Регион
Истанбул го добива и петтиот премин преку Босфорот
Истанбул до крајот на годинава ќе го добие петтиот премин преку Босфор, а деновиве во мегалополисот со голема брзина се привршуваат последните градежни работи на тунелот „Аврасја“ („Евроазија“) кој треба да биде свечено пуштен во употреба на 25-ти декември. Со овој нов премин под теснецот Босфор времетраењето на патувањето меѓу европскиот и азискиот брег на градот на трасата со најгуст сообраќај, од 100 минути ќе биде смалено на 15 минути.
Тунелот започнува во европскиот дел на градот кај Јеникапија и завршува во Ѓозтепе во азискиот дел на градот. Инвестицијата вреди 1 милијарда 245 милиони 121 илјада и 188 американски долари и проектот ќе биде даден на концесија на градителот во траење од 24 години и пет месеци.
Вкупната должина на целиот проект изнесува 14,6 километри од кои 5,4 километри припаѓаат на тунелот под морето. Делот од 5,4 километри кој припаѓа на двокатниот тунел е изграден со посебна технологија, а должината на патиштата на двата краја од тунелот е 9,2 километри. Тунелот е проектиран да издржи земјотрес од 9 степени и ќе биде отпорен на цунами.
Министерството за сообраќај, поморство и комуникации на Република Турција и Дирекцијата за инфраструктурни инвестиции го задолжија претпријатието „Аташ“ за проектирање, изградба и менаџирање на тунелот „Аврасја“. Проектот се наоѓа 1,8 километри јужно од подземната железница под Босфор – „Мармарај“, со проширување на приклучните патишта од 6 на 8 ленти и реновирање на старите сообраќајници на двата брега од градот ќе се обезбеди пофлуентен градски сообраќај во метрополата.
Проектот со ова претставува еден од најзначајните инвестиции за решавање на сообраќајните проблеми на турската престолнина. Според предвидувањата, проектот кој ги опфаќа изградбата на тунелот и проширувањето на делниците ќе одигра голема улога во растоварувањето на сообраќајот во целина во метрополата, освен тоа што патувањето од 100 ќе се намали на 15 минути и ќе биде многу покомфорно, други придобивки од проектот се намалувањето на звучното и еколошко загадување. Во тунелот ќе има и непрекинат пристап на интернет и телефонска комуникација.
Изведувачи на работите на проектот се турската фирма „Јапи меркези“ и корејскиот конзорциум СК. Проектот „Тунел Аврасја“ се состои од три дела – европски дел, во кој се проширија постојните делници и беа изградени подземни премини, потоа двокатниот тунел преку преминот Босфор и делот на азискиот брег кој има две клучки и надвозни премини за пешаци.
Тунелот е двокатен и се состои од по две ленти одредени за сообраќај на автомобили и минибуси, а ќе биде затворен за товарни возила и пешаци. Цената за премин на возилата ќе биде околу 4 долари за автомобили и 6 долари за минибуси. Најдлабоката точка под која се наоѓа тунелот е 106 метри под морската површина или 55 метра под морското дно, а неговата најблиска точка до морското дно е 27 метри.
Во изградбата на тунелот била употребена машина за отворање тунели дизајнирана специјално само за овој проект, која со притисок од 11 бари е втора машина во светот. Тунелот со пречник од 13,7 метри е петти по ред тунел по широчина во светот.
Престижното светско списание од областа на градежништвото Енџиниринг Њус Репорт (Engineering News Report) во категоријата „тунели и мостови“ го прогласи тунелот „Аврасја“ за „најдобар проект во 2016 година на светско ниво“.
На 8-ми октомври годинава претседателот на државата Реџеп Таип Ердоан во придружба на премиерот на Турција Бинали Јилдирим и министерот за сообраќај, поморство и комуникации Ахмет Арслан, со службено возило прв го помина тунелот по што изјави „Денес го направивме последниот тест на уште еден историски проект на Турција“./крај/мф/аак
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Судии, обвинители и адвокати протестираа во Белград, велат дека трпат политички притисоци
Судии, обвинители, адвокати, како и граѓани и студенти од цела Србија денес одржаа протест пред Уставниот суд, а потоа и пред Правниот факултет во Белград.
Се собраа поради, како што велат, притисоците што ги трпи судството, особено во последната година, како и можноста за „укинување“ на Обвинителството за организиран криминал. Тие рекоа дека „правдата е слепа, но судството не е“.

