Филм
Британецот Кен Лоуч добитник на Златната палма во Кан
Филмот на британскиот режисер Кен Лоуч под наслов „Јас, Даниел Блејк“ (I, Daniel Blake) е прогласен за најдоброто остварување на штотуку завршеното 69-то издание на Меѓународниот филмски фестивал во Кан, соопшти на свечената церемонија во неделата вечерта жирито во Дворецот на фестивалот на шеталиштето Кроазет.
„Канскиот фестивал е многу важен настан за целиот свет. Останете силни“, им порача на француски јазик Кен Лоуч на организаторите на смотрата.
Златната палма ѝ припадна на социјалната драма за судбината на „малиот човек“. Главниот лик во филмот е повозрасниот столар Данеил Блејк, кому му е забрането да работи по преживеаниот срцев удар. Наоѓајќи се во тешка ситуација, тој се соочува со рамнодушноста на државната машинерија, но се обидува да продолжи да живее достоинствено.
Гран-при наградата, втората по важност по Златната палма, на годинешното издание на Канскиот филмскиот фестивал му припадна на канадскиот режисер Ксавиер Долан „Само крајот на светот“ (Juste la fin du monde).
Качувајќи се на сцената да го прими признанието, младиот канадски режисер одвај го додржа солзите. „Сé што правиме во животот, го правиме со цел да бидеме сакани, да бидеме прифатени. Ќе продолжам да правам филмови сиот мој живот, без разлика дали ќе ме сакаат или не“, рече Долан.
Херој во филмот на психолошката драма на Долан е успешен млад писател, кој во момчештвото го напушта домот поради несогласувањето со семејството поради неговата сексуална ориентација. Многу години подоцна тој се враќа во домот, за да им соопшти дека е смртно болен и оти наскоро ќе умре.
Главните ролји во филмот ги толкуваат ѕвездите на француската кинематографија, Марион Котијар, Венсан Касел, Леа Сејду. Сценариото е работено на основа на пиесата на францускиот писател Жан-Лук Лагарс, кој и самиот почина од СИДА во 1995 година.
Наградата за најдобар режисер годинава во Кан ја добија двајца режисери – Французинот Оливие Ассејас и Романецот Кристијан Мунгиу.
Францускиот режисер ја добри наградата за филмот „Личен купувач“ (Personal Shopper) кој се занимава со животот на млада Американка во Париз, која работи како асистент на славна личност, грижејќи се за нејзината гардероба. Хероината не ја сака својата работа, но не може да најде подобар начин да заработи за живото во Франција. Но одненадеж таа почнува да добива анонимни пораки.
Романецот, пак, е награден за филмот „Bacalaureat“. Во центарот на оваа социјална драма е историјата на провинциско романско семејство во кое единствената ќерка се подготвува за матурскиот испи. Високата оценка би ѝ овозможил на девојката да го продолжи школувањето во Англија, за што мечтае таткото. Но пред самиот испит сите надежи потонуваат, на само неколку чекори од училиштето таа доживува обид за силување и паѓа на испитот.
Наградата Златна камера за прв игран филм за која годинава претендираа 23 дебитанти, отиде кај францускиот со мароканско потекло Худ Бенјамин за филмот „Божествена“ (Divines). Ова е негово дебитантско режисерско остварување во кој двата лика се две тинејџерки најдобри пријателки кои живеат во едно проблематично предградие во Франција.
Иранскиот актер Шахаб Хосеин ја доби наградата за најдобра машка улога во филмот „Forushande“ на иранскиот режисер Асгар Фархади. Социјалната драма раскажува за 51-годишен маж кој по 20-месечно барање работа добива задолжение, кое го става пред етичка дилема и од неговиот избор зависи дали ќе го сочува тешко добиената работа.
Добитничка на наградата за најдобра актерка е филипинската глумица Жаклин Хозе, „Не знам што да кажам.. Не го очекувам ова“, изјави возбудената актерка.
Жаклин Хозе ја доби наградата за улогата во филмот „Ma’Rosa“ (Мама Роза) на филипинскиот режисер Брилијанте Мендоза, во кој е мајка на четири деца и држи мало кафуле во една од најсиромашните населби во Манила. За да врзат крај со крај, таа и сопругот се решаваат и да препродаваат дроги.
За најдобар режисерка на 69-от Кан жирото ја прогласи британската режисерка Андреа Арнолд за филмот „Американски мед (American Honey). Неговиот филм ја следи приказната за млада девојка која крстосува по американскиот Среден Запад продавајќи претплата на списание, но наскоро наоѓа ново друштво со кое влегува во авантури и искушенија.
