Uncategorized
Француска супериорност
62. Кански фестивал
Од Кан – Благоја Куновски-Доре Стана сосема јасно зошто фестивалскиот тандем Жакоб-Фремо го темпирале за самиот крај 4-от француски претставник Влез во празнотијата на авторот Гаспар Ное. Без разлика на конечната одлука на жирито, 62-риот Кан го доби моралниот победник што ја одбележува годинашната компетиција, супериорно потврдувајќи им го со тоа висококвалитетниот настап на домаќините. Ако лани победи едноставната ТВ-драма Клас на режисерот Лоран Канте, снимана во ентериерите на едно училиште, овојпат доколку имаше две Палми обете би требало заслужено да му се доделат на ова ремек-дело во кое Ное, покрај режијата, е и сценарист, снимател, монтажер и продуцент. Влез во празнотијата е магична, експлозивна драма за сестрата Линда (ја игра новото шпанско актерско откритие, новата Пенелопе Круз, Паз Де Ла Хуерта на која ì нема рамна во конкуренцијата за женската награда) и братот Оскар, кои, по семејната трагедија кога во тешка сообраќајка умираат нивните родители кои со љубов ги раѓале и одгледувале, си ветуваат дека ќе бидат неразделни. Кога ќе пораснат се среќаваат во Токио каде Оскар ќе биде убиен, како дилер на дрога, во една полициска рација. Губејќи го последното најдраго во животот – братот, Линда е очајна и сака да умре. Но, во духот на базично инспирирачката Тибетанска книга на мртвите Ное го подига филмот над реалноста, реинкарнирајќи го духот на Оскар во една визуелно халуциногена симфонија. Со позиција на субјективна камера од рака, нè воведува наркотички во интимата на нивните животи, меѓу раѓањето и смртта, меѓу љубовта и злото, со постојано бранување на камерата во разните амбиенти како и вертикалните, од птичја перспектива снимани панорами на цивилизациската бетонска џунгла Токио во која зрачи животната празнина. Затоа и по 2,5-часовното траење, будејќи многу асоцијации, Ное не го завршува филмот Влез во празнотијата испишувајќи Крај), туку Празнотија .По првоприкажаниот Пророк на режисерот Одиар (за кој веќе пишував), вториот филм На почетокот на режисерот Ксавиер Џианоли, ја засили позицијата на француските претставници, кон што се придружи и филмот Луди тревки на ветеранот, 85-годишниот Ален Рене, за со филмот на Ное да кулминира супериорноста на филмовите на домаќините. Во филмот На почетокот сценаристот и режисер Џианоли тргнал од автентична животна приказна за измамник кој по излегување од затвор одново започнува од нула, но место да краде, своите незаконити акции ги става во функција на изградба на автопат, фалсификувајќи документи од една градежна компанија под лажно име. Врз таа автентична личност и патот што го градела, Џианоли прави парабола за тоа како еден негативец може да стане позитивен, да стане некој, да биде Бос кој ќе им помага на другите во сегашното време на рецесија, на безработност. Иако надвор од законот, главниот јунак (го игра одличниот Франсоа Клузе, заедно со неговиот сонародник од филмот Пророк – Тахар Рахим, најсериозни кандидати за машката актерска награда) е сепак позитивен карактер, кој алтруистички, со личен ризик за самоуништување, сака да создаде надеж за другите луѓе, за нивните животи, семејства, да биде почитуван и сакан. Така аутсајдерот прераснува во полезен човек, иако во судир со законот. Епилогот во филмот и во автентичниот живот е што измамникот бил затворен, автопатот бил завршен од узурпираната компанија, а тој, по одлежувањето на новата казна затвор, исчезнува и денес ништо не се знае за него во Франција.
Долгоочекуваниот филм на Квентин Тарантино Неславни копилиња (сниман во Франција и Германија) беше посебен настан за Кан. Тарантино е секогаш расположен за шега и смеа, со него е пријатно да се разговара, зрачи позитивна енергија, неговите филмови се дел од неговата природа. Првото чувство за Неславни копилиња е дека и тој е нов анфантерибловски резултат на темпераментниот Тарантино, кој, како автор на сценариото, нè враќа во Втората светска војна во Франција, во окупираниот Париз каде во неговата откачена визија ќе бидат убиени Хитлер и неговите соработници. Во прологот е ликвидацијата на еврејското семејство на девојката Шошона, која единствена ќе преживее и ја подготвува подоцнежната одмазда во Париското кино. Натаму, во својата визија Тарантино, во стилот на шпагети вестерните, чиј поклоник е, со многу пукање и крв, го воведува американскиот полковник Алдо (Бред Пит), кој ги предводи американските Евреи герилероси војници, наречени Копилиња, кои им се одмаздуваат на нацистите со сечење на нивните скалпови во стилот на Апачи Индијанците во вестерните. Типична тарантиновска жанр-пародија, од истата матрица на Евтини приказни, Касапски Кучиња, Убиј го Бил, Смртен доказ. Филмот Неславни копилиња има одличен кастинг во кој, не толку Пит, туку брилјира германскиот полиглот актер Кристофер Волц во улогата на СС-наредникот Ланда.
