Филм
Филмот ‘Еверест’ го отвори Венецискиот филмски фестивал
Седумдесет и второто издание на еден од најзначајните филмски фестивали во Европа и најстариот во светот – Венецискиот филмски фестивал беше отворен во средата вечерта во Дворецот на филмот (Palazzo del Cinema) на островот Лидо.
На црвениот тепих минаа италијанските актери, како и членовите на фестивалското жири. И покрај горештината, тие беа поздравени од голем број поклоници на седмата уметноста, а главни ѕвезди секако беа американските актери Џејк Гиленхал, Џош Бролин, Џејсон Кларк и режисерот Балтазар Кормакур, од филмот „Еверест“ кој оваа година ја имаше честа да го отвори фестивалот.
Драмата „Еверест“ е базирана на вистински настани, и ја раскажува сторијата за две експедиции кои го покорија највисокиот врв на планетата. Основата на филмот е во биографските белешки на учесниците во експедициите од 1996 година, меѓу кои и рускиот алпинист Анатолиј Букреев кој тогаш спасил тројца луѓе, а го толкува исландскиот актер Ингвар Егерт Сигурссон. Критичарите беа многу благонаклонети кон овој филм, а некои забележаа дека „Еверест“ го издигнал 72-от Венециски филмски фестивал.
Во главната конкуренција за престижните награди Златен лав беа селектирани 21 остварување, меѓу кои американските „Heart of a Dog“ кој е есеј за љубовта, смртта и јазикот на музичката и мултимедијална уметница Лори Андерсон, „Beasts of No Nation“ на Кари Фукунага, кој се темели на многу фалениот роман на нигерискиот автор Узодинма Ивеале, „Equals“ на Дрејк Доремус за утописко општество во кој глуми Кирстен Стјуард и „„Anomalisa“ на Чарли Кауфман и Дјук Џонсон, снимен во техника „стоп моушн’ анимација, со Џенифер Џејсон Лејх и Дејвид Тевлис во главните ролји.
Конкурираат уште и „Bigger Splash“ на италијанскиот режисер Лука Гвадањино за рок-легенда која со партнерот закрепнува на едени вулкански остров, во кој глумат Тилда Свингтон, Ралф Финес и Дакота Џонсон, канадско-германскиот „Remember“ на Атом Егојан приказна која следи човек кому пред 70 години родителите му ги убиле нацистите, со Кристофер Пламер, Мартин Кандау и Бруно Ганц, како и израелскиот „Rabin, The Last Day“ на Амос Гитаи,за атентатот врз израелскиот премиер Јицак Рабин во ноември 1995 година.
Британскиот филм „The Danish Girl“ на Том Хупер е љубовна приказна инспирирана од животот на уметниците Лила Елба и Герда Веген, полскиот „11 Minutes“ на Јиржи Сколомовски во кој се испреплетуваат неколку урбани приказни, „Francofonia“ на рускиот режисер Александар Сокуров, кој раскажува за минатиот век и „Стариот континент“, а аргентинскиот „El Clan“ на Пaбло Tрапер е вистина приказна за судбина на семејството Пуцо.
Вон конкуренција ќе бидат прикажани, меѓу другите, и американскиот „Go With Me“ на Даниел Алфредсон во кој глумат Ентони Хопкинс, Џилија Стилс, Реј Лиота, како и документарецот „Janis“ за славната пејачка Џенис Џоплин и драмата сместена во криминалното милје на Бостон од 1970-те „Black Mass“ на Скот Купер со Џони Деп Бенедикт Камбербач и Кевин Бејкон во главните улоги, како и „Spotlight“ на Томас Меккарти, вистинска приказна за новинарско истражување за злоставување на деца во црквата и највисоките општествени слоеви, во која глумат Мајкл Китон, Мар Рафало, Рајчел Мекадамс.
Во Венеција во рамките на една од двете натпреварувачки програми, „Хоризонти“ по традиција се најавуваат новите светски трендови и новите режисерски имиња, а се прикажуваат филмови и од веќе етаблираните автори. Жирито оваа година во конкуренцијава го води Џонатан Дем, режисер на култниот „Кога јагнињата ќе стивнат“.
Со жирито во главната конкуренција ќе претседава „оскаровецот“ Алфонсо Куарон, а во составот ќе бидат и, исто така, добитникот на Оскар Павел Павликовски, победникот на ланскиот Кански фестивал со филмот „Зимски сон“ Нури Билге Џејлан. Францускиот писател Емануел Карер, италијанскиот режисер добитник на неколку признанија минатата година во Венеција, Франческо Мунци, најдобриот режисер од мајското издание на Кан Хоу Сјаосан, режисерот на филмот „Нешто не е во ред со Кeвин“ Лим Ремзи и актерките Дајан Кригер и Елизабет Бенкс.
