Свет
Ахмадинеџад во посета на Либан

Огромна толпа го поздрави иранскиот претседател Махмуд Ахмадинеџад при неговото пристигнување во Либан денеска, на почетокот на неговата посета за која се очекува уште повеќе да ги продлабочи внатрешните поделби во Либан, јавува Асошиејтед прес
Огромна толпа го поздрави иранскиот претседател Махмуд Ахмадинеџад при неговото пристигнување во Либан денеска, на почетокот на неговата посета за која се очекува уште повеќе да ги продлабочи внатрешните поделби во Либан, јавува Асошиејтед пресАхмадинеџад својата прва посета на Либан ја почнува во момент кога тензиите помеѓу милитантната исламска организација Хезболах, која е речиси целосно поддржана од Иран и другите партии во парламентот, кои, пак, ја уживаат поддршката на западните земји. Растечката криза ги зголемува стравувањата за иднината на „владата на обединување“, во која се вклучени и двете страни и која до сега успеваше да го одржи мирот. Хезболах, кој неговите противници честопати го нарекуваат „алатка на интересите на Иран“, ужива огромна поддршка кај шиитското население во земјата. Организацијата раководи со „држава во држава“ на териториите населени со шиити и ја има најсилната вооружена формација во Либан. Иран го финансира Хезболах со милиони долари годишно и го обезбедува најголемиот дел од нивниот арсенал. Иран, исто така, даде огромна помош при изградбата на домовите на шиитите во јужен Либан по огромното разурнување предизвикано од војната помеѓу Хезболах и Израел во 2006 година. Во вторникот група од политичари, адвокати и активисти на Ахмадинеџад му испратија отворено писмо, во кое ја критикуваа поддршката на Хезболах и ја изразија својата загриженост дека Техеран се обидува да го вовлече Либан во војна со Израел. Сепак и во медиумите кои се најгласни во критиката на Хезболах и Иран денеска немаше никакви негативни написи, бидејќи владата се обидува да го дочека Ахмадинеџад како и сите други државници. На чело на владата е прозападниот премиер Саад Харири, син на најпопуларниот либански политичар и реформатор, кој беше убиен во 2005 година. Во владата членуваат и претставници на Хезболах.Се очекува судот на ОН, кој го истражува убиството на постариот Харири овој месец да обвини висок функционер на Хезболах, со што уште повеќе се зголемуваат шансите за вооружена пресметка помеѓу Хезболах и поддржувачите на премиерот Харири, кои се главно сунити. /крај/ап/сс/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Борбата не е завршена“ – Нетанјаху решен да ги врати сите тела на заложниците

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека Израел е решен да ги врати сите тела на заложниците што сè уште се во рацете на Хамас.
Тој ја повтори својата порака за време на одбележувањето на втората годишнина од нападот на Хамас велејќи:
„Борбата уште не е завршена, но едно е јасно – секој што ќе крене рака против нас, ќе плати висока цена“.
Израел го обвини Хамас за прекршување на договорот за примирје, според кој сите заложници – живи и мртви – требало да бидат предадени до понеделник. Хамас предаде 20 живи заложници и девет тела, но тврди дека за другите му е потребна специјална опрема за пребарување под урнатините.
Министерот за одбрана Израел Кац порача дека ако Хамас не го почитува договорот, Израел во координација со САД ќе ја продолжи офанзивата до целосен пораз на организацијата.
Свет
Мерц предлага заем од 140 милијарди евра за Украина, обезбеден со рускиот замрзнат имот

Германскиот канцелар Фридрих Мерц најави дека на претстојниот самит на ЕУ ќе предложи Украина да добие заем од 140 милијарди евра, гарантиран со замрзнатиот имот на Руската централна банка.
Средствата би биле наменети исклучиво за финансирање на одбраната, а Киев би ги вратил дури по добивањето репарации од Русија.
Планот е усогласен со иницијативата на Урсула фон дер Лајен за користење на руските средства како гаранција, без директно задирање во нив.
Свет
Официјалната истрага покажа дека подморницата „Титан“ имплодирала поради лоша конструкција

Американска истражна агенција утврди дека подморницата „Титан“ на компанијата „Оушенгејт“, која имплодира за време на нуркањето кај остатоците на бродот „Титаник“ во јуни 2023 година, беше уништена поради низа сериозни недостатоци во дизајнот и тестирањето, објави Би-би-си.
Во несреќата загинаа сите пет лица на бродот, вклучувајќи го и директорот на „Оушенгејт“, Стоктон Раш.
Според извештајот на Националниот одбор за безбедност на сообраќајот (НТСБ), процесот на инженерскиот развој на „Титан“ бил несоодветен, што довело до грешки што предизвикале подморницата да не ги исполни стандардите за цврстина и издржливост.
Националниот одбор за безбедност на сообраќајот тврди дека „Оушенгејт“ никогаш правилно не го тестирал „Титан“ и затоа не знаел колку всушност е силна подморницата. Покрај тоа, компанијата не била свесна дека бродот е оштетен и требало да биде повлечен од употреба пред фаталното нуркање.
„Титан“ исчезна во Северен Атлантик додека се обидувал да стигне до остатоците од „Титаник“, кои се наоѓаат на речиси 600 километри од канадскиот град Сент Џонс во покраината Њуфаундленд и Лабрадор.
Во август 2024 година крајбрежната стража на САД издаде посебен извештај во кој ја опишува несреќата како да можела целосно да биде спрачена и ја критикува „Оушенгејт“ за „сериозно погрешни безбедносни практики“.
Подморницата на своето последно патување ја управувал Стоктон Раш, а бил придружуван од познатиот истражувач на длабокоморските дна, Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и пакистанскиот бизнисмен, Шахзада Давуд, и неговиот 19-годишен син, Сулејман Давуд.
Сите платиле до 250.000 долари за да учествуваат во експедицијата.
За време на истрагата, НТСБ откри сериозни проблеми во безбедносната култура на „Оушенгејт“. Додека некои вработени тврдеа дека безбедноста е приоритет, други, вклучувајќи го и поранешниот директор за поморски операции и еден техничар, опишаа работна средина „во која безбедноста, а особено прашањата за дизајнот, систематски се игнорираат“.
Еден техничар рече дека имал забелешки на деловниот модел на „Оушенгејт“, особено на практиката патниците да се нарекуваат специјалисти за мисија за да се избегнат законски ограничувања. Според американските прописи, нелегално е да се превезуваат патници на експериментални подморници.
Техничарот рече дека го предупредил Раш велејќи: „Не можете само да ја смените титулата на некого ако сте платени за тоа“. Во подоцнежен разговор за истото прашање Раш наводно му рекол: „Ако крајбрежната стража стане проблем, ќе купам конгресмен и ќе го решам“.
фото: принтскрин