Филм
Во Сан Себастијан се одржува 64-от Меѓународен филмски фестивал

Во шпанскиот град Сан Себастијан, во покраината Баскија, во петокот вечерта беше отворено 64-то издание на Меѓународниот филмски фестивал, кој се смета за најзначајната ваква смотра во шпанското говорно подрачје и четвртиот по значајност во Европа, по фестивалите во Кан, Берлин и Венеција.
Меѓу ѕвездите кои годинава ќе се појават во Сан Себастијан се Моника Белучи, Ричард Гир, Хју Грант, Изабел Ипер, Џозеф Гордон-Левит, Џенифер Конели и многу други.
Наградата „Доностија“, почесното признание за придонес во филмската уметност, годинава ќе ја добијат актерите Итан Хоук и Сигурни Вивер.
Итан Хоук на фестивалот ќе го претстави својот филм „Величествената седумка“ (The Magnificent Seven) на режисерот Антоан Фуку, во кој ја игра една од главните улоги. Филмот ќе биде прикажан надвор од програмата за награди. Исто така, надвор од главната програма ќе биде прикажан и филмот на шпанскиот режисер Хуан Антонио Бајон, „Гласовите на чудовиште“ (A Monster Calls) ,во кој игра Сигурни Вивер.
За главната награда на фестивалот „Златната школка“, во конкуренција се 17 филмови. Меѓу нив, се француската драма на Емануел Берко „Ќерката на Брест“(La fille de Brest/150 Milligrams), кој се базира на романот „Mediator 150 mg’ на лекарката Ирен Фрашон, којашто ја воспостави поврзаноста на земањето на одобрениот препарат „Mediator“ и смртните случаи на пациенти. Со филмот ќе биде отворена натпреварувачката програма, а на фестивалот во Сан Себастијан ќе се одржи неговата европска премиера.
Критиката им посветува внимание и на филмовите „Американска пасторала“ (American Pastoral) на Јуан Мекгрегор, на „Човекот од илјада лица“ на шпанскиот режисер Алберто Родригез, на филмот на аргентинскиот режисер Емилијано Торес „Зима“ во аргентинско-француска копродукција, потоа на драмата „Гнев“(Ikari/Rage) на јапонскиот режисер Ли Сан Ил, на филмот „Ноктурно“, француско-германско-белгиска копродукција во режија на францускиот режисер Бертран Ботело.
Меѓу филмовите кои ќе бидат прикажани надвор од натпреварувачка програма се и „Сноуден“ на Оливер Стоун кој зборува за одметнатиот американски разузнавачки аналитичар Едвард Сноуден кој во медиумите го разобличи големото прислушување на милиони луѓе во светот и „Одисеја“, сторија за славниот истражувач на светскиот океан Жан-Ив Кусто на режисерот Жером Сали, со кој воедно и ќе биде затворен фестивалот во Сан Себастијан.
Фестивалот, кој ќе трае до 24-ти септември, првпат се одржал на 21-ви септември 1953 година. Највисокото признание „Златната школка“ се доделува за најдобар филм, а „Сребрената школка“ им се доделува на лауреатите за најдобар актер, најдобра актерка, најдобар режисер. Исто така, секоја година во текот на изминатите 64 изданија се доделува и наградата „Доностија“, за придонес во кинематографијата./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.