Европа
Авионот со првите тела летна од Украина, Донецк тврди дека предал 282 тела
Холандски транспортен авион со првите 16 тела на жртвите од несреќата на малезискиот авион во источна Украина одлета во средата од аеродромот во Харков кон Холандија, додека претставниците на бунтовничката самопрогласена Народна Република Донецк тврдат дека на малезиските власти им предале точно 282 тела на жртвите, иако во вторникот навечер шефот на холандските експерти изјави дека тие примиле од украинските власти само 200 тела.
Репортерот на Reuters од Харков пренесува дека воената стража ги внела ковчезите во авионот по кусото тажно испраќање на пистата од аеродромот. Сите 298 патници и членови на посадата, од кои 85 деца, загинаа во уривањето на патничкиот авион „Boeing 777“ на малезиската компанија „Malesian Airlines“ минатиот четврток, 17-ти јули, во источниот дел на Украина, во областа на градот Донецк кој е под контрола на проруските бунтовници, на 60-ина километри од границата со Русија. Повеќето од жртвите се Холанѓани, па затоа во Холандија ќе биде извршена постапката на идентификација. На испраќањето од Харков, вицепремиерот на Украина, Володомир Гројсман изјави дека „уривањето на авионот е нехуман терористички акти изведен со помош на Русија“. „Киев ќе стори сé одговорните да ги изведе пред правдата“, истакна.Подоцна во средата од Харков треба да полета канадски воен авиони со уште 24 тела.Истовремено во средата, членот на Советот за безбедност на самопрогласената Народна Република Донецк, Сергеј Кавтарадзе, ги нарече „лаги и провокации“ изјавите дека во Харков од селото Торез во областа Донецк, со специјалните вагони фрижидери биле испратени само 200 од 282-те тела на жртвите од авионската трагедија. Шефот на холандскиот форензички тим кој се наоѓа во Украина, Јан Туиндер за The Washington Post изјави дека во возот со посмртните останки на патниците од малезискиот авион имало 200, а не 282 тела како што објави владата на Украина.„Единственото нешто во што можам да бидам сигурен е дека бројот (на телата) е 200“, изјави Туиндер, додавајќи дека било „комплицирано“ да се пребројат. „Тие ќе бидат најдени. Мораме да ги пронајдеме“, додаде како и дека нему не му е познато местото каде се наоѓаат. „… Според украинските власти од Торез (кој е под контрола на проруските бунтовници) во Харков (под контрола на украинските власти) се превезени 282 тела, додека холандските стручњаци изброија само 200 тела“, рече за агенцијата Туиндер. „Потполно сме сигурни дека во возот има 200 тела. Каде се другите? Тоа ќе биде предмет на идните истрага“, којашто ќе бидат спроведени во Холандија, додаде Туиндер.Австралискиот премиер Тон Абот, чии државјани исто така се наоѓаат на листата на жртвите, во средата предупреди дека сé уште не е јасно колку тала од урнатиот малезиски авион се донесени во Харков, како и колку тела на погинатите останале на местото на несреќата. „Многу е можно многу тела уште да се наоѓаат таму, на отворено, под европското летно сонце, изложени на влијание на горештините и дивите животни“, изјави австралискиот премиер апелирајќи останките од загинатите што побрзо да бидат пренесени од местото на несреќата кое се наоѓа под контрола на пропруските бунтовни, но кои се повлекоа од обезбедувањето на ова подрачје откако ги предадоа телата на загинатите. Вицепремиерот на Украина, Гројсман, претходно во вторникот објави дека според извештајот на украинското Министерство за вонредни ситуации, биле пронајдени 282 тела и 87 фрагменти коишто им припаѓаат на 16 тела.„Постои меѓудржавен акт, потпишан од ДНР, владата на Малезија и експертите за судска медицина од Холандија. Согласно документот, во возот имаше 282 вреќи со тела и 82 со делови од тела. Сето друго е лага и обид за некаква одмазда кон Донецката народна република“, изјави Кавтарадзе за РИА новости. Додаде и дека водството на донецките бунтовници не знае каде во моментов се наоѓаат „црните кутии“ од авионот. „Ни ги предадовме на малезиските претставници, за натаму прашајте ги нив“, одговорил Кавтарадзе. Претходно во средата специјалната истражна комисија на Украина на својата Facebook страница објави дека „денеска ’црните кутии’ од авионот ’Boeing 777’ пристигнаа во Велика Британија и под надзор на Меѓународната организација за цивилна авијација (ICAO).