Добитникот на Наградата за животно дело годинава во Венеција е францускиот режисер Бертран Таверние. Златниот лав за животно дело ќе го прими на 8-ми септември, фестивалот се затвора инаку на 12-ти со доделување на признанијата. „Таверние е целосен, инстиктивно некоформистички и верно еклектички автор“, се наведува во образложението објавено на интернет страницата на фестивалот. Филмографијата на овој наградуван автор делумно се совпаѓа со контекстот на француската кинематографија во изминатите четири децении и не може да се идентификува со радикалните начела на „новиот бран“, а Таварние својата работа ја темели на љубовта кон класичниот американски филм и неговата способноста да забавува без отстапување од димензијата на изразитост, како и страста кон политичките и општествените теми, поради коишто неговите филмови се изразено лични и оригинални, се додава./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето
Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.
Култура
„Бруталистот“ ги воодушеви гледачите и критичарите: „Ремек-дело, ќе размислувате за филмот“
На 82. доделување на наградата Златен глобус, големиот победник беше Бруталистот (The Brutalist).
Филмот освои три награди, вклучувајќи за најдобар филм, најдобар режисер (Брејди Корбет) и најдобар актер во драма (Адриен Броди).
#TheBrutalist director Brady Corbet and star Adrien Brody share a moment during the film’s 12-minute Venice standing ovation. pic.twitter.com/V6Rqd0N3DW
— Variety (@Variety) September 1, 2024
Епската историска драма беше премиерно прикажана на филмскиот фестивал во Венеција, каде што беше проследен со 12-минутни овации. Корбет беше награден со Сребрен лав за најдобар режисер на фестивалот.
Драмата која трае повеќе од три часа го следи архитектот визионер Ласло Тот (Броди) и неговата сопруга Ерзебет (Џонс).
Тот е Унгарец со еврејско потекло кој успеал да го преживее Холокаустот, а по Втората светска војна се преселил во САД со неговата сопруга Ерзебет (Фелисити Џонс). Иако на почетокот страда од сиромаштија, неговиот живот се менува откако ќе запознае богат индустријалец…
Режисерот Корбет претходно изјави дека дебатата за должината на филмот била прилично глупава.
„Овој филм прави сè што ни беше кажано да не правиме. Мислам дека всушност е прилично глупаво да се зборува за должината бидејќи тоа е како да критикувате книга бидејќи има 700 страници наместо 100“, рече режисерот за време на прес-конференција.
„Бруталистот“ моментално има 93% на „Ротен Томатос“ врз основа на 170 критики од критичарите. Има оцена 8,1 на ИМДБ.
„Невозможно е да не се препознае ‘Бруталист’ како ништо друго освен филмски триумф“, напиша критичарот Том Дејвидсон.
„Ремек дело кое ќе ве воодушеви. Ќе размислувате за ова дело”, додал критичарот Даг Џејмисон.
„Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи“
Филмскиот критичар на Ролинг Стоун, Дејвид Фер, напиша за филмот: „Не е само тоа што веќе не снимаат вакви филмови – се разбира дека не прават. Тоа е што малку луѓе деновиве се мачат да раскажуваат толку опсежни приказни со ова ниво на раскажување приказни кое бара вештина, храброст и енергија“.
Драмата беше позитивно оценета и од критичарот на Варајати, Овен Глајберман, кој напиша: „Јасно е дека Корбет го направи овој филм со намера да има големо значење. Дали тој навистина ќе го постигне тоа е во окото на гледачот. Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи. Можеби тоа е доволно значење.
Друга позитивна рецензија беше напишана од Бен Крол од TheWrap: „Земено како целина, Бруталист истовремено тагува и ги слави американските амбиции – амбициите на имигрантската класа која бара нов живот без гаранции за успех, како и амбициите на режисерот кој го исполнува платното со животни опсесии“.
Посебни пофалби за својата изведба доби Адриен Броди.
Некои критичари особено го пофалија Адриен Броди, кој веќе импресионираше многумина со неговата изведба во потресната воена драма „Пијанист“ од 2002 година.
„Броди внесува огромна тежина на ликот, но и болка што го нагризува гордото чувство за идентитет, цел и судбина на Ласло. Тоа е монументална изведба; гледањето на овој архитект третиран како ѓубре е едноставно поразително“, напиша критичарот Дејвид Руни од Холивуд рипортер.
Се чини дека филмот не им се допадна само на критичарите. Гледачите веќе напишаа дека „Бруталист“ ќе биде еден од најдобрите филмови на годината.
„Никогаш не сум сакал да гледам филм толку брзо откако го видов трејлерот како што направив со овој. Дефинитивно мора да се види“. „Го видов филмот и верувајте ми, вреди. Дефинитивно најдобриот филм на годината“, се дел од коментарите.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.