Филм
„Мигел и Вилијам“ од Инес Парис, филм за замислениот однос меѓу Сервантес и Шекспир

Оваа романтична комедија говори за Велика Британија и Шпанија во XVI век. Приказната го следи младиот Вилијам кој е вљубен во убавата млада девојка Леонора (ја игра Елена Анаја), Шпанка која се враќа во Шпанија со својата слугинка (ја толкува Џералдина Чаплин), и поради која младиот Вилијам Шекспир доаѓа во Шпанија.
Нејзиниот татко ја обврзува да се мажи за стариот, грдиот и ладнокрвен војвода Антонио де Селаја, кој живее со своите ќерки кои и прават сплетки на младата Леонора. Taa го освојува срцето на писателот Мигуел де Сервантес, а воедно и на Вилијам, со кого се впушта во забранета љубов. Тој скришум ја посетува во нејзините одаи , и постојано и подарува љубовни сонети.
Младата Леонор инспирирана од творечкиот талент на Вилијам и самата создава стихови и ги кажува пред публиката во дворецот,во придружба на харфа. Овој филм е комедија со занесна романтика , во убавата Леонора вљубени се и двајцата, и Сервантес и Вилијам. Сервантес е човек со топло, широко срце и шпански сензибилитет, тој се инспирира од убавината и поетската дарба на младата Леонора. Ќерките на војводата ја кодошат Леонора кај војводата де Селаја, тој се сомнева во чесноста на својата вереничка, и бара да му го покаже ѓерданот со скапоцениот камен, наследство од неговото семејство, што и го подарува како завет за љубов. Таа го загубува ѓерданот, а војводата и се заканува дека ќе ја погуби ако на денот на нивната венчавка не се појави со каменот. „Бесилката ќе биде брачната постела“, ѝ вели на Леонора војводата.
Сервантес и Вилијам ѝ помагаат да го пронајде ѓерданот. Леонора е среќна, може да се мажи за војводата, Вилијам е разочаран , бара утеха во постелата на друга девојка. Леонора им вели на Мигуел и Вилијам како поздрав пред нејзината венчавка никогаш да не се сомневаат во својот талент и ги замолува таа да биде прва што ќе го прочита напишаното. Леонора го има на себе ѓерданот со каменот на денот на венчавката . Стариот војвода откако се венчава со Леонора,добива срцев удар и умира , но веќе нивната венчавка е валидна, тој го дал веќе зборот и Леонора е веќе вдовица и војвотка, сите и се поклонуваат. И се поклонува и младиот Вилијам , на патот на нивната љубов веќе нема никакви препреки и филмот завршува со резимето на режисерот„Никогаш не се сомневај во љубовта“.
Овој филм е фина романса , но има недостатоци и празнини. Глумата на Вил Кемп е достојна за Шекспир, на повеќе начини слична на перформансите на Џозеф Фајнс во„ Шекспир ин Лав“. Шарена впечатлива кинематографија, режисерот Инес Парис не заборавил да ја забави публиката, ни го прикажува замислениот однос на Мигуел и Вилијам.
Режија: Инес Парис,сценарио:Тирсо Калеро,Ева Круз,Анхел Гомез,Инес Парис,улоги :Елена Анаја,Хуан Луис Галијардо, Вил Кемп./крај/мф/св
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.