Судијата Александар Трешњев истакна дека само оние што сториле кривични дела се плашат од обвинителите кои сакаат да си ја работат работата.
„Нема да кажат дека се плашат од обвинителството. Ќе речат дека има криминалци во тоа обвинителство. И не дојдовме тука да браниме некого по име и презиме. Дојдовме тука за нешто друго – да го браниме правото и обврската на обвинителот да напише обвинение кога има докази за тоа“, рече судијата Трешњев.

Милимир Лукиќ, судија во Апелациониот суд, изјави дека со најавената промена на законот, Обвинителството за организиран криминал дефинитивно ќе ја изгуби својата автономија и независност, како посебна карактеристика што овој орган мора да ја има кога дејствува за да ја извршува својата функција на законски начин.
„Во моментот кога Обвинителството за организиран криминал ќе стане дел од Вишото јавно обвинителство во Белград, директна последица ќе биде губењето на неговиот институционален капацитет за работа, а на крајот тоа ќе резултира со слабеење, а потоа и исчезнување на судските органи одговорни за организираниот криминал“, рече Лукиќ.

По сите говори, беше одржан 16-минутeн молк за жртвите од падот на настрешницата во Нови Сад.
Регион
Во Грција поплавени патиштата поради бурата, а училиштата во делови од земјата затворени
Бурата „Бајрон“, која ја погоди Грција, предизвика затворање на многу училишта, поплавени патишта и затворање на автопатот Атина-Коринт.
Рано утрово, националниот автопат Атина-Коринт беше затворен во еден дел поради лизгање на земјиштето и насобрана вода, објави Катимерини.
Обилните дождови доведоа и до поплавување на други патишта, додека дрвја паднаа во неколку области.
Во зори, преку бројот 112 беше испратена порака до жителите на Мегара и Мандра да се преселат од подрумот и приземјето на зградата на повисоките катови поради развојот на поплавите.
Како што е наведено, противпожарната служба, вооружените и безбедносните сили, шумската служба и Механизмот за цивилна заштита на регионот се во состојба на готовност, јавува Танјуг.
Надлежните служби на министерствата за здравство, инфраструктура и транспорт, животна средина и енергетика, труд и социјална сигурност, култура, како и рурален развој и храна, исто така се ставени во зголемена готовност.
Поради бурата „Бајрон“, која ги погоди источните и јужните делови на Грција, сите училишта во регионот Атика, како и на островот Родос, денес нема да работат, објавија грчките власти. „Безбедноста на нашите деца е приоритет за кој не може да се преговара. Ние донесуваме одлуки врз основа на научни податоци и не преземаме никакви ризици“, изјави регионалниот гувернер на Атика, Никос Хардалиас.
Тој додаде дека одлуката за затворање на сите јавни и приватни, основни и средни училишта е донесена по консултации со цивилната заштита и Министерството за образование.
Поради одлуката на градоначалникот на Родос, Александрос Колијадис, училиштата утре нема да бидат отворени на тој остров.
Фото: ЕПА
Регион
Поради бурата „Бајрон“, училиштата во Атика и Родос утре ќе бидат затворени
Поради бурата „Бајрон“, која ги погоди источните и јужните делови на Грција, сите училишта во регионот Атика, како и на островот Родос, утре нема да работат, објавија денес грчките власти.
„Безбедноста на нашите деца е приоритет за кој не може да се преговара.
Одлучуваме врз основа на научни податоци и не преземаме никакви ризици“, изјави регионалниот гувернер на Атика, Никос Хардалијас, пренесува Катимерини.
Тој рече дека одлуката за затворање на сите јавни и приватни, основни и средни училишта е донесена по консултација со цивилната заштита и Министерството за образование.
Поради одлуката на градоначалникот на Родос, Александрос Колијадис, училиштата утре нема да бидат отворени на тој остров.
Во областа источен Мани и општина Евротас, издадени се предупредувања поради лизгање на земјиштето и обилни врнежи од дожд, пренесува Танјуг.
Додека на делот од националниот пат Спарта – Гитео, сообраќајот е целосно во прекин, откако патот е поплавен на повеќе места, а сообраќајот е привремено пренасочен преку заобиколни патишта.
Фото: ЕПА

