Македонија
Имотот на Камчев во Русија, Бугарија и на Бахамите – пречка да излезе од притвор
Фирми во Русија, Бугарија, Холандија, Косово, Србија и Хрватска и офшор компании во даночните раеви се само дел од имотот што го поседува бизнисменот Орце Камчев, а тој е и краен сопственик на офшор фирмата „Финзи“, стои во решението на притвор за бизнисменот Камчев до кое дојде „Макфакс“.
Имотот што го поседува, како и бугарското државјанство се само една од причините зошто на бизнисменот му беше продолжен притворот за уште 30 дена.
Во решението стои дека „сите овие околности укажувале дека доколку осомничениот Камчев се брани од слобода, тој лесно ќе се даде во бегство во која било држава надвор од Македонија, особено во Бугарија, каде што има развиен бизнис и стан, а како државјанин на Република Бугарија нема да биде екстрадиран во Македонија“.
Можноста за бегство судот ја гледа и во фактот што Камчев последнава година 80 пати ја преминал државната граница. Не се отфрла ниту можноста за влијание врз сведоците бидејќи, како што ценел судијата на претходна постапка, голем дел од нив се вработени во неговите фирми, а тој често ги менувал управителите и седиштата на правните лица кои се дел од истрагата.
Кои се фирмите во странство на бизнисменот Камчев
Руската фирма „Здравје оптима“ во Ростов на Дон е една од фирмите што се поврзуваат со бизнисменот Орце Камчев. Уделите во фирмата во март годинава тој ги пренел на „Орка холдинг“ АД Скопје, а во април годинава уплатил 100 000 евра на име инвестиција во истата компанија. Сопствеништвото во оваа руска компанија „Орка холдинг“ го дели со Јован Дабевски, поранешен генерален менаџер на „Здравје Радово“ и извесен Антон Георгиевиќ. Втората руска фирма, отворена во 2015 година, „Семимол“, освен со Георгиевиќ и Дабевски, Камчев ја дели со бизнисменот Сергеј Самсоненко.
Според решението за притвор, Камчев се јавува и како краен сопственик на фирмата „Финзи“, иако неговото име не се појавува во документите на оваа офшор компанија со седиште во Албани, САД. Предистражната постапка наводно покажала дека Камчев бил краен сопственик од отворањето на сметката на „Финзи“ во 2009 до 2012 година.
Директор на офшор фирмата „Финзи“, која е поранешен сопственик на порталот „Нетпрес“, беше Коста Крпач, кој во 2016 додека беше сведок за истрагата на специјалното јавно обвинителство, изврши самоубиство. Според аудиоснимките на СДСМ, „Финзи“ беше една од фирмите преку кои, со посредство на Сашо Мијалков, се одвивала спорната набавка на израелската опрема за прислушување за потребите на МВР.
„Макфакс“ ги поседува сите документи од отворањето на фирмата „Финзи“ до сега, но таму не е споменато името на бизнисменот Камчев. Единственото име што се споменува е она на Владислав Стајковиќ, сопственик на фирмата НВСП, исто така осомничен за случајот „Империја“, како прв директор на фирмата.
Меѓу фирмите на Камчев се споменува и компанијата ПЗУ „Систина нефроппулос Кавадарци“, чиј основач е „Орка холдинг“. Во 2014 година оваа компанија уплатила 200 000 евра преку кипарска банка на офшор фирмата „Десимарг лимитед“, каде што управител е еден од осомничените за „Империја“, Ненад Јосифовиќ. Во 2015 година Јосифовиќ го овластува Камчев да ја ликвидира оваа компанија.
Фирмата од Бахамите, „Десимарг лимитед“ беше дел од големиот проток на документи за офшор компаниите „Панама пејперс“, за која веќе објави Меѓународниот центар за истражувачко новинарство.
Уште една од фирмите што се споменуваат во судските документи е и фирмата „Камил“ во Софија, која аплицирала за кредит од 24 милиони евра во Бугарија, пари со кои Камчев имал план да ги откупи уделите на партнерите во „Пелагонија енерџи“. Во документите се споменува и бугарската болница „Токуда“, каде што Камчев преку „Орка холдинг“ бил акционер во болницата со учество од 11 отсто од капиталот.
Молк од СЈО за случајот „Империја“
И еден месец по отворањето на истрагата, од специјалното јавно обвинителство не излегуваат со информации на што точно се однесува случајот „Империја“ и кои фирми се инволвирани. Од СЈО не одговараат на прашањата на „Макфакс“ поврзани со овој случај. Засега, она што е познато е дека преку фирми на инволвираните лица биле испрани над 10,5 милиони евра – 8 милиони евра пари од Македонија и 2.5 милиони евра преку офшор фирми.
За случајот во притвор, освен Камчев, е и Ненад Јосифовиќ – соработник на Камчев, директорот на „Ексико“ – Тодор Мирчевски, Цветан Панделески – директор на ЗК „Пелагонија“, и Зорица Арсовска – сметководител во фирмите на Камчев. Притвор за случајот му беше определен и на поранешниот директор на УБК Сашо Мијалков, но подоцна, по барање на СЈО, за него се укина притворот за „Империја“, а мерката му беше одредена за случајот „Таргет – Тврдина“.
За „Империја“ има вкупно 12 осомничени, меѓу кои и мајката и сестрата на Орце Камчев.
