Европа
Тимот на Брисел кој ќе го „пегла“ договорот за развод на Велика Британија со ЕУ
– Mишел Барние е главниот преговарач на Европската унија за Брекзит. Тој во моментов располага со тим од 29 лица, кои ќе ги координираат напорите на Брисел за постигнување договор за развод со Велика Британија до 2019 година.
Тимот
Тимот е предводена од 66-годишниот Барние, поранешен француски министер и еврокомесар, а тимот може да координира и да користи експертиза од Европската комисија.
Заменик главен преговарач е Сабине Вејнд, која е долгогодишен претставник на Германија во Европската комисијата. Таа учела на Кембриџ во 80-тите години на минатиот век. Првата половина од 23-годишната кариера ја минува во Европската комисија, каде работи во областа на трговската политика, а подоцна е ангажирана на работни задачи за координација помеѓу евро-институциите.
Како главен советник за стратегија, координацијата и комуникација е Стефани Ризо, француски економист со кариера во областа на буџетите и финансии во Европската комисијата. Таа директно е потчинета на Барние.
Нејзиниот седум член тим вклучува правни и дипломатски советници, како и малтешки претставник, чија задача е да ги одржува врските меѓу 27-те земји членки на ЕУ без Британија.
Ова ќе се случува преку извештаи до Европскиот совет, предводен од поранешниот полски премиер Доналд Туск. Белгискиот дипломат Дидие Сејоус, таму ќе биде координаторот за Брекзит Во јуни, кога завршува шестмесечното европско претседателство на Малта, Естонец ќе ја преземе екипата на Барние, следен е Бугарин, Австриец, па Романец.
Три специјализирани одделенија ќе одговараат пред Вејнд: внатрешен пазар, сектори и меѓусекторски прописи со седумчлен тим: буџет, расходни обврски и програми со двајца членови, трговија и надворешните односи, внатрешна и надворешна безбедност со тројца членови.
Времето
Британскиот премиер Тереза Меј изјави дека почетокот е 29 март, официјалното активирањето на член 50 од договорот за напуштање на ЕУ.

Откако Меј испрати официјално писмо, за Велика Британија почнуваат да течат двете години во кои треба или да постигне договор, или да биде исфрлена од ЕУ, без да најде решение за проблемите.
Барние вели дека тоа му дава рок од 16 месеци тешка работа, која би требало да заврши некаде до октомври 2018 година. Во рамките на тој период тој треба да се постигне договор – официјално ратификуван од земјите и Европскиот парламент, пред Велика Британија да ја напушти заедницата во март или април 2019 година.
Условите
Барние методично се ангажирал со решавањето на проблемите во области како: британските плаќања за покривање на обврските што направила како земја членка (претставници на ЕУ зборуваат за, грубо кажано, околу 60 милијарди евра); правниот статус на вработените во странство, граѓани на ЕУ и на Велика Британија од двете страни на новата граница; како ќе функционира новата граница, особено во врска со трговијата и најмногу во Ирска.
Освен да посочате деталите околу односите со ЕУ, Меј вели дека сака да се постигне сеопфатен договор за слободна трговија во рамките на овие две години. Многу претставници на ЕУ и на Велика Британија се сомневаат дека тоа може да се случи за толку краток период. ЕУ инсистира разводот да биде договорен пред да се дефинираат условите за нови трговски односи и е отворена за преодни договори од 2019 година
“Денес е прв ден на еден многу тежок пат”, рече во средата Мишел Барние.крај /мф/кс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
Русија ја тестира втората верзија на патничкиот авион „MC-21“ со домашни делови
Русија спроведе пробен лет на втората прототип-верзија на својот среден патнички авион „MC-21“ направен со домашни делови, соопшти Министерството за индустрија во вторникот бидејќи санкциите за увезени делови го забавуваат производството, а високите каматни стапки ги ограничуваат инвестициите.
И покрај овие пречки, руската воздухопловна индустрија успеа да испорача еден од 15-те авиони планирани за оваа година до август.
Домашна технологија во новиот прототип
Авионот „MC-21“ полета од фабриката за авиони во Иркутск, управувана од компанијата „Јаковлев“, дел од корпорацијата United Aircraft Corporation на државниот конгломерат „Ростек“, соопшти министерството во објава на платформата „Телеграм“.
Летот ги тестира новите руски системи на авионот и турбовентилациските мотори PD-14, соопшти Министерството. Претходните прототипови комбинираа руски и странски компоненти.
„MC-21“, кој може да превезува околу 175 патници во конфигурација од две класи, е клучен за плановите за замена на авионите на западните производители „Ербас“ и „Боинг“, кои руските авиокомпании тешко може да ги одржат поради санкциите воведени по руската инвазија на Украина во 2022 година.
Верзијата на „MC-21“ со увезени делови беше полесна од првата верзија, која имаше ограничен дострел и поголема потрошувачка на гориво, што ги направи авиокомпаниите претпазливи, изјави руски извор од авијацијата за „Ројтерс“ во август.
