Свет
Каде се над три милиони евра данок од кампањата за изборите?

Никој не знае дали државата се офајдила со собран данок од рекламните кампањи на политичките партии за време на локалните избори. Управата за јавни приходи која по закон го контролира и ова трошење, досега не направила проверка дали е уплатен данокот.
УПРАВАТА ЗА ЈАВНИ ПРИХОДИ НЕ ГИ ЧЕПКА ПАРТИИТЕ
Во Управата за јавни приходи велат дека партиските сметки не можеле досега да ги исконтролираат, зашто “поради политичкиот момент е проценето дека ако се прави контрола на сметките може да се сфати како поли
Никој не знае дали државата се офајдила со собран данок од рекламните кампањи на политичките партии за време на локалните избори. Управата за јавни приходи која по закон го контролира и ова трошење, досега не направила проверка дали е уплатен данокот. Штабовите на двете најголеми партии излегоа со изјави според кои политичкиот маркетинг за локалните избори тежел околу 18 милиони евра. Ако на оваа сума се пресмета ДДВ за извршените реклами, пропаганден материјал и другиот изборен промет со на ти – дај ми услуги и стоки, излегува дека во Буџетот треба да влезат над 3 милиони евра ДДВ. Деновиве и Антикорупциската комисија излезе со став дека партиите ги надминаа законските лимити за трошење.
Во Управата за јавни приходи велат дека се уште не одлучиле да направат специјална контрола. “Само во контрола може да се утврди дали навистина партиите потрошиле толку пари колку што се слуша и да се утврди износот на уплатен ДДВ. Треба да се направи контрола на рекламите во електронските и пишаните медиуми. Уште не е одлучено дали ќе се прави специјална контрола или ќе се оди со редовни контроли, кога ќе дојдат на ред”, велат во Управата за јавни приходи. Додаваат дека партиските сметки не можеле досега да ги исконтролираат, зашто “поради политичкиот момент е проценето дека ако се прави контрола на сметките може да се сфати како политички притисок”, велат во УЈП.
Извори на “Вест” велат дека “многу е тешко да се утврди трошење на пари на партиите, особено на локално ниво. Кој може да утврди колку маици испечатила партијата, или колку запалки поделила. Никој не пријавува точно. Треба да се контролира влезот и излезот на пари од жиро-сметката на партијата. Дури ни централниот изборен штаб не знае што му прави кандидатот во некоја општина. Партиите прават буџети пред секои избори. Се планираат приходи од членарини и од донации од домашни фирми, зашто не смее за се земаат пари од странски фирми. Се појачува и членарината. Знам дека и ВМРО и СДСМ од секој кандидат за градоначалник и за советник, на име трошоци за кампања, бараа да уплати одреден износ. Сите пари се уплатуваат на наменски отворена жиро-сметка. Од неа се троши за реклами на ТВ и во весници, за плаќање на организаторите на политичките митинзи или карвани, за рекламно-пропаганден материјал.
Антикорупциската комисија може да побара од УЈП да направи контрола. Минутажата на телевизии може да се провери преку Советот за радиодифузија. Плус, за кандидат, на пример, во Скопје не може да се истроши целиот износ од оние 400.000 евра колку што е законскиот лимит за кампања низ цела Македонија”, вели нашиот извор.
СДСМ од собраниска говорница побара од министерот за финансии Никола Поповски да достави податоци колку пари потрошила ВМРО-ДПМНЕ за локалните избори, обвинувајќи дека само за рекламирање на А1 телевизија, се потрошени 4 милиони евра. Министерот Никола Поповски одговори дека Управата за јавни приходи ќе изврши контрола, а извештаите ќе се достават до локалните органи и до Антокорупциската комисија. Опозиционата ВМРО- ДПМНЕ кажа дека СДСМ пред вториот круг на изборите, само во акцијата од врата на врата има потрошено околу 14 милиони евра.
И двата блока партии се колнеа дека трошеле во рамките на законските 15 денари по гласач. (А.С.)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Европратеници: Да се забрани користењето на социјалните мрежи за деца под 16 години без согласност од родителите