Велика Британија се согласи во вторникот на барање на Холандија, да ги извлече податоците од „црните кутии“ од малезискиот авион „Boeing 777“ . „Се согласивме на барањето на Холандија во Фарнборо да ги извлечеме податоците од црните кутии од летот МН17 за потребите на меѓународната истрага“, напиша британскиот премиер Дејвид Камерон на Twitter.Британското Биро за истраги на воздухопловни несреќи е сместено во местото Фарнборо во јужна Англија и е дел од министерството за сообраќај.Претходно ноќта кон вторникот, Александар Бородај водачот на самопрогласената Народна Република Донецк, на чија територија падна малезискиот авион за кој Западот упорно тврди дека е урнат со ракета земја-воздух од руско производство, во Донецк ги предаде двете „црни кутии“ од авионот на малезиската воздухопловна компанија „Malaysia Airlines“ на малезиските експерти на прес-конференција во присуство на многу странски новинари го потпиша договорот за предавање на „црните кутии“ на малезиските власти.„Гледам дека ’црните кутии’ се недопрени, иако малку оштетени, но се во добра состојба“, изјави полковникот Мохамед Сакри од малезискиот Национален совет за безбедност./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
(Видео) Русите ја нападнаа Одеса: луѓето ги блокираат патиштата, лути затоа што нема струја
Во руските напади во близина на украинското црноморско пристаниште Одеса беше убиена жена синоќа, а градски округ претрпе прекини во електричната енергија и другите комунални услуги, соопштија официјални лица.
Гувернерот на регионот Одеса, Олех Кипер, пишувајќи на Телеграм, рече дека руски дрон уби жена која преминувала мост во нејзиниот автомобил југозападно од Одеса. Нејзините три деца се повредени во инцидентот.
Russians struck a bridge in Odesa Oblast with a Shahed drone — just near the Moldovan border
A 40-year-old woman was killed, local media report.
The bridge on the Odesa–Reni highway crosses the Dniester River and is critically important for regional traffic.
After the strike,… pic.twitter.com/F17Orobjtr
— NEXTA (@nexta_tv) December 18, 2025
Кипер апелираше до жителите на регионот кои претрпеле продолжени прекини на електричната енергија да покажат трпение и да престанат да блокираат патишта во знак на протест, велејќи дека службите за итни случаи работат деноноќно за да го вратат снабдувањето со електрична енергија.
Во Одеса, шефот на градската воена администрација, Серхиј Лисак, рече дека рускиот напад ја погодил инфраструктурата и предизвикал прекини во електричната енергија, водата и греењето во „густо населен округ“.
Едно лице е повредено, а службите за итни случаи работат на враќање на нормалното снабдување. Украинските гранични власти соопштија дека руските напади го запреле сообраќајот по должината на рутата што ја поврзува Одеса со пристаништето Рени на реката Дунав.
Европа
ЕУ, конечно, постигна договор за Украина: три членки одбија да учествуваат
Лидерите на ЕУ ги откажаа плановите за невиден заем за репарации за Украина и наместо тоа ќе соберат 90 милијарди евра преку заедничко задолжување за финансирање на Киев во следните две години. Унгарија, Чешка и Словачка нема да учествуваат во аранжманот, објави „Еуроњуз“.
Откако разговорите заглавија поради барањето на Белгија за неограничени гаранции пред користење на замрзнатите руски средства, лидерите на ЕУ се свртеа кон издавање заеднички долг. Ова би ја обезбедило финансиската стабилност на Киев следната година и во 2027 година, додека товарот би паднал врз заедничкиот буџет на ЕУ.
Белгиските барања го срушија договорот
Пред самитот во Брисел во четврток, лидерите инсистираа дека нема План Б и ги удвоија напорите за издавање заем за репарација поддржан од замрзнати средства од Руската централна банка. Германскиот канцелар Фридрих Мерц го водеше напорот, но тој не успеа, бидејќи барањата на Белгија за неограничени гаранции го направија планот неодржлив за другите членки.