Бизнисменот Камчев и неговите соработници можат да бидат во притвор максимум 6 месеци, а по истекот на овој рок, СЈО ќе мора да поднесе обвинение или ќе мора да им дозволи на осомничените да се бранат од слобода.
Осомничените можат да поднесат жалба до Апелацискиот суд и да побараат укинување на притворот, со тоа што имаат можност да побараат да се бранат од слобода со гаранција.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Студентите на протест поради јавниот превоз, бараат и набавка на нови автобуси и велосипедска инфраструктура
Универзитетското студентско сообрание (УСС-УКИМ) за утре, 22 ноември, најавува протест поради проблемите со јавниот превоз што ќе се случува од 14 часот пред Стара Пошта и ќе продолжи во 14.30 часот пред Град Скопје.
Организаторите ги повикаа сите да излезат на протестот и да го искажат незадоволството.
По спроведената анкета на која одговориле 3.568 студенти, 85 отсто од нив рекле дека во последните денови чекаат автобус повеќе од 15 минути, а 66,7 проценти од нив, чекаат автобус над 20 минути.
Дополнително, 93,6 отсто од студентите не се задоволни од квалитетот на јавен градски превоз во градот, а 66,7 проценти изјавиле дека од истите воопшто не се задоволни од истиот.
Дополнително, организаторите на протестот апелираат на воспоставување на нови и ефикасни транспортни решенија и конечно отпочнување на предвидените инфраструктурни проекти најавени во градоначалничката предизборна програма, но и од страна на претходните градоначалници.
Конкретно, барањата се следните: Продолжување и финализирање на проектот за Bus Rapid Transit; Воведување на градска железница со искористување на постоечките капацитети и изградба на пруга до Аеродромот Скопје; Отпочнување и финализирање на предвидените инфраструктурни проекти (Јужен Булевар, бул. Хрватска, бул. Србија, мостот кај Хотел Русија, продолжување на бул. Климент Охридски преку Вардар, под Кале до бул. Никола Карев, продолжување на бул. Илинден, Источна обиколница), Набавка на нови автобуси и отворање на нови автобуски линии; Надградба на велосипедската инфраструктура и промоција и поддршка на алтернативни видови на транспорт.
Македонија
Стојановски: Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана
Добро е што има кој да мисли на граѓаните, а тоа е Владата, која на денешната седница донесе и одлука не за некаква награда, туку апсолутно тоа е позајмување на гориво до Градот Скопје и ЈСП, изјави советникот во Советот на Град Скопје од ВМРО-ДПМНЕ, Мартин Стојановски.
Советничката група на Левица остро ја критикуваше градската власт. Нивната критика наиде на контрареакција од советникот Мартин Стојановски.
„Па сакам, ете, јавно да ја прашам советничката Катерина, зошто сеуште три директори од партијата Левица имаат во јавните установи на Градот Скопје и зошто, ако не се сложуваат со политиките на актуелната политичка градска власт, одамна не ги напуштија местата и не беа дел од градските институции? Сомнително е зошто толку се сменија 40 тина директори, а не се сменија токму тие 3 директори, не се пипнати од политичката партија Левица,“ рече Стојановски.
„Да не го политизираат ова, колешката Катерина од советничката група на Левица, мислам дека политички го одржа својот говор денеска на оваа седница“, истакна Стојановски.
И покрај владината интервенција, останува прашањето за долгорочната стабилност на јавниот превоз.
„Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана од страна на Градот Скопје и повторно автобусите би требало да возат, секако доколку тоа успеат службите од Градот Скопје да го менаџираат“, рече Стојановски.
Додаде дека за граѓаните, оваа состојба не е само технички проблем, туку и доказ за политичките игри што го доведоа ЈСП до колапс.
Македонија
Шутаров: За да може да функционира ЈСП бараме да се прецизира износот на 2,5 милијарди литри нафта
Советниците на СДСМ со предлог решенија сакаат да помогнат за да се надминат проблемите во градот Скопје. Затоа излеговме со три конкретни мерки кои бараме преку Заклучоци да ги усвои Советот, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров на вонредната седница на Советот на Град Скопје.
-Предлог на СДСМ за финансиска инекција од државата, со Закон, е соодветно решение и досега се практикувало. Пример е 2018 година кога владата ги финансираше општините за да ги покријат долговите и за да може општините да функционираат. Со негова измена и дополнувања по скратена постапка, рече Шутаров.
Коректна е одлуката на Владата да доделу субвенции, тоа беше предлог и на СДСМ, но тука се јавуваат отворени прашања и нема наведно колкав износ.
-Затоа СДСМ бара заклучок, да го наведеме износот, од 2,5 милиони литри којшто би биле доволни за ЈСП да јз извршува функцијата до крајот на годината, кога веќе треба да стапи на сила и буџетот за следната година. Затоа бараме и за оваа ставка поддршка, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров.
-Граѓаните со право реагираат со коментари од типот „леле што му се случува на Скопје“. Од тоа што го гледаат во Скопје како хаос и катаклизма, од тоа што го дозволивте како мнозинство во советот. Најреалниот одговор е дека Скопје не постои моментално само заради политика и инает. Скопје е блокиран Град, заглавен, нечист, без јавен превоз. Тоа е Скопје во 21 век, во којшто ништо не функционира освен политиката, рече Шутаров.