Свет
Поплавите во Кина со најголем број мртви последнава деценија

Од почетокот на годинава повеќе од една илјада луѓе загинале или исчезнале во жестоките поплави во Кина, а допрва се очекуваат најсилните дождови, јавува Асошиејтед прес.
Од почетокот на годинава повеќе од една илјада луѓе загинале или исчезнале во жестоките поплави во Кина, а допрва се очекуваат најсилните дождови, јавува Асошиејтед прес.Годинашниве поплави, кои веќе предизвикаа штета во висина од десетици милијарди долари, го донесоа и највисокиот биланс на загинати во поплави од 1998 година, кога највисоките нивоа на водата во последните пет децении однесоа 4,150 животи. Годинашниве поплави досега убија 701 човек, а 347 се уште се водат како исчезнати. Вкупната штета изнесува 21 милијарда долари. Според официјалните лица, најголемите последици допрва ќе дојдат, бидејќи сезоната на тајфуни допрва доаѓа. Генералниот секретар на кинеската владина Агенција за спречување на поплави, Лиу Нинг, на прес-конференција изјави дека властите мора да ги засилат подготовките.„Бидејќи 60 до 80 проценти од годишните дождови паѓаат во јуни, јули и август, мора да бидеме подготвени да спречиме и да се бориме против природните катастрофи“, вели Лиу. Тој додаде и дека три четвртини од кинеските провинции се соочуваат со поплави, а 25 реки достигнале рекордно високи нивоа на водата. Според него, овој викенд островот Хаинан и провинцијата Гуангдонг најверојатно ќе бидат погодени од тропската бура Чанту. Секоја година Кина е погодена од најмалку шест до осум тајфуни. Во среда 14 луѓе загинаа, а 35 се водат како исчезнати како резултат на лизгањето на земјиште во градот Анканг во провинцијата Шаанѕи на северот на земјата. Поплавите, особено по течението на реката Јангце, ги преплави резервоарите, ги поплави градовите и селата и предизвика лизгање на земјиштето, а се претпоставува дека до сега се уништени околу 650.000 домови. „Иако нивото на водата во горниот тек на реката Јангце го надмина тоа од 1998 година, ситуацијата со поплавите се уште не е толку жестока како во 1998 година, затоа што годинава браната „Три клисури“ одигра клучна улога во спречувањето на поплавите“, истакна Лиу.Од годинашните поплави најпогодени се фармерите, поради тоа што се уништени 930.000 хектари под разни земјоделски култури. /крај/ап/ссе/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Борбата не е завршена“ – Нетанјаху решен да ги врати сите тела на заложниците

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека Израел е решен да ги врати сите тела на заложниците што сè уште се во рацете на Хамас.
Тој ја повтори својата порака за време на одбележувањето на втората годишнина од нападот на Хамас велејќи:
„Борбата уште не е завршена, но едно е јасно – секој што ќе крене рака против нас, ќе плати висока цена“.
Израел го обвини Хамас за прекршување на договорот за примирје, според кој сите заложници – живи и мртви – требало да бидат предадени до понеделник. Хамас предаде 20 живи заложници и девет тела, но тврди дека за другите му е потребна специјална опрема за пребарување под урнатините.
Министерот за одбрана Израел Кац порача дека ако Хамас не го почитува договорот, Израел во координација со САД ќе ја продолжи офанзивата до целосен пораз на организацијата.
Свет
Мерц предлага заем од 140 милијарди евра за Украина, обезбеден со рускиот замрзнат имот

Германскиот канцелар Фридрих Мерц најави дека на претстојниот самит на ЕУ ќе предложи Украина да добие заем од 140 милијарди евра, гарантиран со замрзнатиот имот на Руската централна банка.
Средствата би биле наменети исклучиво за финансирање на одбраната, а Киев би ги вратил дури по добивањето репарации од Русија.
Планот е усогласен со иницијативата на Урсула фон дер Лајен за користење на руските средства како гаранција, без директно задирање во нив.
Свет
Официјалната истрага покажа дека подморницата „Титан“ имплодирала поради лоша конструкција

Американска истражна агенција утврди дека подморницата „Титан“ на компанијата „Оушенгејт“, која имплодира за време на нуркањето кај остатоците на бродот „Титаник“ во јуни 2023 година, беше уништена поради низа сериозни недостатоци во дизајнот и тестирањето, објави Би-би-си.
Во несреќата загинаа сите пет лица на бродот, вклучувајќи го и директорот на „Оушенгејт“, Стоктон Раш.
Според извештајот на Националниот одбор за безбедност на сообраќајот (НТСБ), процесот на инженерскиот развој на „Титан“ бил несоодветен, што довело до грешки што предизвикале подморницата да не ги исполни стандардите за цврстина и издржливост.
Националниот одбор за безбедност на сообраќајот тврди дека „Оушенгејт“ никогаш правилно не го тестирал „Титан“ и затоа не знаел колку всушност е силна подморницата. Покрај тоа, компанијата не била свесна дека бродот е оштетен и требало да биде повлечен од употреба пред фаталното нуркање.
„Титан“ исчезна во Северен Атлантик додека се обидувал да стигне до остатоците од „Титаник“, кои се наоѓаат на речиси 600 километри од канадскиот град Сент Џонс во покраината Њуфаундленд и Лабрадор.
Во август 2024 година крајбрежната стража на САД издаде посебен извештај во кој ја опишува несреќата како да можела целосно да биде спрачена и ја критикува „Оушенгејт“ за „сериозно погрешни безбедносни практики“.
Подморницата на своето последно патување ја управувал Стоктон Раш, а бил придружуван од познатиот истражувач на длабокоморските дна, Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и пакистанскиот бизнисмен, Шахзада Давуд, и неговиот 19-годишен син, Сулејман Давуд.
Сите платиле до 250.000 долари за да учествуваат во експедицијата.
За време на истрагата, НТСБ откри сериозни проблеми во безбедносната култура на „Оушенгејт“. Додека некои вработени тврдеа дека безбедноста е приоритет, други, вклучувајќи го и поранешниот директор за поморски операции и еден техничар, опишаа работна средина „во која безбедноста, а особено прашањата за дизајнот, систематски се игнорираат“.
Еден техничар рече дека имал забелешки на деловниот модел на „Оушенгејт“, особено на практиката патниците да се нарекуваат специјалисти за мисија за да се избегнат законски ограничувања. Според американските прописи, нелегално е да се превезуваат патници на експериментални подморници.
Техничарот рече дека го предупредил Раш велејќи: „Не можете само да ја смените титулата на некого ако сте платени за тоа“. Во подоцнежен разговор за истото прашање Раш наводно му рекол: „Ако крајбрежната стража стане проблем, ќе купам конгресмен и ќе го решам“.
фото: принтскрин