Македонија
Република Северна Македонија без чепкање во идентитетот – можно решение на спорот?!
Република Северна Македонија без да се разговара за именувањето на идентитетот, јазикот и културата би можело да биде решение на дведеценискиот спор со Грција, вели висок политички советник во германскиот Бундестаг, близок до партијата на канцеларот Ангела Меркел.
Република Северна Македонија без да се разговара за именувањето на идентитетот, јазикот и културата би можело да биде решение на дведеценискиот спор со Грција, вели висок политички советник во германскиот Бундестаг, близок до партијата на канцеларот Ангела Меркел.
Според него, неприфатливо би било, како последица на евентуалното решение, јазикот, идентитетот и културата на земјата да се именуваат како северно-македонски. Затоа, како што вели советникот кој инсистираше на анонимност, треба да се бара решение единствено за името на државата. Во спротивност, според него, можно е поради блокадата на европската интеграција да дојде до зајакнување на негативните сили и назадување на државата.
„Колку подолго спорот ќе трае, толку потешко ќе биде да се одржи развојот на земјата“, коментира политичкиот советник.
За него, неполитички е ставот на Европската унија за немешање во спорот. Иако смета дека со директното мешање Брисел би можел да биде пристрасен поради фактот што Грција е членка на унијата, а Македонија не, сепак советува вклучувањето во спорот да биде на неформално ниво, како поддршка на процесот под покровителство на Обединетите Нации. Во пракса, според него, тоа би значело група земји-пријатели на Македонија и Грција од Европската унија интензивно да лобираат се до изнаоѓањето на взаемно прифатливо решение.
Во меѓувреме, како што вели советникот, Македонија треба да работи на прилагодувањето на националното со европското законодавство, со цел непречено одвивање на пристапните преговори во оној момент кога тие ќе започнат. /крај/ач
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Во расчистување на магистралните и регионални патишта ангажирани се и компании кои соработуваат со ЈП Македонија пат
ЈП Македонија пат во текот на целиот ден врши расчистување на снегот на државните патишта со сите технички и човечки ресурси и ги одржуваат сите патни правци проодни, велат од Министерството за транспорт.
„По интервенцијата на дежурните екипи на ЈП Македонија пат, сообраќајот се одвива во зимски услови по влажни коловози со остатоци од кашест снег на коловозот.
Исто така во расчистување на магистралните и регионални патишта ангажирани се компании кои соработуваат со ЈП Македонија пат, како навремено би се справиле со снежните наноси.
Повторно апелираме до сите возачи да ги почитуваат законските одредби за одвивање на сообраќај во зимски услови и задолжително да поседуваат зимска опрема за возилата, внимателно да управуваат со возилата, да ја почитуваат поставената сообраќајна сигнализација, како и да ги почитуваат препораките од сообраќајните служби особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони.
Информираме дека сообраќајот на сите државни патишта се одвива во зимски услови и затоа препораките се да се следи временската состојба посебно оние граѓани кои планираат да патуваат за навреме да се информираат од сообраќајните служби за условите на патиштата.
Сите детални информации учесниците во сообраќајот можат да ги добијат од дежурните служби на ЈП Македонија пат на телефонот 02 25 61 502“, се наведува во соопштението на Министерството.
Македонија
Ангел Анѓушев: високотехнолошките производи се начинот како да расте македонската економија
Македонските фирми треба да целат кон тоа повеќе да произведуваат производи со висока технологија и повисока додадена вредност во нив, бидејќи така ќе имаат и подобра заработка, ќе има и за подобри плати за вработените и за поредовно плаќање даноци кон државата, изјави Ангел Анѓушев во поткастот на Стопанската комора со Бранко Азески.
Ангел Анѓушев, оперативен директор на Грин Машинс на БРАКО, смета дека тоа е рецептот за развој на економијата во Македонија, и дека земјава не би требало да се нуди само како место каде има ефтина работна сила.
