Филм
„Гениј“ од Мајкл Грандаге, филм за творечкиот гениј на писателот Томас Вулф

Филмот „Гениј “од Мајкл Грандаге го лоцира дејството во Њујорк, во 1920-те. Во фокусот на вниманието е Томас Вулф, писателот и книжевениот уредник во „Скрајбенерс сонс“ Макс Перкинс, што ги потпишал подоцнежните книжевни великани како Ернест Хемингвеј и Скот Фицџералд, авторот на „Големиот Гетсби“.
Кога во рацете на Макс Перкинс доаѓа еден огромен,хаотичен ракопис, напишан од страна на непознат писател по име Томас Вулф, тој е убеден дека открил книжевен гениј. Токму кога Вулф нема илузии и е подготвен на пораз, наидува на човек кој верува во него и неговиот роман. Двајцата мажи започнуваат да работат на верзијата за издавање и во текот на секоја фаза се развива навидум бескрајна борба.
Томас Вулф е млад, полн со ентузијазам и творечки жар, неговите чувства се постојано во егзалтација, одушевен е од приемот кој го има кај уредникот Неговиот роман содржи 5.000 страници, што претставува несекојдневен потфат. Единствен недостаток на романот е што е предолг и нужно мора да се скрати. Иако неволно, Волф ќе се согласи на редакција на текстот, Перкинс ќе му исфрли 90,000 зборови и ќе го објави со наслов „Погледни го домот свој ангелу“.
За време на процесот на издавањето, Перкинс, срдечниот семеен човек, и Вулф, ексцентричниот писател, се зближуваат однос на кој нивните сопруги гледаат со сомнеж. Сопругата на Томас Вулф, која ја игра Никол Кидман, го напуштила своето семејство, мажот и ќерката за да му се подреди на младиот писател, неговиот ентузијазам ја пленат, таа покрај него повторно се почувствувала пожелна и убава.
Романот „Погледни го домот свој ангелу“ постигнува огромен успех, ќе стане бестселер а потоа и светски класик. Писателот и неговиот пријател Макс се пресреќни,додека неговата сопруга Ајлин се чувствува сосема запоставена и истисната од животот на Том, доживува нервен слом,пие апчиња и се труе.Му вели на Том дека таа е жива и има потреба од неговото внимание и љубов и дека човечките суштества не се производ на фантазијата. Книгата ѝ е посветена на неа и таа мисли дека нејзината функција кај писателот е веќе завршена.
Кога славата на Томас Вулф се наоѓа во зенитот, неговиот творечки гениј е непресушен, ги запознаваме и Ернест Хемингвеј и Скот Фицџералд кои се наоѓаат во творечка криза. Но несреќата го прекинува животот на овој млад писател,му откриваат туберкулоза на мозокот, неговиот мозок е преполн со тумори, тој умира и последното писмо од болницата му го испраќа на својот пријател.
Филмот претставува биографска приказна за творечкиот великан Томас Вулф и неговиот издавач Макс Перкинс, уметничко сведоштво за едно прекрасно топло пријателство, исполнето со ентузијазам,креативност и творечки жар.
Филмот ја имаше својата премиера на Берлинскиот интернационален филмски фестивал, на 16 февруари 2016.
Режија: Мајкл Грандаге, сценарио: Џон Логан, А.Скот Берг, продуцент: Џејмс Берман, Мајкл Грандаге, Џон Логан, кинематографија: Бен Дејвис, улоги Колин Фирт, Џад Лоу, Никол Кидман, фестивали :Berlin International Film Festival, Moskow International Film Festival, Cinelibri Book&Movie Festival./крај/мф/св
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.