Спорт
Астон Мартин со Хонда од 2026 година
Ф1 тимот Астон Мартин и јапонскиот производител на авотмобили, Хонда, ќе започнат соработка од 2026 година. Хонда ќе го снабдува со мотори Астон Мартин, кога ќе стапат на сила новите прописи во шампионатот во Формула 1. Јапонската компанија наведува дека една од главните причини за соработката со Астон Мартин е тоа што Формула 1 се движи кон јаглеродна неутралност.
Хонда официјално ја напушти Формула 1 во 2021 година, но има договорот за техничка соработка за развој на мотори со Ред Бул и Алфа Таури до 2025 година.
Ред Бул ќе соработува со американскиот производител Форд од 2026 година.
Од таа сезона, моторите, кои се хибридни од 2014 година, ќе доживеат значително зголемување на употребата на електрична енергија и ќе користат 100 проценти одржливо гориво.
Покрај Хонда и Форд, во Формула 1 од 2026 година ќе влезе и германскиот гигант Ауди кој ќе соработува со тимот на Заубер (моментално познат како Алфа Ромео).
Ферари, Мерцедес и Рено, моментално три од четирите производители на мотори присутни во шампионатот, ќе се натпреваруваат и во 2026 година.
За Астон Мартин оваа сезона возат Шпанецот Фернандо Алонсо и Канаѓанецот Ленс Строл.
Астон Мартин, кој по пет трки е на второто место во конструкторскиот шампионат зад доминантниот Ред Бул, моментално работи со Мерцедес.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Спорт
ФИФА враќа правило кое не се применуваше 20 години
ФИФА одлучи да врати правило кое не се применуваше на Светските првенства 20 години.
Во петокот, во Вашингтон се одржа ждрепката за групната фаза на Светското првенство, кое ќе се игра во јуни и јули 2026 година.
Ова ќе биде првото светско првенство со 48 репрезентации, кои се поделени во 12 групи од по четири екипи.
Првите две репрезентации од секоја група се пласираат во нокаут фазата, како и осумте најдобри третопласирани екипи.
ФИФА реши да воведе промена во одредувањето на пласманот во групата. Имено, ФИФА одлучи да врати правило кое не се користеше на СП 20 години, од Мундијалот во 2006 година во Германија.
Првиот критериум за одредување на рангирањето (доколку екипите се изедначени) повеќе нема да биде вкупната гол-разлика во групата, туку меѓусебниот дуел. На последните четири Светски првенства за пласманот на табелата решаваше гол-разликата.
Секако, при одредувањето на најдобрите третопласирани репрезентации, прво ќе се гледаат освоените бодови, а потоа и вкупната гол-разлика.
Foto/ EPA
Спорт
Ферстапен на стартот пред Норис и Пјастри
Возачот на Ред Бул, Макс Ферстапен, ја освои пол-позицијата пред Големата награда на Абу Даби, последната трка од овогодинешното првенство во Формула 1.
Актуелниот шампион стигна до најдобрата стартна позиција на патеката „Јас Марина“ со време од 1:22.207 минути, две десетинки пред Ландо Норис во Мекларен.
Двајцата, инаку главни претенденти за титулата, беа следени од вториот возач на Мекларен, Оскар Пјастри, кој беше 28 илјадити зад својот тимски колега.
Трката од вториот ред, веднаш до Пјастри ќе ја започне Џорџ Расел од Мерцедес.
На стартот, во третиот ред се Шарл Леклер (Ферари) и ветеранот од Астон Мартин, двократниот шампион, Фернандо Алонсо.
Во првите десе место на стартот изборија: Габи Бортолето (Заубер), Естебан Окон (Хас), Исак Хаџар (Рејсинг Булс), Јуки Цунода (Ред Бул).
Норис е лидер во генералниот пласман со 12 поени повеќе од Ферстапен и 16 од Пјастри. Доколку Ферстапен утре победи, Норис треба да биде најмалку трет за да ја освои титулата.
Трката за Големата награда на Абу Даби ќе започне во 14 часот.
Foto/ EPA
Спорт
(Видео) Буендија во 95-та минута му пресуди на лидерот Арсенал
Лидерот во Премиер лигата падна на „Вила Парк“ во Бирмнигме. Емелијано Буендија, во 95-та минута постигна гол за триумф на Астон Вила над Арсенал 2:1. Аргентинецот им го нанесе на „топџиите“ вториот пораз оваа сезона.
Вила ја имаше првата голема шанса, но Раја имаше фантастична одбрана по ударот на Оли Воткинс во десеттата минута.
Играта беше интензивна на двете страни, потоа Арсенал малку ја презеде иницијативата – голот на Езе беше оправдано поништен поради офсајд, Сако исто така се обиде да упати удар со глава, но топката заврши веднаш до стативата.
Потоа домашните повторно наметнаа свој ритам, а во 36-та минута го видовме најважниот момент од првото полувреме – долг вовед во акцијата, аут од левата страна, Тимбер не реагираше доволно добро и топката заврши на втората статива, а таму Мети Кеш се протна зад Езе и го донесе својот тим во водство.
Арсенал започна уште поагресивно во второто полувреме, а наградата дојде брзо, во 53-та минута, резервистот Леандро Тросар постигна гол. Играчите на Вила загубија топка на средината од теренот, следуваше молскавична контра, Сака во шеснаесетникот дијагонално уфрли, а со малку среќа топката заврши пред Тросар, на кого не му беше тешко да изедначи.
Тросар го постигна 50-от гол во Премиер лигата.
Во 65-та минута, Раја одбрани удар на Воткинс, а четири минути подоцна, Емилијано Мартинез ја исфрли топката преку пречката со врвовите на прстите по феноменалниот удар на Едегор.
Се чинеше дека Арсенал е поблиску до водство, но по грешката на Калафиори, одлична шанса имаше Мален, кој го замени Воткинс. Сепак, шутираше покрај голот од добра позиција.
Тоа означи период на подобра игра на Вила, која заврши со голот на Бунедија.
Foto/ EPA

