Македонија
Османи: Железната врата на ЕУ е отворена, усвојувањето на уставните измени веднаш по изборите е неопходно
Кандидат за претседател на Европскиот фронт, Бујар Османи, рече дека е важно да се искористи моментот за можноста Северна Македонија да исчекори кон полноправното членство во Европската Унија.
На денешната јавна дебата на тема „Членството на Северна Македонија во ЕУ до 2030 година”, Османи рече дека железната врата на Унијата е отворена, а неопходно е земјата да ги усвои уставните измени што побрзо.
„Сега е отворена повторно железната врата на Европската Унија со руската агресија во Украина и ќе трае привремено и ќе се затвори повторно. Првата знаци на ЕУ дека таа железна врата е отворена е со почетокот на преговорите за Северна Македонија и Албанија, со Планот за раст којшто вчера го договори Европскиот Парламент за 2 милјарди во наредните месеци за Западен Балкан и 4 милјарди грант. Оттука, ние немаме алтернатива освен уставни измени веднаш по изборите, пред формирање на Влада, отворање на поглавја и затварање на поглавјето до 2028 година, бидејќи ние сме стигнати до 50% од европското аки, нас уште пола пат работа не очекува” рече Османи.
Османи се залага дека како Претседател на државата ќе ја реализира амбицијата за полноправно членство до 2030 година, промовирајќи го во меѓувреме концептот Повеќе интеграција пред членството, со цел граѓаните да почнат да ги почувствуваат придобивките од фондовите на ЕУ веднаш.
„Тоа можеме да го направиме за 4 години, бидејќи покажавме за време на скринингот дека ги имаме тие капацитети. Ни треба само државен консензус. Консензусот може да го постигне авторитет како претседателот на државата. И потоа оставам 1-2 години за процесот на ратификација во земјите членки на ЕУ и седнување на маса, рамноправни со сите земји членки до 2030 година” заклучи Османи.
На панелот со кандидатот за претседател од Европскиот Фронт учествуваа и заменик главниот преговарач со ЕУ и државен секретар во Секретаријатот за европски прашања, Дрита Абдиу-Халили и Арбер Адеми, претседател на пратеничката група на ДУИ.
„Со Скрининг докажавме дека имаме административен капацитет да ги придвижиме овие процеси напред. Сепак, тоа е политичкиот момент каде што застанавме и за ова можам да кажам дека ни требаат политичари и лидери, кои, пред се, ги разбираат овие процеси и второ, знаат колку е важен консензусот, бидејќи продолжувањето на усогласувањето на законодавството бара 2 /3 во повеќето случаи и за ова ни треба некој кој го разбира процесот и може да го обезбеди овој консензус. Нашиот кандидат е најдобар за оваа работа и многу добар познавач на сите процеси, бидејќи процесот на интеграција во ЕУ е сериозно многу тежок, многу долг и бара многу експертиза“, рече Абдиу-Халили.
„Одредени политички партии наоѓаат терен да развијат националистички дискурс и реторика, не за доброто на државата, не за перспективата на граѓаните, туку за акумулирање ниски политички поени преку искористување на незадоволството што со право постои кај граѓаните затоа што сме биле во овој процес многу долго… Овие избори се референдум за оние што всушност не само што сакаат туку и знаат да ја однесат државата онаму каде што треба – во европското семејство“, рече, меѓу другото, Адеми.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Николоски со Караџов и Маринеску во Брисел: Македонија се фокусира на изградба на големи инфраструктурни проекти
Вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски во рамките на работната посета на Брисел оствари средба со вицепремиерот и министер за транспорт на Бугарија, Гроздан Караџов, Мариан-Жан Маринеску, европскиот Координатор за коридорот Западен Балкан – Источен Медитеран, како и Матеј Законшеќ, директор на Секретаријатот на Транспортната заедница.
На средбата се разговараше за регионалните инфраструктурни проекти кои го потикнуваат рагионалниот развој и економија.
