Сцена
Почина славната руска балерина Маја Плисецкаја
Славната руска балерина Маја Плисецкаја починала во вторникот во Германија на 90 годишна возраст, како последица на масивен срцев, пренесуваат руските медиуми повикувајќи се на директорот на московскиот Баљшој театар кој контактирал со семејството на големата уметница.
„Контактиравме со сопругот на балерината Родион Шчедрин. Таа починала од тежок срцев удар. Лекарите се бореле за нејзиниот живот, но не можеле ништо да сторат“, изјавил директорот Владимир Урин.
Во биографијата на Маја Плисецка е наведено дека е родена на 20-ти ноември 1925 година во Москва. Во 1934 година била примена на Московската кореографска школа, а нејзиното школување е одбележано со прогонот на нејзините родители од тогашниот советски сталинистички режим, а потоа Плисецкаја во годините на Втората светска војна заедно со мајка ѝ која се вратила од затвор, биле евакуирани.
Долгиот чекор, високиот скок, прекрасната ротација, експресивните раце, нејзиниот уметнички темперамент и извонредното чувство за музиката, се оцените на балетските стручњаци за младата Плисецкаја. На една од сцените на Баљшој театарот дебитирала на 21-ви јуни 1941 година на дипломскиот концерт,а две години подоцна на 1-ви април 1943-та Маја Плисецкаја со највисоки оценки ги минува завршните испити и била примена во трупата на славниот московски театар, една од најголемите уметнички куќи во светот.
Како и повеќето млади штотуку дипломирани уметници недостигот од соло партии Плисецкаја го надоместувала со настапи на разни концерти. Тогаш на московските сцени се поставува „Смртта на лебедот“ на Камиј Сен-Санс, нумера којашто таа ќе ја танцува целата кариера. Ќе остане запаметена како балетски уметник кој никогаш не сакал да повторува и постојано ги менувала изведбите, излегувајќи на сцената од разни кулиси, и давајќи со ликот акцент на крајната позиција. Останувало непроменето само она што ја прослави низ целиот свет, лебедовото движење на рацете.
Незаборавни за публиката и за критиката се нејзините интерпретации на Одета-Одилија во „Лебедово езеро“, кои оценуваа дека „движењето на невообичаено подвижните раце и телото на балерината, создаваат впечаток на трепетот на крилјата на лебед кој броди, кога девојката се претвора во птица“. Одета во исполнување на Маја Плисецкаја стана светска уметничка легенда, а движењето на рацете на балерината се споредуваа со движење на разбранувана вода, со извивањето на лебедовите крилја, или едноставно беше нарекувано „нечовечко“.
Плисецкаја работеше во Баљшој театарот до 1988 година. Брилијантна во големите класични улоги, танцуваше во Баљшој речиси 50 години и за многукратно ја надмина возраст на која класичните балерини заменуваат во пензија.
Во историјата на балетот влезе со нејзините улоги во „Лебедово езеро“, „Камен цвет“, „Заспаната убавица“, „Спартак“, „Жизел“, „Рајмонда“ и др, во кои го искажа својот редок актерски талент.
По завршувањето на танчарската кариера, Плисецкаја ги освои позитивните оцени на критиката и како талентиран кореограф, поставувајќи ги на сцената „Ана Каренина“, „Галеб“, „Дамата со кучето“, во кои настапи и во главните улоги. Во Рим во 1984 година го постави балетскиот спектакл „Рејмонда“ на Глазунов.
Плисецкаја е носител на најголемите уметнички признанија и државни одликувања во поранешниот Советски сојуз, и подоцна во Русија, како и на многу странски национални одликувања.
