Свет
Филипини: Во заложништво дваесетина туристи од Хонгконг

Киднапер на туристичкиот автобус во Манила ослободил седум заложници по три часа откако го извршил грабнување на автобусот, пренесе агенцијата Синхуа, повикувајќи се на локалните медиуми.
Киднапер на туристичкиот автобус во Манила ослободил седум заложници по три часа откако го извршил грабнување на автобусот, пренесе агенцијата Синхуа, повикувајќи се на локалните медиуми. Во понеделник наутро полицаец кој добил отказ идентификуван како Роландо Мендоза вооружен со автомат М-16 киднапирал туристички автобус во центарот на главниот град на Филипини, барајќи да биде вратен во службата. Во автобусот имало 21 турист од Хонгконг, потврдила за кинеската агенција, компанијата Хонгтаи Травел (Hongthai Travel) – туроператорот кој го организирал туристичкото патување на кинеските граѓани на Филипините, меѓу кои најмногу се жители на Хонгконг. Според последните податоци од филипинската полиција, грабнувачот ослободил седум заложници, три деца, водичот и три возрасни лица. Според агенцијата Синхуа, операцијата за ослободување на заложниците е следена и од претставници на амбасадата на Кина во Манила. Ова бил последен ден од престојот на кинеските туристи во Манила, чија возраст се движи од четири до 72 години, и тие во понеделник навечер требало да отпатуваат за Хонгконг. Според началникот на полицијата во Манила, Леокадио Сантијаго, се уште траат преговорите со грабнувачот. Тој во 1986 г. бил одликуван како еден од десетмината најдобри полицајци на Филипините, а во јануари годинава добил отказ откако бил осомничен дека помагал во изнуда и фалсификување докази. Инаку ова не е прво масовно киднапирање во филипинската престолнина. Во март 2007 г., сопственик на интернат од сиромашно предградие на Манила, Армандо Дукат грабна автобус со повеќе од 30 од неговите воспитаници сакајќи да го привлече вниманието на јавноста врз проблемите во образованието и сместувањето, како и на корупцијата на Филипините. Заложниците тогаш беа ослободени истата вечер, откако властите ветија дека ќе обезбедат бесплатно образование за сите ученици на Дукат. Две седмици пред овој инцидент, група припадници на специјалната филипинска полиција извршија упад во судот во предградие на Манила, ослободувајќи група заложници. За време на операцијата, беа убиени грабнувачот каскадерот Алмар Виљегас и неговата девојка, додека заложниците биел ослободени без жртви. Причина за таа заложничка драма беше долгогодишното нерешавање на имотно-правен спор за сопственост врз земјиште./крај/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Борбата не е завршена“ – Нетанјаху решен да ги врати сите тела на заложниците

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека Израел е решен да ги врати сите тела на заложниците што сè уште се во рацете на Хамас.
Тој ја повтори својата порака за време на одбележувањето на втората годишнина од нападот на Хамас велејќи:
„Борбата уште не е завршена, но едно е јасно – секој што ќе крене рака против нас, ќе плати висока цена“.
Израел го обвини Хамас за прекршување на договорот за примирје, според кој сите заложници – живи и мртви – требало да бидат предадени до понеделник. Хамас предаде 20 живи заложници и девет тела, но тврди дека за другите му е потребна специјална опрема за пребарување под урнатините.
Министерот за одбрана Израел Кац порача дека ако Хамас не го почитува договорот, Израел во координација со САД ќе ја продолжи офанзивата до целосен пораз на организацијата.
Свет
Мерц предлага заем од 140 милијарди евра за Украина, обезбеден со рускиот замрзнат имот

Германскиот канцелар Фридрих Мерц најави дека на претстојниот самит на ЕУ ќе предложи Украина да добие заем од 140 милијарди евра, гарантиран со замрзнатиот имот на Руската централна банка.
Средствата би биле наменети исклучиво за финансирање на одбраната, а Киев би ги вратил дури по добивањето репарации од Русија.
Планот е усогласен со иницијативата на Урсула фон дер Лајен за користење на руските средства како гаранција, без директно задирање во нив.
Свет
Официјалната истрага покажа дека подморницата „Титан“ имплодирала поради лоша конструкција

Американска истражна агенција утврди дека подморницата „Титан“ на компанијата „Оушенгејт“, која имплодира за време на нуркањето кај остатоците на бродот „Титаник“ во јуни 2023 година, беше уништена поради низа сериозни недостатоци во дизајнот и тестирањето, објави Би-би-си.
Во несреќата загинаа сите пет лица на бродот, вклучувајќи го и директорот на „Оушенгејт“, Стоктон Раш.
Според извештајот на Националниот одбор за безбедност на сообраќајот (НТСБ), процесот на инженерскиот развој на „Титан“ бил несоодветен, што довело до грешки што предизвикале подморницата да не ги исполни стандардите за цврстина и издржливост.
Националниот одбор за безбедност на сообраќајот тврди дека „Оушенгејт“ никогаш правилно не го тестирал „Титан“ и затоа не знаел колку всушност е силна подморницата. Покрај тоа, компанијата не била свесна дека бродот е оштетен и требало да биде повлечен од употреба пред фаталното нуркање.
„Титан“ исчезна во Северен Атлантик додека се обидувал да стигне до остатоците од „Титаник“, кои се наоѓаат на речиси 600 километри од канадскиот град Сент Џонс во покраината Њуфаундленд и Лабрадор.
Во август 2024 година крајбрежната стража на САД издаде посебен извештај во кој ја опишува несреќата како да можела целосно да биде спрачена и ја критикува „Оушенгејт“ за „сериозно погрешни безбедносни практики“.
Подморницата на своето последно патување ја управувал Стоктон Раш, а бил придружуван од познатиот истражувач на длабокоморските дна, Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и пакистанскиот бизнисмен, Шахзада Давуд, и неговиот 19-годишен син, Сулејман Давуд.
Сите платиле до 250.000 долари за да учествуваат во експедицијата.
За време на истрагата, НТСБ откри сериозни проблеми во безбедносната култура на „Оушенгејт“. Додека некои вработени тврдеа дека безбедноста е приоритет, други, вклучувајќи го и поранешниот директор за поморски операции и еден техничар, опишаа работна средина „во која безбедноста, а особено прашањата за дизајнот, систематски се игнорираат“.
Еден техничар рече дека имал забелешки на деловниот модел на „Оушенгејт“, особено на практиката патниците да се нарекуваат специјалисти за мисија за да се избегнат законски ограничувања. Според американските прописи, нелегално е да се превезуваат патници на експериментални подморници.
Техничарот рече дека го предупредил Раш велејќи: „Не можете само да ја смените титулата на некого ако сте платени за тоа“. Во подоцнежен разговор за истото прашање Раш наводно му рекол: „Ако крајбрежната стража стане проблем, ќе купам конгресмен и ќе го решам“.
фото: принтскрин