Филм
„Еликсир“ и „Такви се правилата“ на СФФ

На Скопскиот филмски фестивал, што се одржува од 17 до 24 април, гости на прес-конференцијата беа режисерот на филмот „Еликсир“, Броди Хигс и македонската актерка Наташа Петровиќ, која игра една од главните улоги во овој филм, прикажан и на Берлинскиот филмски фестивал.
На Скопскиот филмски фестивал, што се одржува од 17 до 24 април, гости на прес-конференцијата беа режисерот на филмот „Еликсир“, Броди Хигс и македонската актерка Наташа Петровиќ, која игра една од главните улоги во овој филм, прикажан и на Берлинскиот филмски фестивал.
Режисерот Хигс го базирал своето сценарио на познатите уметници на надреализмот Андре Бретон и Тристан Цара, сместувајќи ги во Берлин, во сегашно време.
„Во филмот има јасен исказ дека во денешното општество на економски притисок не се вреднува уметноста доколку таа остварува некаков профит, уметниците се постојано подложени на вреднување со економски параметри, за разлика од 20-тите години на минатиот век, каде според моето мислење, славните ликови на надреализмот и дадаизмот биле ослободени од тоа“, рече Хигс.
Тој рече дека кога актерката Наташа Петровиќ на аудицијата во Берлин ја извела сцената на бакнеж со лошиот лик Тристан, таа покажала исклучителна енергија, која влијае на гледачот и тој веднаш ја ангажирал за улогата.
„Идејата за ликот што го играв не е од книгата на Андре Бретон. Заедно со режисерот истражувавме како живеат тие луѓе кои се постојано во движење и кои всушност постојано се бараат себеси, а истовремено се во школка и се оденесуваат така, како што се однесуваат за да се заштитат. Затоа и мојот лик не комуницира, само пишува, никој не знае од каде доаѓа, но таа само се обидува да преживее во овој свет“, рече актерката Наташа Петровиќ.
Гости на втората прес-конференција на Скопје филм фестивал, беа и хрватскиот режисер Огњен Свиличиќ, Атанас Георгиев, монтажер и Корнелија Ристевска од „Трикс филм“, македонскиот копродуцент на филмот „Такви се правилата“.
Режисерот Свиличиќ рече дека она што го опишува во својот филм, во кој еден тинејџер е повреден во навивачки насилства и починува заради лекарската грешка, а неговите родители не можат да ја најдат правдата, може да се случи секаде во Источна Европа.
„Кога општеството не знае како да се справи со некој проблем, кога полицијата, болницата, кога институциите се рамнодушни, тогаш луѓето излегуваат сами да се справуваат со проблемите, како што знаат и умеат и тогаш настанува насилството“, рече Свиличиќ.
Според него малите земји треба да ја развиваат културата за да се потисне тоа насилство.
Авторот на монтажата Атанас Георгиев рече дека работата на овој филм, многу се разликувала од работата на неговиот претходен филм „До балчак“.
„Овој филм не беше полесен од „До балчак“. Требаше да се изработат многу детали и тоа до фрејм, за да се постигне ефектот на една тешка драма“, вели Георгиев.
Една од копродуцентките Корнелија Ристевска рече дека ваков вид копрдукции се корисни
„Имавме среќа што Агенцијата за филм ги одобри средствата за овој филм. Има големи предности за сите страни, кога еден филм има повеќе копродуценти“, рече Ристевска.
Агенцијата за филм го финансирала филмот „Такви се правилата“ со милион денари, а вкупниот буџет бил околу милион евра.
Филмот „Такви се правилата“ од утре е на репертоарот на Синеплекс.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.