботот.
„Уште не знаемеколку долгиот престој со робот може да се одрази врз детската психа“, речеШарки, додавајќи дека резултатите од истражувањето врз мајмуните билезагрижувачки.
Младите мајмуни,што биле препуштени на грижата на „електронските маќеи“, не биле способни дакомуницираат со другите мајмуни.
Шарки додава декапродажбата на роботи во претходните 20 години е драстично зголемена и дека во2008. година бројот на роботи во светот достигнал 5,5 милиони, а цената е за 80отсто пониска отколку во 1990. година.
„Тоа значи декароботите ќе заземат важно место во нашите животи“, смета Шарки, при тоаизразувајќи загриженост поради тоа што не постојат јасни меѓународни правилашто се потребни за да не ги утврдуваат луѓе од воените и индустриските кругови,како и премногу зафатените родители.
Дури и основачотна Мајкрософт Бил Гејтс „предвиде дека во следните години во секојдневниотживот роботите ќе бидат повеќе присутни, отколку компјутерите“.
„Секогаш гиистакнував предностите на употребата на роботи за опасни работи или вомедицината…Не се грижам дека роботите би можеле да ја преземат контролата врзлуѓето“, смета Шарки, додавајќи дека тие се „без мозок и покрај сите работи штоможе да се видат во научно-фантастичните филмови“.
„Не мезагрижуваат роботите сами по себе, туку начинот на кој ќе ги користат луѓето“,рече Шарки.
/крај/сајенс/ст
Copyright
2008
makfax
. Сите права се задржани. Текстов не смее да се печати илиемитува, во целина или во делови, без договор со makfax.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Зимски Македокс“ на „Синедејс“
Фестивалот на креативен документарен филм со настанот „Зимски Македокс“ ќе гостува во програмата на Фестивалот на европскиот филм „Синедејс“, кој од 3 до 10 декември ќе се одржи во МКЦ и во Кинотеката. Од 5 до 7 декември, во рамките на програмата на 24. „Синедејс“, ќе биде прикажан избор на долгометражни победници од 16-тото издание на фестивалот „Македокс“.
Програмата на „Зимски Македокс“ е составена од три наградени документарни остварувања. На 5 декември, во 19 часот, во МКЦ – Денсинг салата, ќе биде прикажан филмот „Ниедна друга земја“ на Басел Адра, Хамдан Балал, Јувал Абрахам, Рејчел Зар. Влезот на филмот е слободен.
На 6 декември, во 21 часот, во МКЦ – Денсинг салата, ќе биде прикажан филмот „Фиуме или смрт!“ на Игор Бежиновиќ. Билетот за проекцијата чини 200 денари.
На 7 декември, во 20 часот, во Кинотеката на РСМ, ќе биде прикажан документарниот филм „Земја и крилја“ на Стефан Малешевиќ. Билетот за проекцијата чини 200 денари.
Настанот „Зимски Македокс“ е поддржан од Амбасадата на Кралството Холандија и од платформата Movies that Matter.
Култура
Македонскиот виртуоз на виолина Владимир Костов и камерниот оркестар „Профундис“ ја носат магијата на Candlelight во срцето на Битола
Илјадници свеќи ќе го осветлат Центарот за култура во Битола на 6 декември кога ќе се одржи првиот концерт Candlelight во овој град – исклучително музичко и визуелно доживување во изведба на камерниот оркестар „Профундис“, под диригентската палка на маестро Ѓурѓица Дашиќ.
На ова специјално издание како солист ќе настапи Владимир Костов, концерт-мајстор на Македонската филхармонија и еден од најценетите македонски виолинисти. Со својата префинета техника, емоционална длабочина и сценска харизма, Костов ја освојува публиката на сите континенти.
Во рамките на концертот ќе биде изведена ексклузивна програма составена од ремек-дела на светската и домашната музичка литература, меѓу кои: St. Paul Suite од Густав Холст, Четири годишни времиња од Антонио Вивалди и Македонско капричо бр. 1 од Драган Шуплевски.

„Овој концерт е особено значаен затоа што првпат ја носиме уникатната атмосфера на концертите Candlelight во Битола. Под светлината на свеќите музиката добива нова димензија – интимна, топла и полна со емоции. Програмата е внимателно избрана за да ја долови магијата на класичната музика во едно сосема поинакво светло“, изјави маестро Ѓурѓица Дашиќ.
Владимир Костов, роден во Битола, има блескава кариера со настапи на некои од најреномираните светски сцени: Берлинската филхармонија, „Концертхаус“ – Виена, „Линколн центарот“ – Њујорк, Универзитетот „Харвард“ и многу други. Добитник е на престижната награда „Георги Божиков“ и е основач на фестивалот „Виолин фест“. Со својот интерпретативен сензибилитет и извонредна техника Костов претставува симбол на современата македонска виолинска школа.
Инаку, концептот на Candlelight – концерт на свеќи, е светски признат тренд, кој ја трансформира традиционалната концертна атмосфера во интимно и емотивно доживување. Илјадници свеќи го обвиваат просторот во топол сјај создавајќи симбиоза меѓу звукот и светлината, која ја приближува публиката до суштината на музиката.
Култура
Овој декември филмот „Мајка“ ќе се прикажува во 𝟤𝟥𝟢 киносали во Франција
Филмот „Мајка“, најновото остварување на Теона Стругар Митевска, од 3. декември официјално почнува со дистрибуција во Франција. Премиерата во Париз помина со исклучителен интерес. UGC Bercy беше целосно распродаден, а проекцијата во Pathé Convention се одржа со висока посетеност, што го потврдува зрелиот интерес на француската публика.
Во рамките на промотивната турнеја, филмот беше претставен пред водечките француски медиуми меѓу кои Télérama, Europe 1, INA, Elle и Le Journal du Dimanche, со силно позитивни критики. Критичарите ја истакнуваат тематската длабочина, авторската зрелост и уметничката актуелност на филмот.
Само во октомври и ноември „Мајка“ беше прикажан на 26 меѓународни фестивали каде доби значајно внимание и позитивни оценки од стручните жирија. Филмот е веќе продаден за дистрибуција во повеќе од 40 земји, што сведочи за неговиот силен глобален досег.

Особено пофалени се актерските интерпретации. Номи Рапас се издвојува со една од нејзините најсилни изведби, а Никола Ристановски носи суптилен и емотивно комплексен настап кој остави длабок впечаток меѓу европските гледачи и критичари.
Филмот е потврден за прикажување во 230 киносали во првите две недели, во комбинација од arthouse простори и големи комерцијални кина. Дополнително, 600 киносали низ Франција го имаат вклучено филмот во своите долгорочни репертоари, што претставува редок и значаен опфат за регионален филм во францускиот дистрибутивен систем.
„Мајка“ оваа есен имаше силно присуство на меѓународната фестивалска сцена, меѓу другите во London FF, Ghent FF, Cannes Rencontres Cinématographiques, Arras FF, Geneva IFF, Mannheim Heidelberg, Seville FF, Haifa FF, Thessaloniki FF, Ljubljana FF, Tallinn Black Nights, како и на прекуокеанските фестивали во Рио де Жанеиро, Токио, Колката и Маракеш. Значајна е и селекцијата на Camerimage FF во Лоџ Полска, еден од најпрестижните фестивали за директори на фотографија.
Во декември филмот пристигнува и пред домашната публика. „Мајка“ ќе биде на редовниот репертоар во Кинотека на Македонија.

