Европа
Јавниот превоз во Луксембург е бесплатен, но празен
Воведувањето бесплатен јавен превоз во Луксембург пред една година не ги промени драстично навиките на граѓаните. Тие сè уште не го користат многу.
Една година откако стана бесплатно, само двајца од 10 жители редовно одат на работа со јавен превоз. Шест од 10 лица сè уште патуваат со автомобил, според државната агенција за статистика.
Со население од само 614.000 жители, Луксембург е една од најмалите земји во Европа и е прва земја во светот каде што од 29 февруари 2020 година јавниот превоз е бесплатен за сите.
Една од целите на проектот беше да се зголеми бројот на патници во јавниот превоз за 20 проценти до 2025 година.
Луксембург има огромен сообраќаен проблем. Главните патишта редовно се зафаќаат во сообраќаен метеж, автобусите се старомодни, а железничката мрежа е позната по доцнењата.
Околу 200.000 работници, што е речиси половина од работната сила на Луксембург, патуваат од Белгија, Франција и Германија и ги привлекуваат добрата плата и богатата економија.
„Бензински туристи“ од соседните земји, кои ја преминуваат границата поради пониските цени на дизелот и бензинот, исто така создаваат метеж.
Изгубениот приход од билетите, поради бесплатен јавен превоз, изнесува 41 милион евра, но тоа го компензираат даночните обврзници.
За многу работници во Луксембург, сепак, државата го субвенционираше годишниот билет, така што всушност малку луѓе потрошија пари за превоз претходно.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
Што по падот на Покровск?
Додека Русија фокусира огромни сили врз Покровск во обид конечно да го освои рударскиот град во источна Украина, расте неизвесноста околу текот на војната и подготвеноста на одбраната на Украина. Искористувајќи го магливото време што ги попречува операциите со беспилотни летала, руските сили ја засилуваат својата офанзива за да ја завршат битката што се влече повеќе од една година, објавува „Киев Индепендент“.
Руските сили се приближуваат опасно кон затворање на украинскиот џеб, оставајќи само коридор широк 10 километри за снабдување на Покровск и блискиот Мирноград, според украинската група за мониторинг „ДипСтејт“. Ситуацијата е критична, а претседателот Володимир Зеленски кон крајот на октомври тврдеше дека руските сили во секторот се побројни осум спрема еден. На 12 ноември, 7-миот корпус на украинските воздухопловни-десантни сили призна дека неодамнешниот голем руски напад со лесни возила бил „делумно успешен“.
Откако ќе го освојат она што остана од Покровск, руските сили веројатно ќе се движат кон градот Добропилија на север, според Паси Пароинен, аналитичар од финската организација „Црна птица група“. Според него, Русија би можела да се обиде да навлезе подлабоко во соседниот регион Дњепропетровск кон градот Межово, но главниот фокус веројатно ќе остане на регионот Донецк. Падот на Покровск, клучна железничка и патна раскрсница, би ѝ дал на Русија значителна логистичка предност за идните офанзиви, особено преку автопатот М30 што ги поврзува градовите со запад.
Пароинен верува дека Русија ќе ги засили и нападите врз Костјантинивка, транспортен центар на околу 50 километри североисточно, кој веќе е опкружен од три страни. Австрискиот воен експерт Том Купер верува дека Русија би можела да се обиде да го отсече Краматорск, регионалниот административен центар, со напредување од Покровск кон Павлоград, а истовремено да притиска на север кон Изјум.
Зад Покровск, Украина се чини дека подготвила „многу сложена мрежа“ од противтенковски ровови и пречки познати како „змејови заби“, рече Пароинен, врз основа на сателитски снимки. Иако главните одбранбени утврдувања се изградени, утврдувањата се покажаа како слаба точка за украинската армија во минатото, што стана очигледно по падот на Авдиевка во 2024 година, кога руските сили продолжија брзо да напредуваат.
Состојбата на украинските единици по исцрпувачката битка ќе го одреди темпото на идните конфликти. Пароинен објаснува дека единиците што го бранат Покровск ќе бидат „многу исцрпени и многу слаби“, бидејќи одбраната на еден џеб бара повеќе сили отколку линеарен фронт. Не е јасно дали украинската армија може да си дозволи да испрати свежи резерви, за кои пензионираниот полковник Серхиј Храбски вели дека се она што најмногу ѝ недостасува на армијата.
