Регион
Истанбул го добива и петтиот премин преку Босфорот

Истанбул до крајот на годинава ќе го добие петтиот премин преку Босфор, а деновиве во мегалополисот со голема брзина се привршуваат последните градежни работи на тунелот „Аврасја“ („Евроазија“) кој треба да биде свечено пуштен во употреба на 25-ти декември. Со овој нов премин под теснецот Босфор времетраењето на патувањето меѓу европскиот и азискиот брег на градот на трасата со најгуст сообраќај, од 100 минути ќе биде смалено на 15 минути.
Тунелот започнува во европскиот дел на градот кај Јеникапија и завршува во Ѓозтепе во азискиот дел на градот. Инвестицијата вреди 1 милијарда 245 милиони 121 илјада и 188 американски долари и проектот ќе биде даден на концесија на градителот во траење од 24 години и пет месеци.
Вкупната должина на целиот проект изнесува 14,6 километри од кои 5,4 километри припаѓаат на тунелот под морето. Делот од 5,4 километри кој припаѓа на двокатниот тунел е изграден со посебна технологија, а должината на патиштата на двата краја од тунелот е 9,2 километри. Тунелот е проектиран да издржи земјотрес од 9 степени и ќе биде отпорен на цунами.
Министерството за сообраќај, поморство и комуникации на Република Турција и Дирекцијата за инфраструктурни инвестиции го задолжија претпријатието „Аташ“ за проектирање, изградба и менаџирање на тунелот „Аврасја“. Проектот се наоѓа 1,8 километри јужно од подземната железница под Босфор – „Мармарај“, со проширување на приклучните патишта од 6 на 8 ленти и реновирање на старите сообраќајници на двата брега од градот ќе се обезбеди пофлуентен градски сообраќај во метрополата.
Проектот со ова претставува еден од најзначајните инвестиции за решавање на сообраќајните проблеми на турската престолнина. Според предвидувањата, проектот кој ги опфаќа изградбата на тунелот и проширувањето на делниците ќе одигра голема улога во растоварувањето на сообраќајот во целина во метрополата, освен тоа што патувањето од 100 ќе се намали на 15 минути и ќе биде многу покомфорно, други придобивки од проектот се намалувањето на звучното и еколошко загадување. Во тунелот ќе има и непрекинат пристап на интернет и телефонска комуникација.
Изведувачи на работите на проектот се турската фирма „Јапи меркези“ и корејскиот конзорциум СК. Проектот „Тунел Аврасја“ се состои од три дела – европски дел, во кој се проширија постојните делници и беа изградени подземни премини, потоа двокатниот тунел преку преминот Босфор и делот на азискиот брег кој има две клучки и надвозни премини за пешаци.
Тунелот е двокатен и се состои од по две ленти одредени за сообраќај на автомобили и минибуси, а ќе биде затворен за товарни возила и пешаци. Цената за премин на возилата ќе биде околу 4 долари за автомобили и 6 долари за минибуси. Најдлабоката точка под која се наоѓа тунелот е 106 метри под морската површина или 55 метра под морското дно, а неговата најблиска точка до морското дно е 27 метри.
Во изградбата на тунелот била употребена машина за отворање тунели дизајнирана специјално само за овој проект, која со притисок од 11 бари е втора машина во светот. Тунелот со пречник од 13,7 метри е петти по ред тунел по широчина во светот.
Престижното светско списание од областа на градежништвото Енџиниринг Њус Репорт (Engineering News Report) во категоријата „тунели и мостови“ го прогласи тунелот „Аврасја“ за „најдобар проект во 2016 година на светско ниво“.
На 8-ми октомври годинава претседателот на државата Реџеп Таип Ердоан во придружба на премиерот на Турција Бинали Јилдирим и министерот за сообраќај, поморство и комуникации Ахмет Арслан, со службено возило прв го помина тунелот по што изјави „Денес го направивме последниот тест на уште еден историски проект на Турција“./крај/мф/аак
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
(Видео) Судири меѓу полицијата и демонстрантите во Бугарија, десничарите против воведувањето на еврото

Приврзаниците на крајната десница денеска се судрија со полицијата за време на протестот за поддршка на бугарската валута лев и против воведувањето на еврото, јавува Анадолија.
Протестот се одржа пред Бугарската народна банка (БНБ) и пред претставништвото на Европската комисија во Софија.
Демонстрантите се обидоа да упаднат во зградата на претставништвото на Европската унија, користејќи црвена боја, петарди и молотови коктели. Околу 10 полицајци се повредени, а шест лица се уапсени.
Демонстрантите потоа ја запалија вратата од зградата на претставништвото на Европската комисија во Бугарија, јави репортерот на БГНЕС.
Бугарските парламентарци минатата година усвоија нацрт-закон за преминување на еврото како национална валута од почетокот на 2025 година. Сепак, влезот во еврозоната беше одложен поради високата инфлација и други економски фактори.
Предлог-законот ги регулира принципите, рамката и процедурите за воведување на еврото во Бугарија и ги утврдува правилата и преоден период за да им се даде време на граѓаните да се прилагодат на новата валута.
Регион
Возач во БиХ наполнил гориво и побегнал без да плати

На бензинска пумпа во БИХ, непознато лице наполнило гориво и си заминало без да плати.
Покрената е истрага за кражба на гориво, веднаш реагирала полицијата, пишуваат тамошните медиуми.
Инцидентот го пријавил во полиција, вработен на бензинската пумпа.
По пријавата патролата веднаш излегла на терен и започнала истрага.
Регион
Вучиќ: Србија e една од најбезбедните земји во Европа

Претседателот Александар Вучиќ изјави дека Белград и Србија се меѓу најбезбедните градови или земји во Европа.
„Значи, државата и државните институции, и покрај валканата пропаганда на секојдневно ширење на несигурност, страв и се, си ја вршат својата работа на најчист можен начин и се погрижија денес и Белград како град и Србија како држава да бидат една од најбезбедните земји во Европа. Една од трите или четирите најбезбедни земји во Европа“, рече Вучиќ.
Тој наведе дека во 2001 година имало 3.140 разбојништва, а лани 496, дека во 2001 година имало 215 убиства, а во 2024 година 50 убиства и дека бројот на силувања е 3,4 пати помал од тогаш. Вучиќ додаде дека бројот на убиства постојано се намалува.
„Тоа значи дека воспоставивме добра соработка меѓу разузнавачко-безбедносниот сектор во целина и обезбедивме дa сме една од најбезбедните земји во Европа. Ова се добри резултати“, изјави Вучиќ.