Николоски информираше дека законот за ратификација на Договорот потпишан на 6 ноември 2025 година наскоро ќе биде ратификуван во Собранието.
Николоски ги запозна соговорниците и дека на техничко ниво директорите на двете железнички претпријатија заеднички почнуваат со подготовка за апликација за финансирање на проектот за тунелот.
Тој потенцира дека се очекува во месец декември или јануари да биде објавен тендерот за третата фаза од проектот за железничко поврзување со Бугарија.
Работната агенда на вицепремиерот Николоски продолжува и утре каде ќе учествува на Самитот на министри за транспорт на земјите од Западен Балкан и министри од Европската Унија.
Македонија
„16 дена активизам против насилство врз жените и девојките“: панелистите со заклучок дека е потребна координирана реакција од сите општествени чинители
Денес се одржа панел-дискусија „16 дена активизам против насилство врз жените и девојките“, во просториите на Централниот штаб на ВМРО-ДПМНЕ, во организација на Унија на млади сили на ВМРО-ДПМНЕ. На панелот учествуваа Марија Митева, член на ИК на ВМРО-ДПМНЕ, Луна Стефаноска, член на ГК на УМС на ВМРО-ДПМНЕ, како и Ѓоко Велковски, заменик министер во Министерството за социјална политика, демографија и млади. Панелистите се осврнаа на важноста за подигање на свеста на темава, одговорно информирање од страна медиумите, како и унапредување на системот за заштита. Сите панелисти се согласија дека темата мора да остане во фокусот за да се обезбеди поголема безбедност и поддршка за жените и девојките.
Митева се осврна на делот за улогата на медиумите, кои според неа, имаат огромно влијание. Како што вели таа, многу жени работат во медиумите, и ги пофали истите за внимателно изнесување на ваквите случаи, но сепак во вакво динамично време, каде секој еден е медиум, време полно со предизвици, невозможно е целосно да се спречат штетните вести. Затоа, според неа, од клучно значење е одговорно известување и свесност за последиците врз јавноста и самите жртви.
Велковски нагласи дека системот за заштита од насилство функционира и постојат шелтер центри, 24-часовни линии за пријава и брза реакција. Тој посочи дека иако постојните механизми работат, секогаш има простор за подобрување. Како што вели тој, Владата и Министерството за социјална политика, демографија и млади, активно размислуваат како системот да стане поефикасен и подобро организиран.
,,Навистина сериозно се разгледува и се размислува за целиот систем како да стане подобар. Истиот функционира, бидејќи постојат и шелтер центри постојат линии кои што се активни 24 часа, каде што може да се пријави токму ваков тип на насилство по однос на темата. Во рок од 12 часа се постапува, најдоцна во зависност од тоа каква е тежината на самиот пријавен проблем и достапноста. Така да системот моментално како што е поставен и законот како таков функционира. Дали треба да биде подобрен? Секако. секогаш треба да се стремиме и како министерство и како Влада, меѓутоа пред се како луѓе. Сето она кое што сме го наследиле и има недостатоци да ги коригираме истите за да направиме еден перфектен систем, никогаш можеби не постои меѓутоа да се стремиме кон перфекција“, истакна Велковски.
Стефаноска истакна дека и е драго што младите, или нејзини врсници, се заинтересирани за теми поврзани со насилството. Според неа, дигиталното насилство е многу реално, бидејќи младите голем дел од својот живот го споделуваат онлајн и овој вид насилство може сериозно да влијае на менталното здравје, но понекогаш и да ја загрози физичката безбедност.
Македонија
Магла на Ѓавато, Плетвар, Стража и Крушево
Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по наместа влажни коловози.
Намалена видливост поради магла до 50 метри има на планинските превои Ѓавато, Плетвар, Стража и Крушево, соопшти АМСМ.
Од 15.11.2025 година започна законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2026 година. Повеќе информации може да прочитате на овој линк.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна, нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.

