Македонија
Три месеци по поплавата во скопско, таа може да се повтори на послаб дожд
Три месеци по катастрофалната поплава во скопско, во која загинаа 22 лица, а голем број домови и земјоделски површини беа поплавени, во тој регион не се санирани штетите, не е изградена квалитетна инфраструктура, а не се ископани нови канали за да не се повтори катастрофата, предупредија во понеделник, граѓанските активисти од „Шарената револуција“.
„Три месеци поминаа од катастрофалните поплави што го зафатија скопскиот регион. Но, санирањето на штетите е бавно и незадоволително. Саниран е само мал процент од штетата, а дополнително не се отстраенити причинителите за катастрофалната поплава што го зафати овој регион. Асфалтирањето е неквалитетно, а исто така сомнителен е и приоритетот којшто се дава како се санираат улиците. Минимална е поправката којашто е направена на обиколницата, апак каналската мрежа ниту е целосно исчистена, ниту пак се изградени нови канали со цел да се спречи повторување на поплавата којашто се случи во август“, рече Демијан Хаџи – Ангелов, граѓански активист.
Според него тоа укажува на неадекватноста и неодговорноста на фуннкционерите од ДПМНЕ и од ДУИ, а претставува голем ризик којшто постои се уште, заради самата порозност на почвата честите врнежи којшто ги има Скопје и овој регион ниту пак целосната санација на штетите односно поправката на инфрастуктурата. Постои голем ризик од повторување на нови поплави дури и при помали врнежи од дожд.
Граѓанските активисти обвинуваат дека иако ги доби бараните 36 милиони евра и ги обезбеди преку нова еврообврзница, а не преку пренамена на средствата од некои од останатите непродуктивни проекти Владата не обезбеди обештетување на граѓаните.
„Во овие три месеци исплатени се помалку од една четвртина од поплавените семејства. Сумите кои се исплаќаат се далеку под висината на реалните штети. Од терен има информација дека оштетените се делат по партиска линија со цел власта да си го зацврсти своето гласачко јадро во поплавените подрачја. Се уште има семејства кои не биле посетени од Комисијата за процена на штети. Истовремено исплатата на штетите за земјоделските површини не е ни започната“, додаваат тие.
Павле Богоевски праша зошто власта бараше ово задолжување од 36 милиони евра? „За да исплати отштета која не ги покрива ни најосновните трошоци за санирање на штетите? Да го подобри својот нарушен рејтинг во погодените подрачја? Или пак за да обезбеди уште една финансиска стимулација за нејзините фирми преку склучување договори за санирање на штетите во четири очи без распишување на тендери“, рече Богоевски.
Жител на Стајковци смета дека се што е направено е неквалитетно.
„Ставија асфалт, ама каков. Три сантиметри. Тоа не е доволно. Јас сум ВМРО во душа, но мора да кажам дека ова што го направија е неквалитетно. Ништо не направија“, коментираше Мирко од Стајковци./крај/мф/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Студентите на протест поради јавниот превоз, бараат и набавка на нови автобуси и велосипедска инфраструктура
Универзитетското студентско сообрание (УСС-УКИМ) за утре, 22 ноември, најавува протест поради проблемите со јавниот превоз што ќе се случува од 14 часот пред Стара Пошта и ќе продолжи во 14.30 часот пред Град Скопје.
Организаторите ги повикаа сите да излезат на протестот и да го искажат незадоволството.
По спроведената анкета на која одговориле 3.568 студенти, 85 отсто од нив рекле дека во последните денови чекаат автобус повеќе од 15 минути, а 66,7 проценти од нив, чекаат автобус над 20 минути.
Дополнително, 93,6 отсто од студентите не се задоволни од квалитетот на јавен градски превоз во градот, а 66,7 проценти изјавиле дека од истите воопшто не се задоволни од истиот.
Дополнително, организаторите на протестот апелираат на воспоставување на нови и ефикасни транспортни решенија и конечно отпочнување на предвидените инфраструктурни проекти најавени во градоначалничката предизборна програма, но и од страна на претходните градоначалници.
