Регион
Љубовната приказна на Адмира и Бошко трае и 23 години од смртта
Симболот на војната во Босна и Херцеговина и 23 години останува приказната за трагичната смрт на Муслиманката Адмира Исмиќ и Србинот Бошко Бркиќ кои беа убиени на 18 мај 1993 година на Врбањ мост, додека држејќи се за рака се обиделе да побегнат од Сараево.
За нив се напишани стотици статии, снимени се неколку документарни филмови и песни.Мајката на Бошко, Радмила од 1992 година живее во селото Ѓунис, во близина на Крушевац во Србија каде заминала со својот сопруг и постариот син од Сараево, кога почнала војната. Бошко не сакал да бега и останал во Сараево со Адмира.Таа за српски „Блиц“ раскажува дека двајцата се запознале во гимназија и почнале да се забавуваат за Нова година. Заедно биле девет години, а за нивната љубов знаеле сите и никој не ги осудувал затоа што биле од различна националност.Откако семејството на Бошко заминало од Сараево, тој останал кај Адмира, но исцрпени од постојаното гранатирање, стравот од снајперите и криминалците кои навечер вршеле рација, Бошко и Адмира одлучиле да заминат од Сараево. Бошко имал план на Грбавица којашто ја контролирала српската страна да се префрли во хуманитарно движење кое циркулирало меѓу српската и муслиманската територија. „Ни ден дене не знам зошто одлучиле да заминат од Сараево. Бошко имаше доста пријатели муслимани и со никој немаше проблем. Баба ѝ ја молела Адмира да не заминува, дека Србите ќе ја силуваат и ќе ја убијат, но таа била одлучна бидејќи Бошко останал заради нејзе во Сараево“, изјавила Радмила. Но двајцата љубовници не успеале да заминат, биле убиени со снајпери. Безживотните тела лежеле прегрнати на мостот седум дена додека Муслиманите и Србите се обвинувале меѓу себе дека не можат да ги тргнат бидејќи другите пукаат. Биле погребани на 23 мај на Грбавица, а три години подоцна телата се префрлени во Сараево и биле закопани заедно. Се уште не е откриено кој точно пукал и ги убил иако постојат многу сомневања. „Сѐ уште не можам да сфатам што се случило. Народот не сакаше војна. Живеевме убаво не водевме сметка кој од која вера е и националност. Некои поголеми сили го спремија ова“, рекла Радмила./крај/мф
Извор: Blic
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Рама објави укинување на забраната за „Тик-ток“ во Албанија
Албанскиот премиер Еди Рама објави дека социјалната мрежа „Тик-ток“ повторно ќе биде достапна во Албанија.
Рама во интервју за „Политико“ истакна дека албанската влада постигнала партнерство со претставници на социјалната мрежа и дека набргу ќе претстави нови мерки за заштита на јавноста во оваа земја.
„Задоволни сме од резултатот. Постигнавме партнерство и се надевам дека во наредните недели или месеци ќе го презентираме планот пред албанските граѓани, како што ветивме“, рече Рама.
Албанската влада го забрани „Тик-ток“ пред една година кога објавите на платформата предизвикаа тепачка меѓу млади, во која 14-годишно момче беше избодено до смрт.
Регион
Србија меѓу првите во регионот што воведува тестирање на алкохол кај летачкиот и кај кабинскиот персонал
Од 1 јануари 2026 година во Србија ќе почне систематско тестирање на летачкиот и на кабинскиот екипаж за присуство на алкохол.
Со тоа Србија станува една од првите земји во регионот што ја воведува оваа постапка во целост, објави Дирекцијата за цивилно воздухопловство на Србија.
Тестирањето ќе се спроведува на летачкиот и на кабинскиот екипаж на домашни и странски авиони што ги користат аеродромите во Србија.
Проверките ќе ги вршат специјално обучени и овластени воздухопловни инспектори на Дирекцијата.
Постои нулта толеранција за присуство на алкохол кај членовите на екипажот на авионите.
За мерење на количината алкохол ќе се користат сертифицирани и калибрирани уреди за мерење алкохол во здивот, кои имаат доказна вредност во судските постапки.
Во случај член на летачкиот или кабинскиот екипаж да го одбие тестот или тестот утврди присуство на алкохол, воздухопловниот инспектор привремено ќе му забрани да ги извршува должностите на член на екипажот и ќе го пријави тоа кај надлежните органи.
По правило тестирањето ќе се врши во кабината на авионот, а податоците за спроведените тестови ќе се внесуваат во централизирана база на податоци управувана од Агенцијата за безбедност на воздухопловството на Европската Унија (EASA).
За почетокот на примената на оваа постапка Дирекцијата навремено ги информира сите воздухопловни субјекти во Србија и EASA, која има улога да обезбеди поддршка во дефинирањето на приоритетите за тестирање и управувањето со релевантните податоци.
Фото: depositphotos
Регион
Во Хрватска во тек е јавна дебата за изградбата на првата нуклеарна централа
Во Хрватска предлог-законот за примена на нуклеарна енергија за цивилни цели, изготвен од работна група, составена од голем број експерти од областа, е пуштен на јавна дебата, што всушност е првиот сериозен правен чекор во долгорочниот и скап процес на изградба на првата нуклеарна централа на хрватска територија.
Во последните месеци, министерот за економија, Анте Шушњар, често се појавуваше во јавноста со идејата дека Хрватска треба да изгради сопствена нуклеарна централа, што во овие нови геополитички околности и трендови на напуштање на фосилните горива, како и во времето на револуцијата на вештачката интелигенција и потребата од огромни количини електрична енергија, би донело стабилност во електроенергетскиот систем на земјата и би влијаело на намалувањето на емисиите на штетни гасови, пренесува „Танјуг“.
Од нацрт-верзијата на предложениот закон е јасно дека Хрватска во иднина во голема мера ќе се потпира на нуклеарна енергија. Планот е една третина од електричната енергија до 2040 година да доаѓа од нуклеарни извори.