Ангел Анѓушев ги сподели искуствата од своето школување на универзитетите во Германија и во Австрија, предностите да се открие како функционираат и како се организирани поразвиените општества и економии, извозот на Грин Машинс низ целиот свет, преку кој се има увид и во работните навики во други култури, од каде секогаш може да се земе добар пример за дома.
Иако по одлука на неговиот татко, Ангел ја почнал својата работа во БРАКО во, според него, натешкиот дел од фабриката, а тоа е производството на жица и жичани производи, вели дека тоа било значајно и корисно искуство за него како машински инженер, додека денес е оперативен директор на технолошки најнапредниот дел од фабриката, програмата за производство на возила за чистење на водороден, електричен и класичен погон.
Во овој контекст, во однос на енергетската транзиција, Ангел Анѓушев смета дека таа треба да се реализира правилно, меѓу другото и со инвестирање во напредни технологии кои треба да го направат животот на луѓето подобар, давајќи ги за пример електричните и водородните возила за чистење на Грин Машинс кои одржуваат хигиена во урбани средини со нула загадување од нивното работење.
Ангел Анѓушев во поткастот зборуваше и за традицијата за наследување семејни имиња, за своите претци кои биле претприемачи уште пред еден век, како и за општествената одговорност на компаниите Фероинвест и БРАКО денес преку помагање во спортот, образованието, здравството, верски објекти итн.
(ПР текст)
Македонија
(Видео) Проблеми на неколку патни правци поради снегот
Од АМСМ известуваат за активни забрани за тешки товарни возила:
– Гостивар-Маврово-Дебар
– Гостивар-Стража-Кичево
– Пресека
– Плетвар
– Ѓавато
– М.Брод – Прилеп преку планинскиот превој Барбарос
– Делчево – г.п. Делчево
– Тетово – Попова Шапка (за останатите видови на возила задолжителна е употреба на зимска опрема)
Репортерот на „Макфакс“ од терен јавува дека на патот Битола – Прилеп нема траги од интервенција на багери или механизација која би го расчистила снегот.
Состојбата со снегот беше предмет и на партиски препукувања во текот на денот.
Неспособноста на ВМРО-ДПМНЕ со справување со последиците од снежните врнежи прераснува во закана за безбедноста на граѓаните, велат од СДСМ.
„Снегот предизвика вистински хаос во сообраќајот, не само во населените места, туку и на регионалните патишта и на автопатите. Автопатот „Пријателство“, кај селото Миравци е заледен. Автопатот кон Грција е заледен, и покрај тоа што оваа зима, само досега, државните институции потрошиле 219 милиони денари (3.569.106 евра) за сол и ризла. Најголеми се тендерите на Јавното претпријатие за одржување на патишта „Македонија пат“, кое засега има склучено три двегодишни договори во вредност од по 1,3 милиони евра годишно за сол и ризла. Но, поради неспособноста на надлежните, сообраќајот се одвива отежнато и се зголемува опасноста од незгоди. Пред само неколку дена бројни граѓани со часови беа заглавени во километарски колони во Маврово. Хаос се случи и на патот Тетово – Попова Шапка, каде што патиштата останаа целосно неисчистени. Дополнително, патот до Галичник беше непрооден повеќе од еден месец, оставајќи ги жителите на ова населено место во целосна изолација. Владата на ДПМНЕ и Мицкоски потфрли и со снегот, доведувајќи ги граѓаните во сериозен ризик“, пишува во соопштението на опозициската СДСМ.
На ова реагираа од ВМРО-ДПМНЕ.
„За разлика од минатите години кога снегот беше прилика СДС да краде, сега институциите делуваат. Наспроти голата реторика на СДС и Филипче, еве ги фактите: Битолската подружница има поставено 370м3 сол и ризла, од Тетово – Стража 400м3 сол и ризла, Штип, Берово, Кочани и Делчево 300м3 сол и ризла. Згрозени сме од лешинарската политика на СДС и Венко Филипче. Тие од снежната бура прават политика, што само потврдува дека тонат во сопствената безидејност“, стои во соопштението на владејачката ВМРО-ДПМНЕ.