Свет
Бесими ќе бара одговорност од „Ксеминекс“
Фатмир Бесими, министерот за економија, реши да побара од американската фирма „Ксеминекс“ да плаќа пенали поради тоа што речиси две години не го пуштила во погон рудникот за олово и цинк „Злетово“ кај Пробиштип.
Фатмир Бесими, министерот за економија, реши да побара од американската фирма „Ксеминекс“ да плаќа пенали поради тоа што речиси две години не го пуштила во погон рудникот за олово и цинк „Злетово“ кај Пробиштип. Бесими за „Време“ вели дека Американците не ги почитувале обврските од инвестицискиот договор што го потпишале со Владата и затоа од нив, како што вели, „ќе бара одговорност“.
– На Владата и беше најважно „Злетово“ и „Тораница“ да се рестартираат, но „Ксеминекс“ не успеа во тоа. Доколку им простиме на „Ксеминекс“, потенцијалните инвеститори несериозно ќе гледаат на Македонија како бизнис-дестинација. Мене ми е должност да побарам да си ги намират обврските што ги имаа со договорот – изјави Бесими.
Ваквата изјава на Бесими доаѓа откако беше објавено дека индиско-британската фирма „Бинани“ во тајност веќе ја купила „Ксеминекс-Македонија“ и направила зделка со Американците. Не е позната цената што ја договориле двете страни, иако, како што дознаваме,
„Ксеминекс“ постигнале цена многу повисока од онаа што ја платија кога го добија капацитетот кај Пробиштип. „Ксеминекс“ за отштета, според договорот од „Злетово“, треба да плати повеќе од 850.000 долари.
Пред да се премисли, Бесими изјави дека Владата гледала побрзо да ги рестартира рудниците, а не да бара од некого да плаќа пенали поради непочитување на договорот.
Согласно со одредбите од инвестицискиот договор, фирмата треба на Владата да и плати отштета по 15 отсто од сумата што е договорена како обврска на инвеститорот. „Ксеминекс“ требаше во рудникот да инвестира 5 милиони во првата година, односно 10 милиони евра во првите две години од преземањето. Американците требаше на работа да вратат 550 луѓе и рудникот да го рестартираат за 4 месеци. Сега по 16 месеци, ниту една од обврските не е исполнета.
М.К.
ФИРМАТА НА АМЕРИКАНЦИТЕ ВО СТЕЧАЈ?
Јакимовски побарал ПИОМ да ги блокира сметките на „Ксеминекс“
Стевче Јакимовски, министер за труд и социјална политика, побарал Фондот за пензиско и инвалидско осигурување да ги блокира сметките на „Ксеминекс Македонија“ оти утврдил дека придонесите на вработените не се плаќани лани од мај.
– Жално е што така испадна, но на „Ксеминекс“ не смее да му се дозволи да продолжи со дубиозите. Му дадовме шанса да работи со два рудника опфатени со ФЕСАЛ-аранжманот вреден 130 милиони евра. Фирмите требаше да се исчистат од долгови и да се нудат на продажба – вели Јакимовски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Досието Епстин сè уште не е затворено: 700.000 документи чекаат проверка
Американското Министерство за правда соопшти дека уште околу 700.000 документи поврзани со Џефри Епстин чекаат на проверка. На прегледот работи тим од 200 аналитичари, а процесот се очекува да трае уште околу една недела. Досега се објавени приближно 750.000 записи, додека голем дел од преостанатите може да бидат дупликати, пишува „Гардијан“.
Иако законот наложуваше целосно објавување до 19 декември, документите досега беа делумно објавени и со многу затемнувања, што предизвика револт кај жртвите и најави за тужби. Неименуван функционер изјави дека процесот наскоро ќе заврши, но дека „теориите на заговор нема“.
Во најновиот бран беа објавени 30.000 документи, меѓу кои има и повеќе спомнувања на Доналд Трамп, вклучително и е-пошта од 2020 година со тврдења дека патувал со приватниот авион на Епстин. Министерството, сепак, предупреди дека меѓу објавените материјали има и лажни документи и снимки, нагласувајќи дека тие се објавуваат затоа што законот го бара тоа.
Последните документи откриваат и напори на ФБИ да идентификува можни соучесници, но поголемиот дел од имињата се затемнети. Ова предизвика силни политички реакции, при што лидерот на демократите во Сенатот, Чак Шумер, побара целосна транспарентност и објаснување зошто одредени лица не биле кривично гонети.
Регион
Судот во Нови Сад ја прекина постапката против Горан Весиќ и уште двајца обвинети за падот на настрешницата
Вонстепениот совет на Вишиот суд во Нови Сад ја прекина кривичната постапка против поранешниот министер за градежништво Горан Весиќ, неговата поранешна помошничка Анита Димоски и поранешната директорка на Железничката инфраструктура на Србија, Јелена Танасковиќ, во случајот со падот на настрешницата на железничката станица.
Тие беа обвинети за тешко кривично дело предизвикување општа опасност.
Во своето образложение, судот наведе дека нема доволно докази за да се поткрепи основано сомнение дека обвинетите ги сториле кривичните дела за кои се сметаат за одговорни.
Со одлуката на судот им е укината мерката за домашен притвор на Танасковиќ, Спремиќ, Гавриловиќ и Тодоровиќ. Со наредба на Врховниот суд на Србија во Белград, Анита Димоски и Горан Весиќ остануваат во домашен притвор.
Паралелно, судот во Нови Сад ги потврди обвиненијата против седум други обвинети во случајот со трагедијата на железничката станица.
На 1 ноември минатата година, 16 лица загинаа, а едно лице беше тешко повредено при падот на бетонската настрешница на неодамна реновираната зграда на станицата. Инцидентот предизвика масовни протести во Србија , предводени главно од студенти, кои бараа оставка на владата и закажување предвремени парламентарни избори.
Агенцијата Франс Прес прецизира дека одлуката на судот во Нови Сад не е конечна, а обвинителството веќе ја објави својата намера да поднесе жалба.
Свет
Франција започнува изградба на најголемиот европски воен брод
Франција започнува изградба на нов носач на авиони со нуклеарен погон, проект вреден околу 10 милијарди евра, кој треба да го замени постојниот носач Шарл де Гол, пуштен во употреба во 2001 година. Новиот брод, познат како PA-NG (Porte-Avions Nouvelle Génération), ќе биде значително поголем и помоќен и ќе стане најголемиот воен брод некогаш изграден во Европа.
PA-NG ќе биде долг околу 310 метри, со депласман од 78.000 тони и капацитет за околу 2.000 членови на екипажот. Франција, која заедно со САД е единствената земја што користи нуклеарен погон за носачи на авиони, со овој проект покажува дека и понатаму смета на овие пловечки платформи како клучен елемент на воената моќ.
Проектот е дел од поширок глобален тренд, при што повеќе држави инвестираат во нови носачи на авиони. САД ја модернизираат својата флота, Кина и Индија развиваат нови проекти, а Турција најави изградба на сопствен носач на авиони.
Depositphotos