„Многу ќе зависи од распоредот на украинските сили по Покровск и Мирноград“, рече Пароинен. „Мислам дека клучното прашање е: Дали вредеше да се задржат овие градови, кои сега се многу тешки за одржување и одбрана?“ Доколку одбраната стане премногу скапа, битката би можела да се претвори во војна на исцрпување што ќе и оди во прилог на Русија. Сепак, Пароинен проценува дека падот на градот веројатно нема значително да влијае на остатокот од фронтот, бидејќи Украина веќе го премести својот логистички центар подлабоко во заднината.
Според украинскиот воен аналитичар Олексиј Хетман, Русија се обидува да внесе што е можно повеќе саботажни групи во самиот Покровск за да нападнат одвнатре. Украинскиот 7-ми корпус на 11 ноември објави дека во градот има повеќе од 300 руски војници. Хетман, сепак, предупредува да не се преценуваат можностите на Русија, истакнувајќи дека Русија посветила четвртина од својата армија во битката што се води веќе година и пол.
Купер, сепак, е попесимист. Тој верува дека освојувањето на Покровск, клучна железничка раскрсница, би било од огромно значење за руската армија, која во голема мера се потпира на железницата. „Покровск веројатно ќе биде многу важно место или нешто како центар од каде што тие имаат намера да го продолжат својот напредок“, рече Купер. „Значи, сега прашањето е дали ќе напредуваат во западен или северен правец“.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Пет млади лица загинаа во сообраќајна несреќа во Ирска
Тројца млади мажи и две жени на возраст од дваесет години загинаа во ужасна сообраќајна несреќа во округот Лаут, Ирска, во саботата навечер, соопшти ирската полиција, објави Скај њуз.
Трагедијата се случила кратко по 21 часот во Гибстаун, Дандалк, кога „фолксваген голф“, во кој патувале петмина пријатели на ноќно излегување, се судрил со „тојота ленд крузер“.
Сите петмина патници во „голфот“ загинале на местото на настанот. Жртвите биле Клое Мекги (23) и Шеј Дафи (21), Алан Мекласки (23), Дилан Коминс (23) и Клое Хипсон (21) од Шкотска.
Друг маж, исто така на возраст од 20 години, кој бил во „голфот“, бил извлечен од возилото и однесен во болница со сериозни, но не опасни по живот повреди. Возачот и патникот во „ленд крузерот“ исто така биле хоспитализирани, но со полесни повреди.
Полицискиот службеник Чарли Армстронг изјавил дека истрагата е во тек и ја пофалил професионалноста на службите за итни случаи кои реагирале во исклучително тешки услови.
„Сцената беше многу тешка, во неповолни временски услови, а професионализмот што го покажаа сите служби за итни случаи и грижата и почитта што им беше покажана на петте починати беше примерена“, рекол Армстронг.
Ирскиот премиер Мајкл Мартин изјави дека е „шокиран и запрепастен“ од веста, додека неговиот заменик Сајмон Харис рече дека „превез од длабока тага паднал врз земјата“.
„Нашите мисли и молитви се со семејствата и пријателите на овие млади луѓе, како и со оние што беа повредени. Исто така, мислиме на нашите служби за итни случаи, кои работеа толку професионално во навистина катастрофални околности“, рече премиерот Мартин.
фото: принтскрин
Европа
Десет ранети, тројца мртви во руски ракетен напад врз Украина
Во руски ракетен напад врз источноукраинскиот град Балаклија загинаа три лица, а десет беа повредени, меѓу кои и три деца, изјави во понеделник регионален воен претставник во регионот Харков.
Нападот што се случи ноќеска го погоди центарот на градот, при што беа повредени деца родени во 2007, 2010 и 2011 година, изјави преку апликацијата за пораки Телеграм Виталиј Карабанов, началник на воената администрација на Балаклија.
Деветмина од повредените се хоспитализирани, рече тој.
фото: принтскрин