Членовите на Европскиот парламент предложија да се воведе забрана за користење на социјалните мрежи без согласност од родителите за деца под 16 години во Европската Унија и побараа построги мерки за заштита на малолетниците на Интернет.
Денес беше објавена анкета, според која две третини од младите луѓе на возраст меѓу 15 и 24 години ги користат социјалните мрежи за информации за социјални и политички вести, додека 78 проценти од нив изјавиле дека барем понекогаш се изложени на дезинформации.
Комитетот на Европскиот парламент за внатрешен пазар и заштита на потрошувачите денес усвои извештај во кој се изразува загриженост поради неуспехот на големите онлајн платформи соодветно да ги заштитат малолетниците и се предупредува на ризици поврзани со зависност, ментално здравје и изложеност на нелегална и штетна содржина.
Европратениците предложија минималната возраст за пристап до социјалните мрежи, платформите за споделување видеа и придружниците на вештачката интелигенција во ЕУ да биде 16 години, освен ако родителите не одобрат, и најмалку 13 години за пристап до која било социјална мрежа.
Пратениците исто така бараат забрана за штетни технологии и практики што предизвикуваат зависност или личат на коцкање и други мерки за подобра заштита на децата на интернет.
Европскиот парламент ќе гласа за овие препораки на пленарната седница на крајот на ноември.
Според најновото истражување на Евробарометар објавено денес, младите луѓе се информираат претежно преку социјалните мрежи, а повеќето од нив знаат дека се изложени на дезинформации и лажни вести.
Резултатите покажуваат дека две третини од испитаниците од сите возрасни групи користат традиционални медиуми за секојдневно следење на општествените и политичките актуелности, а 59 проценти од испитаниците користат други дигитални извори како што се социјалните мрежи, онлајн информативните портали, платформите за стриминг, блоговите.
Во однос на изворите на информации, 71 процент изјавиле дека добиваат информации за општествените и политичките прашања преку телевизијата, 43 проценти рекле радио, 41 процент печатени весници и списанија или нивните онлајн верзии, а 40 проценти користат пребарувачи и социјални мрежи.
Анкетата покажа дека 42 проценти од испитаниците веруваат дека телевизијата станала поважна како извор на информации во последната година, додека една четвртина велат дека важноста на социјалните мрежи како што се Фејсбук, Инстаграм, ТикТок, Икс е зголемена.
Две третини од учесниците во истражувањето веруваат дека барем понекогаш биле изложени на дезинформации или лажни вести, но повеќето од нив (61 процент) се убедени дека можат да препознаат дезинформации.
Фото: принтскрин
Свет
Орбан: Европа мора да преговара со Русија, а не да чека на Америка

Унгарскиот премиер Виктор Орбан упати апел до европските лидери, предупредувајќи дека „ризикот Европа да биде вовлечена во конфликтот е поголем денес отколку во кое било време од почетокот на војната во Украина“. Орбан рече дека е крајно време Европската Унија да ја промени својата политика и да започне директни преговори со Русија, наместо да чека исход од американско-руските договори.
„Мирот бара трпение, сила и понизност. Европа мора да го промени својот став“, напиша унгарскиот премиер на социјалната мрежа X, додавајќи дека сегашната политика на Брисел е деструктивна за континентот.
„Наместо ароганција и поттикнување бесконечна војна, ни требаат преговори со Русија. Само дијалогот може да донесе мир на нашиот континент“, рече Орбан, придружувајќи ја својата објава со симболот на мировниот гулаб.
Зборувајќи подоцна на пленарната седница на Унгарската постојана конференција (MAERT) во Будимпешта, Орбан оцени дека прашањето за војната и мирот во Украина е најитното прашање на европската политика, особено за земјите од Карпатскиот басен.
„Европа мора да преговара со Русија за да постигне мирен договор и да изгради нова европска безбедносна архитектура“, рече Орбан. „Тоа не смее да биде прашање што ќе го решат други – Европа мора да преземе одговорност и да зборува со свој глас“.
Според него, унгарскиот предлог за решение е јасен: дипломатски пат, а не ескалација.
„Иако Украина е клучно прашање во секој договор, таа не е најважна. Потребна е поширока европска дискусија за прашањата за оружјето, големината на армиите и безбедносниот систем со механизми за следење“, нагласи Орбан, додавајќи дека некои од претходните договори за контрола на оружјето веќе се грубо прекршени.
Унгарскиот премиер претходно ги критикуваше европските лидери за она што го нарекува „штетна комбинација од ароганција и потчинување на интересите на другите луѓе“, нагласувајќи дека политиката на санкции и поддршка за бесконечна војна мора да се заврши во корист на мирот и стабилноста во Европа.
Фото: принтскрин
Свет
Судот на правдата на ЕУ: Изгубен миленик на лет се смета како изгубен багаж

Судот на правдата на Европската унија донесе одлука дека домашните миленици кои се превезуваат со авион се сметаат за „багаж“, а не за патници.
Одлуката следи по случај во кој куче исчезнало при пренос до авион на лет од Буенос Аирес до Барселона, по што сопственичката побарала 5.000 евра отштета.
Судот оцени дека, според Монреалската конвенција, авиокомпанијата не е должна да исплати поголема отштета од онаа предвидена за изгубен багаж, освен ако патникот претходно не доставил специјална изјава за вредноста на пратката.