Македонија
Деветнаесет години независно новинарство?
Пред деветнаесет години новинарите беа едни од носителите на идејата за независност на Република Македонија, а каде се денес, се прашуваат самите.
Пред деветнаесет години новинарите беа едни од носителите на идејата за независност на Република Македонија, а каде се денес, се прашуваат самите. „Денеска сме компромитирани, понижени, разединети,“ рече за Макфакс, Тамара Чаусидис, една од иницијаторите на новинарското „востание“, на денешната здружена акција на плоштадот „Македонија“ каде беше поставено платно на кое секој можеше да даде свој одговор на темата „19 години независна Македонија!19 години независно новинарство?“. „Мислам дека забелешките што ќе ги видиме на ова платно токму тоа и ќе го отсликаат, таа поделеност, таа политизација и на јавноста, но мислам дека и ние самите сме учесници во таа слика за медиумите и креатори на тој тип на јавност,“ смета Чаусидис. Иницијаторите на идејата за обединување на новинарската фела, велат дека декларацијата која ги содржи целите и амбициите на новинарското „востание“ вчера била доставена и до државниот и политичкиот врв на земјата. Платното пак, заедно со мислењата и проблемите на новинарите и граѓаните ќе биде поставено на следното изборно собрание на ЗНМ. „Ова платно наша идеја е да го сочуваме и да го истакнеме на изборното собрание на ЗНМ кое претпоставувам дека ќе се одржи за некое извесно време, за да ги потсетува колегите кои ќе бираат и ќе бидат бирани каква слика имаме едни за други и каква слика имаат граѓаните на кои ние им се обраќаме, за нас,“ рече Чаусидис за Макфакс и додаде дека активностите за обединување нема да престанат тука. Иницијативата за новинарско „востание“ доби поддршка и од Меѓународната фондација на новинари./крај/ко
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
(Видео) Отежнати услови за возење на Плетвар, снегот продолжува да паѓа
Отежнати се условите за возење на Плетвар. Видеата кои ни ги испрати репортерот на „Макфакс“ од терен покажуваат дека механизацијата активно го чисти патот, а снегот не престанува да паѓа.
Според последните информации од АМСМ, активни забрани за тешки товарни возила има на:
– Гостивар – Маврово-Дебар
– Гостивар – Стража-Кичево
– Пресека
– Плетвар
– Ѓавато
– Струга – г.п. Ќафасан
– М.Брод – Прилеп преку планинскиот превој Барбарос
– Тетово – Попова Шапка (за останатите видови на возила задолжителна е употреба на зимска опрема)
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.
ЈП Македонија пат во текот на целиот ден врши расчистување на снегот на државните патишта со сите технички и човечки ресурси и ги одржуваат сите патни правци проодни, велат од Министерството за транспорт.
„Апелираме до сите возачи да ги почитуваат законските одредби за одвивање на сообраќај во зимски услови и задолжително да поседуваат зимска опрема за возилата, внимателно да управуваат со возилата, да ја почитуваат поставената сообраќајна сигнализација, како и да ги почитуваат препораките од сообраќајните служби особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Сите детални информации учесниците во сообраќајот можат да ги добијат од дежурните служби на ЈП Македонија пат на телефонот 02 25 61 502“, се наведува во соопштението на Министерството.
Македонија
Во расчистување на магистралните и регионални патишта ангажирани се и компании кои соработуваат со ЈП Македонија пат
ЈП Македонија пат во текот на целиот ден врши расчистување на снегот на државните патишта со сите технички и човечки ресурси и ги одржуваат сите патни правци проодни, велат од Министерството за транспорт.
„По интервенцијата на дежурните екипи на ЈП Македонија пат, сообраќајот се одвива во зимски услови по влажни коловози со остатоци од кашест снег на коловозот.
Исто така во расчистување на магистралните и регионални патишта ангажирани се компании кои соработуваат со ЈП Македонија пат, како навремено би се справиле со снежните наноси.
Повторно апелираме до сите возачи да ги почитуваат законските одредби за одвивање на сообраќај во зимски услови и задолжително да поседуваат зимска опрема за возилата, внимателно да управуваат со возилата, да ја почитуваат поставената сообраќајна сигнализација, како и да ги почитуваат препораките од сообраќајните служби особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони.
Информираме дека сообраќајот на сите државни патишта се одвива во зимски услови и затоа препораките се да се следи временската состојба посебно оние граѓани кои планираат да патуваат за навреме да се информираат од сообраќајните служби за условите на патиштата.
Сите детални информации учесниците во сообраќајот можат да ги добијат од дежурните служби на ЈП Македонија пат на телефонот 02 25 61 502“, се наведува во соопштението на Министерството.
Македонија
Ангел Анѓушев: високотехнолошките производи се начинот како да расте македонската економија
Македонските фирми треба да целат кон тоа повеќе да произведуваат производи со висока технологија и повисока додадена вредност во нив, бидејќи така ќе имаат и подобра заработка, ќе има и за подобри плати за вработените и за поредовно плаќање даноци кон државата, изјави Ангел Анѓушев во поткастот на Стопанската комора со Бранко Азески.
Ангел Анѓушев, оперативен директор на Грин Машинс на БРАКО, смета дека тоа е рецептот за развој на економијата во Македонија, и дека земјава не би требало да се нуди само како место каде има ефтина работна сила.
Ангел Анѓушев ги сподели искуствата од своето школување на универзитетите во Германија и во Австрија, предностите да се открие како функционираат и како се организирани поразвиените општества и економии, извозот на Грин Машинс низ целиот свет, преку кој се има увид и во работните навики во други култури, од каде секогаш може да се земе добар пример за дома.
Иако по одлука на неговиот татко, Ангел ја почнал својата работа во БРАКО во, според него, натешкиот дел од фабриката, а тоа е производството на жица и жичани производи, вели дека тоа било значајно и корисно искуство за него како машински инженер, додека денес е оперативен директор на технолошки најнапредниот дел од фабриката, програмата за производство на возила за чистење на водороден, електричен и класичен погон.
Во овој контекст, во однос на енергетската транзиција, Ангел Анѓушев смета дека таа треба да се реализира правилно, меѓу другото и со инвестирање во напредни технологии кои треба да го направат животот на луѓето подобар, давајќи ги за пример електричните и водородните возила за чистење на Грин Машинс кои одржуваат хигиена во урбани средини со нула загадување од нивното работење.
Ангел Анѓушев во поткастот зборуваше и за традицијата за наследување семејни имиња, за своите претци кои биле претприемачи уште пред еден век, како и за општествената одговорност на компаниите Фероинвест и БРАКО денес преку помагање во спортот, образованието, здравството, верски објекти итн.
(ПР текст)