Регион
Во Москва почина Вељко Кадијевиќ, последниот министер за одбрана на СФРЈ
Пензионираниот генерал на поранешната Југословенска народна армија (ЈНА) и последен министер за одбранa на СФРЈ од 1988 до 1992 година во времето на распадот на некогашната федерација, Вељко Кадијевиќ, починал во Москва во 89-та година од животот, објавија во неделата белградските медиуми.
Вељко Кадијевиќ е роден во село крај Имотски, во Хрватска на 21-ноември 1925 година. а се изјаснуваше како Југословен. Во текот на војната во Хрватска во текот на распадот на тогашната Југославија, Кадијевиќ командуваше со ЈНА, а против него оваа земја подигна три обвиненија за сомневања дека сторил воени злосторства против цивилното население во Бјеловар, Вуковар и Осјек.На партизанското движење му се приклучил со 18 години кога станал и член на тогашната Комунистичка партија, а по Втората светска војна завршил Виша воена академија на ЈНА и Воена школа на ЈНА.Кадијевиќ беше еден од ретките високи офицер на поранешната ЈНА кои се усовршуваше во САД, каде во 1963 година завршил Колеџ за команданти и генерали на американската армија.Беше последниот министер за надворешни работи на поранешната Југославија од 1988 до 1992 година, а началник на генералштабот на Врховната команда на оружените сили на СФРЈ, а на чело на ЈНА беше во 1991 година во текот на борбите за Вуковар и гранатирањето на Дубровник. Од 2001 година Кадијевиќ живееше во Москва, а во 2008 година доби руско државјанство со специјален указ на тогашниот претседател на Руската Федерација, Дмитриј Медведев. Според српските медиуми, од Србија побегна кога во 2001 година му бил врачен повик за сведочење пред Меѓународниот суд за воени злосторства сторени на територијата на поранешна СФРЈ во Хаг. Хрватска од Русија бараше негова екстрадиција пред да го добие државјанството, но беше одбиена.Кадијевиќ е автор на книгата „Котраудар – Мојот поглед на распадот на Југославија“, којашто ја објави во Москва, во која го обвини Вашингтон дека бил главниот координатор за распадот на поранешната заедничка држава./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Рама објави укинување на забраната за „Тик-ток“ во Албанија
Албанскиот премиер Еди Рама објави дека социјалната мрежа „Тик-ток“ повторно ќе биде достапна во Албанија.
Рама во интервју за „Политико“ истакна дека албанската влада постигнала партнерство со претставници на социјалната мрежа и дека набргу ќе претстави нови мерки за заштита на јавноста во оваа земја.
„Задоволни сме од резултатот. Постигнавме партнерство и се надевам дека во наредните недели или месеци ќе го презентираме планот пред албанските граѓани, како што ветивме“, рече Рама.
Албанската влада го забрани „Тик-ток“ пред една година кога објавите на платформата предизвикаа тепачка меѓу млади, во која 14-годишно момче беше избодено до смрт.
Регион
Србија меѓу првите во регионот што воведува тестирање на алкохол кај летачкиот и кај кабинскиот персонал
Од 1 јануари 2026 година во Србија ќе почне систематско тестирање на летачкиот и на кабинскиот екипаж за присуство на алкохол.
Со тоа Србија станува една од првите земји во регионот што ја воведува оваа постапка во целост, објави Дирекцијата за цивилно воздухопловство на Србија.
Тестирањето ќе се спроведува на летачкиот и на кабинскиот екипаж на домашни и странски авиони што ги користат аеродромите во Србија.
Проверките ќе ги вршат специјално обучени и овластени воздухопловни инспектори на Дирекцијата.
Постои нулта толеранција за присуство на алкохол кај членовите на екипажот на авионите.
За мерење на количината алкохол ќе се користат сертифицирани и калибрирани уреди за мерење алкохол во здивот, кои имаат доказна вредност во судските постапки.
Во случај член на летачкиот или кабинскиот екипаж да го одбие тестот или тестот утврди присуство на алкохол, воздухопловниот инспектор привремено ќе му забрани да ги извршува должностите на член на екипажот и ќе го пријави тоа кај надлежните органи.
По правило тестирањето ќе се врши во кабината на авионот, а податоците за спроведените тестови ќе се внесуваат во централизирана база на податоци управувана од Агенцијата за безбедност на воздухопловството на Европската Унија (EASA).
За почетокот на примената на оваа постапка Дирекцијата навремено ги информира сите воздухопловни субјекти во Србија и EASA, која има улога да обезбеди поддршка во дефинирањето на приоритетите за тестирање и управувањето со релевантните податоци.
Фото: depositphotos
Регион
Во Хрватска во тек е јавна дебата за изградбата на првата нуклеарна централа
Во Хрватска предлог-законот за примена на нуклеарна енергија за цивилни цели, изготвен од работна група, составена од голем број експерти од областа, е пуштен на јавна дебата, што всушност е првиот сериозен правен чекор во долгорочниот и скап процес на изградба на првата нуклеарна централа на хрватска територија.
Во последните месеци, министерот за економија, Анте Шушњар, често се појавуваше во јавноста со идејата дека Хрватска треба да изгради сопствена нуклеарна централа, што во овие нови геополитички околности и трендови на напуштање на фосилните горива, како и во времето на револуцијата на вештачката интелигенција и потребата од огромни количини електрична енергија, би донело стабилност во електроенергетскиот систем на земјата и би влијаело на намалувањето на емисиите на штетни гасови, пренесува „Танјуг“.
Од нацрт-верзијата на предложениот закон е јасно дека Хрватска во иднина во голема мера ќе се потпира на нуклеарна енергија. Планот е една третина од електричната енергија до 2040 година да доаѓа од нуклеарни извори.

