Свет
„Трансбалкан“ под хипотека во Портланд?!

Автотранспортното претпријатие „Трансбалкан“ од Гевгелија го заложило целиот недвижен имот вреден неколку милиони евра, од кои 30 отсто државен капитал, за заем од 500.000 евра од непозната американска фирма за производство на компјутерски софтвер.
ЛЕГАЛНО ПРЕЛЕВАЊЕ НА ДРЖАВНИОТ КАПИТАЛ
Емил Зафировски
Автотранспортното претпријатие „Трансбалкан“ од Гевгелија го заложило целиот недвижен имот вреден неколку милиони евра, од кои 30 отсто државен капитал, за заем од 500.000 евра од непозната американска фирма за производство на компјутерски софтвер.
Никола Капсаров, директор на „Трансбалкан“, ги управува доминантниот пакет акции од околу 58 отсто. Според информациите на „Време“, имотот на претпријатието е заложен под хипотека од прв ред за да фирмата целосно да биде преземена од Капсаров. Дознаваме дека сопственик на американската фирма „Софтнет“ од Портланд е Жан Глигоров од Струмица. „Време“ стапи во контакт со Глигоров, но тој одби да даде каков било коментар за информациите. Возбудено и нервозно тој само кратко изјави:
– Не ме вознемирувајте. Не сакам ништо да зборувам за тоа.
Доколку залогот не биде вратен, целокупниот имот на „Трансбалкан“ заедно со 30-те отсто државен капитал ќе стане сопственост на струмичанецот Жан Глигоров. Станува збор за претпријатие што располага со царински терминал, единствен во Гевгелија за царинење увезени и извезени стоки, автобуска станица и повеќе од триесетина автотранспортни возила. Располага со 24 објекти издадени под кирија на шпедитерски фирми, од кои наплаќа по 300 евра месечно. Годишниот приход на „Трансбалкан“ е 50 милиони денари или нешто повеќе од 800.000 евра, од кои 30 милиони се приходи од терминалот. Имотот на претпријатието лежи на 4 парцели од 60.000 квадратни метри. Остварува профит само со кревање на рампата на терминалот, 1.500 денари е само дневната лежарина за возилата.
Според раководни структури од неколку македонски банки, „Трансбалкан“ е фирма на која без проблем би и бил одобрен кредит во која било банка во земјава, доколку го побара.
Застапник на општествениот капитал во „Трансбалкан“ е Драги Делев, градоначалник на Гевгелија и член на раководството на општинскиот разгранок на СДСМ. Тој е член на Управниот одбор на претпријатието, но тврди дека не знае како била донесена одлуката претпријатието да биде заложено под хипотека од прв ред.
– Не знам. Можеби домашните банки го одбиле барањето за кредит, а можеби американската фирма нудела подобри услови и пониски каматни стапки. Не знам кој е сопственик на фирмата. Јас сум застапник на државниот капитал, но поднесов оставка и треба да бидам разрешен на следната средба на Управниот одбор – изјави Делев.
Носители на акции во „Трансбалкан“ се и Фондот за пензиско и инвалидско осигурување, Агенцијата за приватизација, Министерството за финансии, „Комуналец“ од Гевгелија, ЖТП, Општина Гевгелија, „Макпетрол“, „Инвест банка“ и 420 лица вработени во претпријатието.
Капсаров: Што ве боли вас за „Трансбалкан“
Никола Капсаров, директорот на „Транс Балкан“, одби да каже зошто е заложен имотот на претпријатието. Еве како тој разговараше со новинарите на „Време“:
– Што има вие да ми се јавувате? Што ве заболе вас за „Трансбалкан“, мајмуне еден, буљашу, гомно. Со вас ќе се видиме само на суд или ако сакате, на дуел на гевгелиската телевизија РТК – ни порача тој во телефонскиот разговор.
Капсаров вчера во гевгелискиот катастар ги построил началниците затоа што некој од нив му дал информации на „Време“ за парцелите што тој ги заложил во САД. Во „Службен весник“ од 20 април годинава се наведени броевите на заложените парцели.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Судот на правдата на ЕУ: Изгубен миленик на лет се смета како изгубен багаж

Судот на правдата на Европската унија донесе одлука дека домашните миленици кои се превезуваат со авион се сметаат за „багаж“, а не за патници.
Одлуката следи по случај во кој куче исчезнало при пренос до авион на лет од Буенос Аирес до Барселона, по што сопственичката побарала 5.000 евра отштета.
Судот оцени дека, според Монреалската конвенција, авиокомпанијата не е должна да исплати поголема отштета од онаа предвидена за изгубен багаж, освен ако патникот претходно не доставил специјална изјава за вредноста на пратката.
Во одлуката учествувале и двајца претставници од Хрватска – судијата Синиша Родин и адвокатката Тамара Ќапета.
Свет
Евакуирано средно училиште во Италија по истекување на амонијак

Во италијанскиот град Пескара беше евакуирано државното средно училиште „Маркони“ откако во просториите се почувствувал силен мирис од непознато потекло, поради што на многумина им се слошило.
Според италијанските медиуми, повеќе од 1.000 ученици биле итно евакуирани, а неколкумина се хоспитализирани, меѓу нив и пожарникари кои пристигнале на интервенција, пренесе „ТВ Раи“.
Првичните информации укажуваат дека причината најверојатно е истекување на амонијак од лабораторијата, иако не се исклучува ниту можноста за цурење гас од климатизацијата.
Заменичката градоначалничка на Пескара, Марија Рита Карота, нареди итно затворање на училиштето до понатамошна проверка.
Свет
Мерц: Без реформи, Европа ќе стане пиун на Азија и САД

Германскиот канцелар, Фридрих Мерц, предупреди дека Европската унија ризикува да ја изгуби својата економска независност ако итно не спроведе реформи за зголемување на конкурентноста.
Во обраќање пред германскиот парламент, во пресрет на самитот на ЕУ во Брисел, Мерц рече дека во наредните години ќе се решава дали Европа ќе остане независна економска сила или ќе стане „пиун на економските центри во Азија или Америка“.
Тој ја повика ЕУ да го намали бирократскиот товар за компаниите, да го зајакне единствениот пазар и да потпише нови трговски договори, особено со јужноамериканскиот блок Меркосур до крајот на годината.
Мерц се соочува со растечки притисок дома поради економската стагнација во Германија, која се влошува поради царинските политики на американскиот претседател Доналд Трамп.
Тој истакна дека решенијата за европската економија веќе постојат во извештаите на Марио Драги и Енрико Лета, кои предлагаат продлабочување на внатрешниот пазар и јакнење на конкурентноста, додавајќи дека тие препораки треба веднаш да станат дел од агендата на Европската комисија.