Датумите за испорака беа одложувани неколкупати откако „Ростек“, кој го надгледува производството на Superjet-100, Tupolev Tu-214, Ilyushin и новиот Yakovlev MC-21, изјави за „Ројтерс“ дека Русија ќе гради свои патнички авиони.
Првите испораки на „MC-21“ се очекуваат кон крајот на 2026 година, а „Ростек“ планира да го зголеми производството на 36 авиони годишно до 2030 година.
фото: принтскрин
Европа
„Политико“: Унгарија, Чешка и Словачка се обидуваат да формираат сојуз на скептици за Украина
Унгарија се стреми да ги здружи силите со Чешка и Словачка за да формира блок од земји во Европската Унија кои се скептични кон понатамошна помош за Украина. Таквиот потег би можел значително да ги комплицира напорите на Брисел да обезбеди континуирана финансиска и воена поддршка за Киев, пишува Политико.
Балаш Орбан, главен политички советник на унгарскиот премиер, изјави дека се надева дека ќе се здружи со Андреј Бабиш, чија десничарска популистичка партија победи на неодамнешните парламентарни избори во Чешка, и со словачкиот премиер Роберт Фицо. Според него, целта е да се координираат ставовите пред состаноците на лидерите на ЕУ, што вклучува одржување состаноци пред самите самити.
Иако сè уште не е постигнат силен политички сојуз, неговото формирање би можело значително да ги комплицира напорите на ЕУ да обезбеди финансиска и воена поддршка за Украина, наведува Политико.
„Мислам дека тоа ќе се случи – и ќе стане сè повидливо“, рече Балаш Орбан, кога беше прашан за можноста за формирање блок на скептици за Украина во Европскиот совет.
Тој потсети на моделот на соработка на таканаречената Вишеградска група на четворката (Унгарија, Чешка, Словачка и Полска) за време на мигрантската криза. „Тоа функционираше многу добро за време на мигрантската криза. Така успеавме да се спротивставиме“, рече тој, осврнувајќи се на периодот по 2015 година, кога евроскептичната партија „Право и правда“ беше на власт во Варшава.
Според „Политико“, новиот сојуз би се состоел од три, а не од четири члена. Сегашниот полски премиер од централно-десничарската партија, Доналд Туск, е цврсто проукраински ориентиран и веројатно нема да се приклучи на каков било сојуз со унгарскиот премиер.
Унгарскиот премиер, кој е на власт во последните 15 години, се соочува со борба за реизбор следната година. Според анкетата на јавното мислење на која се повикува изданието, партијата „Тиса“ на лидерот на опозицијата Петер Маѓар во моментов е попопуларна од партијата „Фидес“ на Орбан.
фото: принтскрин
Европа
(Фото) Лебед го прекина железничкиот сообраќај во Шкотска неколку часа
Патниците се соочија со големи доцнења и откажувања на услугите во шпицот на најпрометната железничка станица во Шкотска вчера, откако лебед беше пронајден на шините на станицата во Глазгов. „Нетворк Реил“ вчера соопшти дека птицата се качила на горниот дел на станицата Глазгов Централ околу 17:49 часот и не била сигурна каде оди.
„Драги патници, се работи за лебед кој се заглавил на шините на станицата Глазгов Централ. Услугите до и од оваа железничка станица се прекинати, но возовите сè уште возат со намалена брзина“, се вели во соопштението на железничкиот оператор, заблагодарувајќи им се на сите за нивното трпение.
„Тим специјалисти е испратен на местото на настанот и работи на отстранување на лебедот од шините што е можно поскоро“, се вели во соопштението.
18:03. A photograph of the culprit. 🦢
Our team are still working to keep services moving and move the swan out of harm's way.
Again, we thank you for your patience whilst we deal with this and get services back on time ASAP.@AvantiWestCoast @ScotRail @TPExpressTrains pic.twitter.com/IruVKWhdjz
— Network Rail Scotland (@NetworkRailSCOT) October 27, 2025
„Нетворк Реил“ објави фотографии од „виновникот“ по 18:00 часот, додавајќи дека тимовите „работат за да се осигурат дека услугите нема да бидат прекинати и дека лебедот ќе биде отстранет на безбедно место“. Во 18:30 часот „СкотРеил“ објави дека птицата е отстранета, а дека до 21:42 часот прекинот во сообраќајот престанал.
„Имаме добри вести. Лебедот е спасен, отстранет од зоната на станицата и транспортиран на безбедно место. Малку е вознемирен, но добро се опоравува. Ви благодариме за трпението, го цениме тоа.
Исто така, работиме на враќање на нашите вработени на работа и нашите услуги сега работат нормално“, се вели во соопштението. По околу три часа, беше објавено дека „прекинот на железничките услуги на Глазгов Централ е завршен“.

