Филм
Драмите доминираа на 30-то доделување на наградите Гоја

Драмата комедија „Труман“ на режисерот Сеск Гаји, освои пет награди вклучително и за најдобар филм, актер, оригинално сценарио и спореден актер, на јубилејното триесетто доделување на наградите Гоја во Мадрид, шпанскиот еквивалент на американските Оскари.
Драмата комедија „Труман“ на режисерот Сеск Гаји, освои пет награди вклучително и за најдобар филм, актер, оригинално сценарио и спореден актер, на јубилејното триесетто доделување на наградите Гоја во Мадрид, шпанскиот еквивалент на американските Оскари.
Наградата Гоја е најзначајната шпанска национална филмска награда којашто од 1987 година ја доделува Академијата за филмски уметности и науки, а оваа година во нејзиниот избор доминираа драмите.
Авантуристичката драма „Никој не ја посакува ноќта“ (Nadie quiere la noche), најголемиот ривал на „Труман“ (Truman), освои четири, главно технички награди, вклучително и за најдобра песна.
Малата бронзена биста со ликот на славниот шпански уметник Франциско Гоја, ја доби и третата драма под наслов „Младенка“ (La novia), за најдобра споредна актерка и за филмска фотографија, иако беше номинирана во дури 12 категории.
Победникот на гала свеченоста, филмот „Труман“ на 48-годишниот Сеск Гаји, освои пет од шесте номинации. Филмот зборува за пријателството на две сосема различни личности, и за храброста за прифаќањето на смртта. Двајцата пријатели, аргентински филмски режисер во егзил и професор по математика, се среќни откако по многу години се среќаваат во Мадрид и се присетуваат на минатото, а таа средба воедно ќе им биде и последната.
„Филмовите не се натпреваруваат меѓусебно, а исто така ниту актерите. Кога ќе го слушнеш своето име на подиумот, прво се запрашуваш дали тоа е вистина. А потоа и дали ја заслужуваш наградата“, изјави 59-годишниот Аргентинец Рикардо Дарин, кој за улогата на еден од пријателите ја освоите наградата за најдобар актер. Дарин во септември ја доби за истата улога наградата најдобар актер и на реномираниот фестивал во Сан Себастијан, каде што „Truman“, исто така, беше прогласен за најдобар филм.
Вториот најуспешен филм, авантуристичката драма „Никој не ја посакува ноќта“, зборува за богата и образована жена која организира експедиција на Северниот пол за таму да се сретне со сопругот истражувач. На патот среќава скромна ескимска жена, а и покрај бројните културни и индивидуални разлики, мора да се обединат за да преживеат во борбата со тешките природни услови. Филмот на 55-годишна режисерка Изабел Коичет ги доби и наградата за оригинална музика, шминка, дизајн и за продукција.
Третата драма чии протагонисти се искачија на пиедесталот во Мадрид, филмот „Младенка“ е приказна за триаголникот на нераздвојните пријатели од детството чиишто односи се менуваат кога девојката, чиј лик го толкува Инма Куеста, треба да се омажи за еден од нив, а сака друг.
Покрај „Труман“, „Никој не ја посакува ноќта“ и „Младенка“, уште пет филмови се закитија со статуетките Гоја.
„Анаклето, тајниот агент“ за најдобри специјални ефекти, „Една есен без Берлин“ за најдобра новооткриена актерка – 27-годишната Ирене Есколар, „Еден совршен ден“ со најдобро прилагодено сценарио и „Покрив над главата и храна“ со најдобра актерка Наталија де Молина. Филмот „Клан“ на Аргентинецот Пабло Преперо, ја освои наградата за најдобар ибероамерикански филм, францускиот „Мустанг“ беше награден како најдобар европски филм, а „Фати го знамето“ е победник во категоријата анимиран филм.
Програмата за наградите Гоја која таеше во саботата вечерта повеќе од три часа, ја водеше 35-годишниот актер Дани Ровира, кој минатата година ја освои наградата за надежен актер по улогата во комедијата „Осум баскиски имиња“, кој беше прогласен за најпопуларен филм во Шпанија во 2014 година./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.