Свет
Контролори ја проверуваат документацијата на „Фершпед“

Контролори на Управата за јавни приходи (УЈП) во вторникот повторно влегле во скопската компанија „Фершпед“ за да ги проверуваат документите за приватизацијата на фирмата, потврдија од Управата.
Контролори на Управата за јавни приходи (УЈП) во вторникот повторно влегле во скопската компанија „Фершпед“ за да ги проверуваат документите за приватизацијата на фирмата, потврдија од Управата. Контролата уште пред два месеци ја побара Јавното правобранителство, а сега, во време кога раководството на Управата е на службен пат, експресно се реализира. Новата ревизија треба да покаже дали приватизацијата на „Фершпед“ била законска.
– Во вторникот по барање на Правобранителството е почната контрола во целата документација на „Фершпед“ – кратко ни изјавија од УЈП.
Оттаму не соопштуваат детали за контролата, ниту пак за тоа колку ќе трае. Од „Фершпед“ пак, вчера не добивме коментар за повторната контрола.
Ова е третпат УЈП да ја проверува документацијата во таа скопска компанија. Претходните две покажаа дека приватизацијата на претпријатието е неправилна и дека сегашното раководство направило низ пропусти при целиот процес. Извештаите од двете контроли уште пред година и пол стигнаа и до антикорупциската комисија, а оттаму минатата недела вторпат од Правобранителството побараа да почне судски процес за поништување на приватизацијата на компанијата. Антикорупциската комисија го актуализира прашањето за спорната приватизација бидејќи смета дека не е потребно Правобранителството да чека дополнителни контроли кога претходните две укажуваат на неправилности при приватизацијата. Од јавното правобранителство се децидни дека повторна контрола е потребна, бидејќи претходните две биле направени во предизборен период.
Според извештаите од УЈП, менаџерскиот тим на „Фершпед“ во времето на склучувањето на договорот за продажба на претпријатието наместо 10, поседувал акции во вредност од само нешто повеќе од 3 отсто од проценетата вредност. Тоа е спротивно на Законот за трансформација на претпријатијата со општествен капитал. Дополнителните интерни акции искористени за продажбата на претпријатието биле покриени со пари на „Фершпед“. Друг пропуст е тоа што при приватизацијата на компанијата не биле земени предвид оние 51 отсто од акциите што му припаѓале на ЈП ЖТП „Скопје“, дел од „Македонски железници“. Овој влог не бил искажан во книгите за евиденција.
„Фершпед“ се приватизира уште во 1995 година. За таа приватизација имаше и судски процеси. Два од нив, кои ги покренаа железничарите, и еден од Владата завршија со тоа дека за целиот случај е надлежно Јавното правобранителство. Сега тоа ќе ја чека последната контрола по која ако се утврди дека приватизацијата била неправилна, Правобранителството ќе треба да побара од скопскиот Основен суд постапка за поништување на целата приватизација.А.К.М
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Борбата не е завршена“ – Нетанјаху решен да ги врати сите тела на заложниците

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека Израел е решен да ги врати сите тела на заложниците што сè уште се во рацете на Хамас.
Тој ја повтори својата порака за време на одбележувањето на втората годишнина од нападот на Хамас велејќи:
„Борбата уште не е завршена, но едно е јасно – секој што ќе крене рака против нас, ќе плати висока цена“.
Израел го обвини Хамас за прекршување на договорот за примирје, според кој сите заложници – живи и мртви – требало да бидат предадени до понеделник. Хамас предаде 20 живи заложници и девет тела, но тврди дека за другите му е потребна специјална опрема за пребарување под урнатините.
Министерот за одбрана Израел Кац порача дека ако Хамас не го почитува договорот, Израел во координација со САД ќе ја продолжи офанзивата до целосен пораз на организацијата.
Свет
Мерц предлага заем од 140 милијарди евра за Украина, обезбеден со рускиот замрзнат имот

Германскиот канцелар Фридрих Мерц најави дека на претстојниот самит на ЕУ ќе предложи Украина да добие заем од 140 милијарди евра, гарантиран со замрзнатиот имот на Руската централна банка.
Средствата би биле наменети исклучиво за финансирање на одбраната, а Киев би ги вратил дури по добивањето репарации од Русија.
Планот е усогласен со иницијативата на Урсула фон дер Лајен за користење на руските средства како гаранција, без директно задирање во нив.
Свет
Официјалната истрага покажа дека подморницата „Титан“ имплодирала поради лоша конструкција

Американска истражна агенција утврди дека подморницата „Титан“ на компанијата „Оушенгејт“, која имплодира за време на нуркањето кај остатоците на бродот „Титаник“ во јуни 2023 година, беше уништена поради низа сериозни недостатоци во дизајнот и тестирањето, објави Би-би-си.
Во несреќата загинаа сите пет лица на бродот, вклучувајќи го и директорот на „Оушенгејт“, Стоктон Раш.
Според извештајот на Националниот одбор за безбедност на сообраќајот (НТСБ), процесот на инженерскиот развој на „Титан“ бил несоодветен, што довело до грешки што предизвикале подморницата да не ги исполни стандардите за цврстина и издржливост.
Националниот одбор за безбедност на сообраќајот тврди дека „Оушенгејт“ никогаш правилно не го тестирал „Титан“ и затоа не знаел колку всушност е силна подморницата. Покрај тоа, компанијата не била свесна дека бродот е оштетен и требало да биде повлечен од употреба пред фаталното нуркање.
„Титан“ исчезна во Северен Атлантик додека се обидувал да стигне до остатоците од „Титаник“, кои се наоѓаат на речиси 600 километри од канадскиот град Сент Џонс во покраината Њуфаундленд и Лабрадор.
Во август 2024 година крајбрежната стража на САД издаде посебен извештај во кој ја опишува несреќата како да можела целосно да биде спрачена и ја критикува „Оушенгејт“ за „сериозно погрешни безбедносни практики“.
Подморницата на своето последно патување ја управувал Стоктон Раш, а бил придружуван од познатиот истражувач на длабокоморските дна, Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и пакистанскиот бизнисмен, Шахзада Давуд, и неговиот 19-годишен син, Сулејман Давуд.
Сите платиле до 250.000 долари за да учествуваат во експедицијата.
За време на истрагата, НТСБ откри сериозни проблеми во безбедносната култура на „Оушенгејт“. Додека некои вработени тврдеа дека безбедноста е приоритет, други, вклучувајќи го и поранешниот директор за поморски операции и еден техничар, опишаа работна средина „во која безбедноста, а особено прашањата за дизајнот, систематски се игнорираат“.
Еден техничар рече дека имал забелешки на деловниот модел на „Оушенгејт“, особено на практиката патниците да се нарекуваат специјалисти за мисија за да се избегнат законски ограничувања. Според американските прописи, нелегално е да се превезуваат патници на експериментални подморници.
Техничарот рече дека го предупредил Раш велејќи: „Не можете само да ја смените титулата на некого ако сте платени за тоа“. Во подоцнежен разговор за истото прашање Раш наводно му рекол: „Ако крајбрежната стража стане проблем, ќе купам конгресмен и ќе го решам“.
фото: принтскрин