Свет
Остатоците на „Конкордија“ нема да бидат тргнати пред крајот на годината

Остатоците на хаварисаниот брод „Коста Конкордија“ можеби ќе останат пред островото Џиљо до крајот на годината, пред да бидат исечени на делови или одвлечени, изјави во неделата функционерот надлежен за санирање на последиците од несреќата.
Остатоците на хаварисаниот брод „Коста Конкордија“ можеби ќе останат пред островото Џиљо до крајот на годината, пред да бидат исечени на делови или одвлечени, изјави во неделата функционерот надлежен за санирање на последиците од несреќата. Нуркачите во неделата го запреа пребарувањето на остатоците на заринканиот брод по тела на настраданите од хаваријата што се случи во близина на брегот, поради немирното време и силните ветрови кои забележително го придвижија бродот, соопштија италијанските власти. Лошото време, исто така, веќе го одложи отстранувањето на 2.300 тони дизел гориво од резервоарите на бродот, што може да трае меѓу три седмици или цел месец од почетокот на операцијата, којашто ќе почне најверојатно кон средината на идната седмица.Директорот на цивилната заштита на Италија, Франко Габриели, кој е надлежен за водење на операцијата за санирање на последиците од несреќата на „Коста Конкордија“ , изјави дека можеле да минат седум до десет месеци пред остатоците од бродот конечно да бидат тргнати од пред влезот во пристаништето.„Од претходно веќе знаевме дека тоа ќе биде многу долг случај и мислам дека е важно што сите се целосно свесни дека тоа ќе се случи за многу долги рокови“, изјавил Габриели за новинарите.Работата на спасувањето или отстранувањето на бродот не може да почне пред да се отстрани горивото и маслото, со што ќе се избегне опасноста од еколошка катастрофа, а пред носењето на одлуката како ќе се продолжи, ќе има многу прелиминарна работа, додал Габриели.Потрагата по телата на настраданите е сопрена во неделата откако мерните инструменти утврдиле дека 290 метри долгиот брод за шест часа се придвижил 3,5 центиметри, додека нормалното придвижување изнесува еден до два милиметра.Задолжените за санирање на последиците од бродоломот изјавија дека бродот е стабилен и дека нема голема непосредна опасност да се лизне од сегашната положба на 20 метри длабочина во подлабокот море. Но и најмалото придвижување претставува опасност за нуркачите кои ја пребаруваат внатрешноста на бродот во кој плутаат многу скршени стакла, намештај и лични предмети на патниците и на членовите на екипажот.Во моментов се потврдени 17 жртви, а како исчезнати се водат околу 20 лица од вкупно 4.299 патници и членови на екипажот на италијанскиот туристички крстосувач „Коста Конкордија“ кој доживеа хаварија во близната на островот Џиљо во Тиренското Море во близина на брегот на италијанскиот регион Тоскана, ноќта кон 14 јануари./крај/афп/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Борбата не е завршена“ – Нетанјаху решен да ги врати сите тела на заложниците

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека Израел е решен да ги врати сите тела на заложниците што сè уште се во рацете на Хамас.
Тој ја повтори својата порака за време на одбележувањето на втората годишнина од нападот на Хамас велејќи:
„Борбата уште не е завршена, но едно е јасно – секој што ќе крене рака против нас, ќе плати висока цена“.
Израел го обвини Хамас за прекршување на договорот за примирје, според кој сите заложници – живи и мртви – требало да бидат предадени до понеделник. Хамас предаде 20 живи заложници и девет тела, но тврди дека за другите му е потребна специјална опрема за пребарување под урнатините.
Министерот за одбрана Израел Кац порача дека ако Хамас не го почитува договорот, Израел во координација со САД ќе ја продолжи офанзивата до целосен пораз на организацијата.
Свет
Мерц предлага заем од 140 милијарди евра за Украина, обезбеден со рускиот замрзнат имот

Германскиот канцелар Фридрих Мерц најави дека на претстојниот самит на ЕУ ќе предложи Украина да добие заем од 140 милијарди евра, гарантиран со замрзнатиот имот на Руската централна банка.
Средствата би биле наменети исклучиво за финансирање на одбраната, а Киев би ги вратил дури по добивањето репарации од Русија.
Планот е усогласен со иницијативата на Урсула фон дер Лајен за користење на руските средства како гаранција, без директно задирање во нив.
Свет
Официјалната истрага покажа дека подморницата „Титан“ имплодирала поради лоша конструкција

Американска истражна агенција утврди дека подморницата „Титан“ на компанијата „Оушенгејт“, која имплодира за време на нуркањето кај остатоците на бродот „Титаник“ во јуни 2023 година, беше уништена поради низа сериозни недостатоци во дизајнот и тестирањето, објави Би-би-си.
Во несреќата загинаа сите пет лица на бродот, вклучувајќи го и директорот на „Оушенгејт“, Стоктон Раш.
Според извештајот на Националниот одбор за безбедност на сообраќајот (НТСБ), процесот на инженерскиот развој на „Титан“ бил несоодветен, што довело до грешки што предизвикале подморницата да не ги исполни стандардите за цврстина и издржливост.
Националниот одбор за безбедност на сообраќајот тврди дека „Оушенгејт“ никогаш правилно не го тестирал „Титан“ и затоа не знаел колку всушност е силна подморницата. Покрај тоа, компанијата не била свесна дека бродот е оштетен и требало да биде повлечен од употреба пред фаталното нуркање.
„Титан“ исчезна во Северен Атлантик додека се обидувал да стигне до остатоците од „Титаник“, кои се наоѓаат на речиси 600 километри од канадскиот град Сент Џонс во покраината Њуфаундленд и Лабрадор.
Во август 2024 година крајбрежната стража на САД издаде посебен извештај во кој ја опишува несреќата како да можела целосно да биде спрачена и ја критикува „Оушенгејт“ за „сериозно погрешни безбедносни практики“.
Подморницата на своето последно патување ја управувал Стоктон Раш, а бил придружуван од познатиот истражувач на длабокоморските дна, Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и пакистанскиот бизнисмен, Шахзада Давуд, и неговиот 19-годишен син, Сулејман Давуд.
Сите платиле до 250.000 долари за да учествуваат во експедицијата.
За време на истрагата, НТСБ откри сериозни проблеми во безбедносната култура на „Оушенгејт“. Додека некои вработени тврдеа дека безбедноста е приоритет, други, вклучувајќи го и поранешниот директор за поморски операции и еден техничар, опишаа работна средина „во која безбедноста, а особено прашањата за дизајнот, систематски се игнорираат“.
Еден техничар рече дека имал забелешки на деловниот модел на „Оушенгејт“, особено на практиката патниците да се нарекуваат специјалисти за мисија за да се избегнат законски ограничувања. Според американските прописи, нелегално е да се превезуваат патници на експериментални подморници.
Техничарот рече дека го предупредил Раш велејќи: „Не можете само да ја смените титулата на некого ако сте платени за тоа“. Во подоцнежен разговор за истото прашање Раш наводно му рекол: „Ако крајбрежната стража стане проблем, ќе купам конгресмен и ќе го решам“.
фото: принтскрин