Свет
Зошто има повеќе жртви на Хаити отколку во Чиле?
Иако земјотресот во Чиле беше 500 пати посилен од оној на Хаити, на Хаити бројот на жртвите беше 300 пати поголем, за што најмногу е „одговорен“ специјалниот систем на изградба.
Иако земјотресот во Чиле беше 500 пати посилен од оној на Хаити, на Хаити бројот на жртвите беше 300 пати поголем, за што најмногу е „одговорен“ специјалниот систем на изградба.
Повеќе од 700 жртви во земјотресот во Чиле изгледаат како ситница во споредба со 220.000 загинати на Хаити. Најверојатно причината за ова е фактот дека Чиле е многу побогата земја од Хаити, па и квалитетот на самите градби во таа земја е далеку подобaр, пренесе BBC.
Освен тоа, Чилеанците имале и претходни искуства со земјотреси и биле подобро подготвени. Според BBC, тие точно знаат кои места се најдобри за засолниште додека трае земјотресот.
Исто така постои и големата разлика кога во прашање е епицентарот на земјотресот. Во Чиле епицентарот е регистриран 34 км под земја и бил 115 км оддалечен од најблискиот најголем град (Консепсион). За разлика од него, епицентарот на земјотресот на Хаити бил само 13 км под земја и веднаш до престолнината на Порт-о-Пренс, пишува BBC.
Она што се смета пресудно за помала штета е и нивниот специјален систем за изградба кој започнале да го применуваат по разорниот земјотрес од 1960 година. Во Чиле тогаш пронашле начин како зградите да ги направат стабилни и отпорни во случај на земјотрес. Зградите од тогаш се градени така што имаат специјални бетонски столбови, кои се засилени со челични конструкции. Кога доаѓа до земјотрес, столбовите можат да издржат скоро до самиот крај, додека челичната конструкција останува недопрена, при што зградата останува исправена и тешко се руши.
„За жал, земјотресот како овој од 8.8 степени по Рихтеровата скала е некоја граница до која овие методи можат да помогнат,“ изјави за BBC професорот Тејлор од Универзитетот од Бристол./крај/ббц/ко
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Промена во Зелениот план: ЕУ се откажува од целосната забрана за возила на дизел и бензин
Целосната забрана за продажба на нови автомобили на бензин и дизел во Европската унија од 2035 година ќе биде олеснета, најави еден од водечките политичари на Европскиот парламент.
Одлуката, која Европската комисија треба да ја објави следниот вторник во Стразбур, предизвика остри поделби и гнев кај екологистите, кои тврдат дека тоа го поткопува Зелениот план на ЕУ, пишува „Гардијан“.
Германскиот канцелар Фридрих Мерц денес изјави дека го поддржува таквиот пресврт, по месеци инсистирање за промена на правилата за укинување на моторите со внатрешно согорување.
Фото: депозитфотос
Свет
Фицо: Нема да поддржам ништо, што би довело до поддршка за воените трошоци на Украина, дури и ако треба да седиме во Брисел до Нова Година
Словачкиот премиер Роберт Фицо одби каква било поддршка за дополнително финансирање на украинските воени средства, „дури и ако седат во Брисел до Нова Година“. Тој исто така рече дека „не сака да биде дел од Западна Европа каде што животот на Русите и Украинците е безвреден“.
Во објава на социјалната мрежа Икс, Фицо изјави дека денес имал телефонски разговор со претседателот на Европскиот совет, Антонио Кошта.
„Длабоко го почитувам, но додека зборуваше за пари за војната во Украина, повторив дека секојдневното убивање на стотици до илјадници Руси и Украинци е сосема бесмислено. Ако животот на еден Русин или Украинец е безвреден за Западна Европа, јас не сакам да бидам дел од таква Западна Европа. Му реков дека нема да поддржам ништо – дури и ако треба да седиме во Брисел до Нова Година – што би довело до поддршка за воените трошоци на Украина“, напиша Фицо.
Тој додаде дека како премиер на Словачка, е „подготвен да ја поддржи Украина во нејзината реконструкција, врз основа на билатерални преговори меѓу словачката и украинската влада, но одбива бесмислено убивање“.
Тој исто така изјави дека испратил писмо до претседателот на Европскиот совет и до сите премиери на земјите-членки на ЕУ, кое го објави на Икс.
Фото: депозитфотос
Свет
ЕУ: Од следната година, привремен данок од три евра за мали пакети од Кина
Министрите за финансии на Европската Унија денес се согласија да воведат привремена такса од три евра по пратка од јули 2026 година за сите мали пакети што пристигнуваат од Кина и други земји надвор од Европската Унија.
Овој режим ќе биде привремено решение до 2028 година, кога ќе стапи на сила нов царински систем со трајни царински давачки за пакети во вредност помала од 150 евра, за кои досега не се платени давачки, објавува Блумберг.
Привремената такса беше воведена под притисок од Франција, а министерот за финансии на таа земја, Ролан Лескир, рече дека малите пратки што се ослободени од царински давачки претставуваат „нелојална конкуренција за традиционалната трговија“ и дека е време да се воведе фиксна такса.
Целта на новата мерка, како што истакнуваат европските министри, е да се обезбеди порамноправна конкуренција на европските компании, кои со години страдаат поради огромниот прилив на евтини пратки од кинески онлајн продавници како што се Шејн, Тему и АлиЕкспрес.
Според податоците на Европската Унија, бројот на пакети од Кина во вредност помала од 150 евра се зголемил од 1,9 милијарди во 2023 година на 4,2 милијарди во 2024 година, што претставува 91 процент од ваквите пратки.
Европските претставници, исто така, предупредуваат дека голем дел од стоките од Кина не ги исполнуваат стандардите за квалитет, заштита на потрошувачите и заштита на животната средина.
Новите правила формално важат за сите пакети од трети земји надвор од ЕУ со вредност до 150 евра, вклучувајќи ги Соединетите Американски Држави, Велика Британија, Турција и други земји, пренесува Танјуг.
Фото: депозитфотос