Неуспехот е удар за Мерц и претседателката на Комисијата, Урсула фон дер Лајен, која го претстави планот како најдобра опција. Дискусијата во четврток се вртеше околу ублажување на загриженоста на белгиската влада. Премиерот Барт де Вевер со недели беше цврст, велејќи дека нема да прифати лош договор што ќе ја изложи неговата земја на руска одмазда. Неговото барање за „неограничени гаранции“ за заштита на Белгија и финансиската институција Евроклеар се покажа како неприфатливо за другите. Еден дипломат изјави за Евроњуз дека многу земји не сакале да понудат такви гаранции, велејќи: „Лидерите навистина не знаеја што ќе гарантираат на крајот“.
Унгарија, Чешка и Словачка се исклучени од шемата
Уште пред самитот, Унгарија јасно стави до знаење дека нема да се согласи со заемот за репарации. Премиерот Виктор Орбан одбива финансиски да ја поддржи Украина и честопати ги критикуваше европските колеги за нивното справување со војната. Но, кога стана јасно дека Белгија и другите земји-членки не можат да се согласат, Орбан, заедно со словачкиот премиер Роберт Фицо и чешкиот премиер Андреј Бабиш, изготвија план за излез од застојот.
Во заклучоците од самитот, лидерите се согласија дека Унгарија, Словачка и Чешка ќе бидат ослободени од каква било одговорност поврзана со заемот преку механизмот за „засилена соработка“. „Секое мобилизирање на буџетските средства на ЕУ како гаранција за овој заем нема да влијае на финансиските обврски на Чешка, Унгарија и Словачка“, се вели во текстот, одобрен од сите 27 земји.
Орбан: Украинците никогаш нема да можат да го вратат заемот.
Потоа Орбан им рече на новинарите: „Изгледа како заем, но Украинците никогаш нема да можат да го вратат“, и додаде: „Всушност, тоа е трошење пари. И оние што стојат зад тој заем ќе ја преземат одговорноста и финансиските последици од него“.
Реакции по тешките преговори
По самитот, кој заврши во раните утрински часови, фон дер Лајен, придружувана од данската премиерка Мете Фредериксен, изјави дека примарната цел е постигната: финансирањето за Украина е обезбедено. „Конечниот заклучок, по денес, е дека нашата поддршка за Украина е загарантирана“, рече Фредериксен.
Сепак, принципот дека Русија мора да плати за штетата предизвикана на Украина не се оствари. Европските земји-членки ќе се задолжуваат на финансиските пазари и ќе плаќаат камата. Иако заемот за Украина ќе биде без камата, а Киев треба да го врати со пари од руските репарации, не е сигурно дали Русија некогаш ќе плати репарации, што значи дека заемот лесно би можел да се претвори во грант.
„Тие беа нервозни поради терминот ‘неограничени гаранции’“
Белгискиот премиер Де Вевер рече дека зборот „неограничени“ гаранции ги направил неговите колеги „нервозни“ и дека исходот ја потврдил позицијата на неговата земја. „Денес докажавме дека гласот на малите и средните земји-членки исто така се брои. Одлуките во Европа не се донесуваат едноставно од најголемите капитали или институции. Тие се колективни“, рече тој, суптилно алудирајќи на Германија.
Од друга страна, германскиот канцелар Мерц им рече на новинарите дека „Европа го покажа својот суверенитет“ со тоа што се согласи на заеднички долг. „Кога станува збор за руски средства, само малку ја променивме временската рамка“, додаде тој, тврдејќи: „Руските средства ќе се користат како колатерал за заемот“.
Европа
(Видео) Украинските дронови уништија „неуништливи“ руски С-400
Украинските оператори на беспилотни летала уништија два руски ракетни системи С-400 Триумф заедно со нивната муниција во рускиот регион Белгород, потврди украинскиот Генералштаб. Нападот, кој се случи на 14 декември, го изврши 15-та одделна артилериска извидничка бригада, а целата операција беше снимена, објави „Евромајдан прес“.
Ваквите напади се дел од пошироката украинска стратегија за ослабување на руската воздушна одбрана, како на руска територија, така и на окупираните територии. Системот С-400 Триумф, модернизиран наследник на советскиот С-300, е клучна компонента на слоевитата мрежа за воздушна одбрана на Русија. Русија повремено го користи и за напад на копнени цели, насочувајќи се кон украински градови. Затоа, уништувањето на овие системи се смета за голем губиток за руските сили.
Според извештајот на порталот Militarnyi, лансирните системи С-400 биле уништени додека биле во движење. Објавените снимки прикажуваат руски возила за противвоздушна одбрана како се движат по земјен пат, веројатно за време на промена на борбената позиција.