Како актерка се појави и во филмовите „Ана Каренина“ и „Чајковски“, во телевизиските екранизации на балетите „Болеро“, „Исидора“, „Кармен – суита“, „Дамата со кучето“, и во телевизиските филмови „Фантазија“, „Галеб“… За нејзиниот творечки живот, исто така, се снимени неколку документарни и концертни филмови./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Соопштени наградите на МТФ Денови на комедија Куманово 2023
Жирито на 26 МТФ Денови на комедија 2023 Куманово во состав на претседателка Магдалена Ризова Черних и членови: Драгана Гунин, Кети Пауновска Стевковска, Петар Андоновски и Стефан Јакимовски ги донесе следниве одлуки за награди на Фестивалот:
- Најдобра претстава „Чекајќи го лекарот“ Театар Лесковац, Србија;
- Најдобра режија Дамјан Тенев „Седумте стола“ Театар Ловеч, Бугарија;
- Најдобра актерка Наталија Теодосиева „Илуминати“ Театар комедија – Скопје;
- Најдобар актер Александар Степанулески „Кафез кај кокони“ Драмски театар – Скопје;
- Најдобра споредна улога Бранко Атанасов „Кафез кај кокони“ Драмски театар – Скопје;
- Најдобра сценографија Радостина Тодорова „Седумте стола“ Театар Ловеч, Бугарија;
- Најдобра костимографија Раде Василев и Елена Вангеловска „Кафез кај кокони“ Драмски театар – Скопје
Култура
Претставата „Народен непријател“ гостува на два меѓународни фестивала во Црна Гора
Македонскиот народен театар во јули со претставата „Народен непријател“ од Хенрик Ибзен, а во режија на Нина Николиќ, ќе гостува на два меѓународни фестивала во Република Црна Гора.
Од 5 јули до 22 август ќе се одржи XXXVII фестивал „Град театар“ во Будва, кој оваа година е со слоганот „Сила, храброст и глупост“. Во текот на 49-те фестивалски дена на овој престижен собир на уметности ќе настапат околу 620 учесници во драмската, литературната, музичката и визуелната уметност, а нашата претстава ќе биде изведена на 16 јули во 21 часот.
Програмата е конципирана на повеќе локации: на сцената меѓу црквите, во црквата „Санта Марија“, Плоштадот на поетите, улиците на Стариот град, на платото пред хотелот „Авала“ и во амфитеатарот на манастирот „Стањевиќи“.
Второто гостување ќе се биде на XVIII меѓународен театарски фестивал „Пургаторије“ – Тиват, а покрај скопската претстава, чија изведба е закажана на 18 јули на летната сцена со почеток во 21.30 часот, во натпреварувачката програма ќе учествуваат уште 8 (осум) претстави од Белград, Загреб, Нови Сад, Подгорица, Тиват и од Сплит.
„Народен непријател“, во која играат: Никола Ристановски, Звездана Ангеловска, Дарја Ризова, Јана Вељановска, Ана Арсовска/Лана Грпчевски, Благој Веселинов, Петре Арсовски, Сашка Димитровска, Александар Михајловски/Григор Јовановски, Нино Леви и Мартин Ѓоргоски, совршено кореспондира со кризата со која повторно се соочува нашето општество. Доктор Стокман е ангажиран маж, но е и идеалист, кој верува дека промената е можна и дека е неопходна итна жртва колку и да е тоа болно, а Ибзен е вешт и ги покажува механизмите како поединецот да зборува за системската неправда и автоматски се карактеризира како предавнички.
ПР
Култура
МНТ со „Нема да биде крај на светот“ гостува во Италија
Копродукциската претстава „Нема да биде крај на светот“ на Македонскиот народен театар, Перипетија продукција – Скопје и Сараевскиот воен театар САРТР – Сараево, ќе учествува на италијанскиот фестивал „Монте Сакро“ во Фоџа.
Фестивалот „Монте Сакро“ (Monte Sacro) потекнува од Апулија во областа Гаргано, а се одржува во спомен на младиот прерано починат писател Матео Латино. Фестивалот е во режија на композиторот Артуро Анекино и има цел да ги вкрсти различните јазици на уметноста.
Фестивалот на музика, танц и театар – „Монте Сакро“, ја препозна режисерската и естетската актерска игра на Дарја Ризова, Саша Ханџиќ и Џана Џаниќ, која пред италијанската публика ќе се одигра на 25 јуни.
„Нема да биде крај на светот“ од својата премиера до денес е една од најнаградуваните претстави, а до сега доби повеќе од 10 (десет) награди.