Филм
Во Рим почина комичарот Бад Спенсер

Познатиот италијански комичар, филмски продуцент и спортист, повеќекратен шампион на Италија во пливање Карло Педерсоли, познат на пошироката јавност и повозрасните генерации како Бад Спенсер, почина во понеделникот вечерта во Рим во 87-та година од животот.
Италијанските медиуми ја објавија веста за смртта на актерот со насловите „нежниот гигант на филмот“ и „херојот на шпагети вестернот“. Се наведува една од неговите неодамнешни изјави во медиумите дадена со чувство на горчина дека „јас и Теренс Хил едноставно во Италија не постоиме и покрај големата популарност што и денес ја имаме кај децата и младите никогаш не сме биле наградени, па дури и поканети на некој фестивал“. Иако има играно во повеќе „сериозни“ филмови на познати домашни режисери, велеше дека го сметаат како случајно да влегол во светот на филмот.
Последен пат Бад Спенсер за појави на телевизија во 2010 година на Canal 5, и кога минатата година градоначалникот на неговиот роден Неапол му ги врачи медалот и плакетата на градот за неговата долгогодишна кариера.
„Татко ми почина спокојно, не патеше, сите бевме со негово тој момент. Неговите последни зборови беа ’благодарам’“, изјави за италијанските медиуми најстариот син на актерот Џузепе Педерсоли.
Идниот актер се родил на 31-ви октомври 1929 година во Неапол. Уште од најраното детство се занимавал со пливање, но титулите ги освојува подоцна. Карло Педерсоли сакал да го продолжи високото образование на хемискиот факултет на универзитетот во Рим, но во тоа го попречува селењето на семејството во Латинска Америка.
Во татковината се враќа во 1948 година, и во Рим се запишува на правниот факултет. Продолжува активно да се занимава со спортот и набрзо станува шампион на Италија во краул и во слободен стил.
Карло е првиот Италијанец кој испливал под една минута 100 метри. Седум години по ред е италијански првак, учесник е на Олимписките игри во 1952 година во Хелсинки, во 1956 во Мелбурн и 1960 година во Рим.
Токму постојано тренирајќи во базенот Карло Педерсоли се запознава со својот иден постојан партнер во филмовите Марио Џироти, кој подоцна станува славен под псевдонимот Теренс Хил.
Кариерата на големото платно Педерсоли ја започнува во 1951 година, кога се појавува во мала улога на римски легионер во филмот на американскиот режисер Мервин Лерој „Quo Vadis“. Во1964 година Карло отвора свое мало студио, за кое снима неколку документарни филмови за животните за италијанската државна телевизија RAI.
Веќе во 1967 година конечно успева да настапи во сериозен филм, во жанрот вестерн – „Бог проштева, јас не!“.Тогаш на снимањето повторно го среќава Џироти, кој само што одлучил да го земе уметничкото име. Наскоро и Педерсоли станува Бад Спенер, земајќи го дел од името на неговиот омилен актер Трејси Спенсер.
Кон крајот на 1960-те во кината станува особено популарен жанрот кој подоцна е нарекуван „шпагети вестерн“. Во овој жанр Бад Спенсер и Теренс Хил снимаат дури 18 филмови, доловувајќи во нив специфична атмосфера на забава, комедија со многу тепачки и акробации. Токму поради тие филмови двајцата актери станаа омилени кај милиони гледачи ширум светот.
Веќе во зрелата возраст Бад Спенсер реши да влезе во политиката, а во 2005 година учествуваше на регионалните избори во областа Лацио на италијанската престолнина, како кандидат на сега поранешниот премиер Силвио Берлускони. Сепак на познатиот актер во политиката „не му тргна“, а во 2013 година активно ја поддржуваше својата ќерка Кристина на локалните избори во Рим.
Во текот на целиот свој живот тој пројавуваше и љубов кон музиката, а во 1970-те години го привлекуваше и пилотирањето со хеликоптери. Во 2010 година ја објави биографската книга./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.