Конкретно, барањата се следните: Продолжување и финализирање на проектот за Bus Rapid Transit; Воведување на градска железница со искористување на постоечките капацитети и изградба на пруга до Аеродромот Скопје; Отпочнување и финализирање на предвидените инфраструктурни проекти (Јужен Булевар, бул. Хрватска, бул. Србија, мостот кај Хотел Русија, продолжување на бул. Климент Охридски преку Вардар, под Кале до бул. Никола Карев, продолжување на бул. Илинден, Источна обиколница), Набавка на нови автобуси и отворање на нови автобуски линии; Надградба на велосипедската инфраструктура и промоција и поддршка на алтернативни видови на транспорт.
Македонија
Стојановски: Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана
Добро е што има кој да мисли на граѓаните, а тоа е Владата, која на денешната седница донесе и одлука не за некаква награда, туку апсолутно тоа е позајмување на гориво до Градот Скопје и ЈСП, изјави советникот во Советот на Град Скопје од ВМРО-ДПМНЕ, Мартин Стојановски.
Советничката група на Левица остро ја критикуваше градската власт. Нивната критика наиде на контрареакција од советникот Мартин Стојановски.
„Па сакам, ете, јавно да ја прашам советничката Катерина, зошто сеуште три директори од партијата Левица имаат во јавните установи на Градот Скопје и зошто, ако не се сложуваат со политиките на актуелната политичка градска власт, одамна не ги напуштија местата и не беа дел од градските институции? Сомнително е зошто толку се сменија 40 тина директори, а не се сменија токму тие 3 директори, не се пипнати од политичката партија Левица,“ рече Стојановски.
„Да не го политизираат ова, колешката Катерина од советничката група на Левица, мислам дека политички го одржа својот говор денеска на оваа седница“, истакна Стојановски.
И покрај владината интервенција, останува прашањето за долгорочната стабилност на јавниот превоз.
„Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана од страна на Градот Скопје и повторно автобусите би требало да возат, секако доколку тоа успеат службите од Градот Скопје да го менаџираат“, рече Стојановски.
Додаде дека за граѓаните, оваа состојба не е само технички проблем, туку и доказ за политичките игри што го доведоа ЈСП до колапс.
Македонија
Шутаров: За да може да функционира ЈСП бараме да се прецизира износот на 2,5 милијарди литри нафта
Советниците на СДСМ со предлог решенија сакаат да помогнат за да се надминат проблемите во градот Скопје. Затоа излеговме со три конкретни мерки кои бараме преку Заклучоци да ги усвои Советот, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров на вонредната седница на Советот на Град Скопје.
-Предлог на СДСМ за финансиска инекција од државата, со Закон, е соодветно решение и досега се практикувало. Пример е 2018 година кога владата ги финансираше општините за да ги покријат долговите и за да може општините да функционираат. Со негова измена и дополнувања по скратена постапка, рече Шутаров.
Коректна е одлуката на Владата да доделу субвенции, тоа беше предлог и на СДСМ, но тука се јавуваат отворени прашања и нема наведно колкав износ.
-Затоа СДСМ бара заклучок, да го наведеме износот, од 2,5 милиони литри којшто би биле доволни за ЈСП да јз извршува функцијата до крајот на годината, кога веќе треба да стапи на сила и буџетот за следната година. Затоа бараме и за оваа ставка поддршка, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров.
-Граѓаните со право реагираат со коментари од типот „леле што му се случува на Скопје“. Од тоа што го гледаат во Скопје како хаос и катаклизма, од тоа што го дозволивте како мнозинство во советот. Најреалниот одговор е дека Скопје не постои моментално само заради политика и инает. Скопје е блокиран Град, заглавен, нечист, без јавен превоз. Тоа е Скопје во 21 век, во којшто ништо не функционира освен политиката, рече Шутаров.