За Арнолд ова е веќе трета награда во Кан, откако претходно во 2006 година ја освои за филмот „Црвениот пат“ (Red Road), и за „Аквариум“ во 2009 година.
Почесната палма годинава му беше доделена на францускиот актер Жан-Пјер Лео, за достигнувања во светската кинематографија./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето
Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.
Култура
„Бруталистот“ ги воодушеви гледачите и критичарите: „Ремек-дело, ќе размислувате за филмот“
На 82. доделување на наградата Златен глобус, големиот победник беше Бруталистот (The Brutalist).
Филмот освои три награди, вклучувајќи за најдобар филм, најдобар режисер (Брејди Корбет) и најдобар актер во драма (Адриен Броди).
#TheBrutalist director Brady Corbet and star Adrien Brody share a moment during the film’s 12-minute Venice standing ovation. pic.twitter.com/V6Rqd0N3DW
— Variety (@Variety) September 1, 2024
Епската историска драма беше премиерно прикажана на филмскиот фестивал во Венеција, каде што беше проследен со 12-минутни овации. Корбет беше награден со Сребрен лав за најдобар режисер на фестивалот.
Драмата која трае повеќе од три часа го следи архитектот визионер Ласло Тот (Броди) и неговата сопруга Ерзебет (Џонс).
Тот е Унгарец со еврејско потекло кој успеал да го преживее Холокаустот, а по Втората светска војна се преселил во САД со неговата сопруга Ерзебет (Фелисити Џонс). Иако на почетокот страда од сиромаштија, неговиот живот се менува откако ќе запознае богат индустријалец…
Режисерот Корбет претходно изјави дека дебатата за должината на филмот била прилично глупава.
„Овој филм прави сè што ни беше кажано да не правиме. Мислам дека всушност е прилично глупаво да се зборува за должината бидејќи тоа е како да критикувате книга бидејќи има 700 страници наместо 100“, рече режисерот за време на прес-конференција.
„Бруталистот“ моментално има 93% на „Ротен Томатос“ врз основа на 170 критики од критичарите. Има оцена 8,1 на ИМДБ.
„Невозможно е да не се препознае ‘Бруталист’ како ништо друго освен филмски триумф“, напиша критичарот Том Дејвидсон.
„Ремек дело кое ќе ве воодушеви. Ќе размислувате за ова дело”, додал критичарот Даг Џејмисон.
„Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи“
Филмскиот критичар на Ролинг Стоун, Дејвид Фер, напиша за филмот: „Не е само тоа што веќе не снимаат вакви филмови – се разбира дека не прават. Тоа е што малку луѓе деновиве се мачат да раскажуваат толку опсежни приказни со ова ниво на раскажување приказни кое бара вештина, храброст и енергија“.
Драмата беше позитивно оценета и од критичарот на Варајати, Овен Глајберман, кој напиша: „Јасно е дека Корбет го направи овој филм со намера да има големо значење. Дали тој навистина ќе го постигне тоа е во окото на гледачот. Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи. Можеби тоа е доволно значење.
Друга позитивна рецензија беше напишана од Бен Крол од TheWrap: „Земено како целина, Бруталист истовремено тагува и ги слави американските амбиции – амбициите на имигрантската класа која бара нов живот без гаранции за успех, како и амбициите на режисерот кој го исполнува платното со животни опсесии“.
Посебни пофалби за својата изведба доби Адриен Броди.
Некои критичари особено го пофалија Адриен Броди, кој веќе импресионираше многумина со неговата изведба во потресната воена драма „Пијанист“ од 2002 година.
„Броди внесува огромна тежина на ликот, но и болка што го нагризува гордото чувство за идентитет, цел и судбина на Ласло. Тоа е монументална изведба; гледањето на овој архитект третиран како ѓубре е едноставно поразително“, напиша критичарот Дејвид Руни од Холивуд рипортер.
Се чини дека филмот не им се допадна само на критичарите. Гледачите веќе напишаа дека „Бруталист“ ќе биде еден од најдобрите филмови на годината.
„Никогаш не сум сакал да гледам филм толку брзо откако го видов трејлерот како што направив со овој. Дефинитивно мора да се види“. „Го видов филмот и верувајте ми, вреди. Дефинитивно најдобриот филм на годината“, се дел од коментарите.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.