Враќањето во Кан на Алмодовар со филмот Скршени прегратки е уште една потврда на неговиот изразен стил, овојпат создавајќи меланж од љубовен трилер и трагикомедија, пак со Пенелопе Круз, овој пат како глумицата Лена вљубена во режисерот во чија комедија игра, но е во спрега и со многу постариот продуцент кој е подготвен на сè, да плаќа но и да убие, само убавата Лена да ја има за себе. Бегајќи од злиот старец, тие се кријат во Ланзароте, но таа умира во една сообраќајка, а режисерот останува трајно слеп живеејќи го својот втор живот под псевдонимот Хари Кејн. Во пакувањето на овој филм во филм, Алмодовар намерно говори и за судбината на режисерот кој е секогаш изложен на ризик од нелојалноста на продуцентите.
Кога пишував за филмот Рибник на Шкотланѓанката Арнолд, го споредив нејзиниот филм со делата на Кен Лоуч, кој, пак, и овојпат е изразно доследен во најновиот филм Барајќи го Ерик и заедно со својот верен соработник, сценаристот Пол Лаверти, гради ефектна драмска комедија како комбинација од фудбалска ѕвезда и негов фан. Имено, Ерик од филмскиот наслов е фактички прославениот поранешен француски интернационалец, фудбалерот на Манчестер Јунајтед Ерик Кантона, кој во филмската сторија му се појавува на неговиот фан именикот Ерик, кој пак, со неговите совети и помошта од фановите на Јунајтед, го спасува интегритетот свој и на своето семејство во конфликтот со локалните гангстери. Уште една одлично режирана верзија за испреплетувањето на најважната споредна работа на светот – фудбалот со животот.Сепак, и покрај “домашниот терен” на кој Французите сметаа, највисоката канска награда Златната палма за 2009 г. му припадна на австрискиот филм Белата лента на режисерот Михаел Ханеке.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Uncategorized
(Фото) Поранешната мисица по породувањето имала криза: Не сакам да ги разубавувам работите, страшно е
Поранешната мисица Оливија Кулпо стана мајка во јули оваа година, а сега призна дека поминала низ мала криза на идентитетот по породувањето.
Оливија беше гостинка во подкастот „The Squeeze“ и зборуваше за родителството.
„Тоа е целосна промена. Без разлика дали ви се допаѓа или не, имате некој кој е физички зависен од вас, па нема да ги разубавувам работите. Страшно е“, рече Оливија.
Како што истакна, тоа можеби бил уште поголем шок за неа, со оглед на тоа што е многу амбициозна и пред да стане мајка, беше многу посветена на својата кариера.
И покрај сè, таа не би можела да направи многу без помошта на нејзиниот сопруг, а Оливија не крие дека тој е нејзината најголема поддршка.
„Многу сум благодарна што го имам мојот сопруг. Не би можела да го направам тоа без неговата поддршка, бебето има потреба од мене. Секој ден е различен и се обидувам да се опуштам затоа што времето брзо поминува“, беше искрена таа.
Оливија Кулпо и Кристијан Меккафри се заедно од 2019 година, а се венчаа на интимна церемонија во 2024 година. Моделот претходно ги изрази своите стравувања дали ќе може да основа семејство поради ендометриоза, но добрата вест дојде само девет месеци по свадбата.
фото: принтскрин
Uncategorized
Бројот на дронови што упаѓаат во аеродромите низ Европа значително се зголеми
Голем број беспилотни летала го нарушија воздушниот простор низ Европа во последните недели, предизвикувајќи тревога поради повторените упади со дронови и доведувајќи до затворање на аеродроми и откажување на летови.
Прстот се насочува кон Русија за роевите дронови, иако Москва негира вмешаност, а истражителите сè уште собираат докази.
Кој и да стои зад инцидентите, владите и регулаторите се под притисок да најдат решенија.
Во текот на изминатиот месец, службата за надзор „Енигма“ забележа најмалку 18 сомнителни дронови во Данска, Шведска, Норвешка и Германија.
Многу дронови, иако не сите, се забележани во близина на аеродромите.
Упадите со дронови ги мачат аеродромите како што се „Гетвик“ и „Хитроу“ во Велика Британија повеќе од пет години, но оваа година се забележа значително зголемување на инцидентите.
„Податоците укажуваат на одржлива активност во текот на неколку недели и потенцијално координирани упади во одредени денови“, изјави портпаролот на „Енигма“, без да прецизира.
Дроновите во близина на аеродромите се посебен проблем. Затворањето на аеродромите е скапо и се шири низ целата мрежа на авиокомпании, одложувајќи ги летовите низ Европа.
Уранија Георгуцаку, извршен директор на „Авиокомпании за Европа“ (A4E), изјави дека зголемените инциденти треба да го „забрзаат“ спроведувањето на протоколите за намалување на нарушувањата во „преоптоварениот и фрагментиран европски воздушен простор“.
Протоколите вклучуваат следење, проверка на фреквенцијата и блокирање.
Истражителите и цивилите се борат да идентификуваат какви видови дронови летаат, какви се нивните можности и кој ги контролира. Хаосот создаден од најновата серија инциденти може да биде знак за тактики на хибридно војување, рече Ерик Шутен, извршен директор на консултантската компанија за безбедност „Дајами“.
Неодамнешните инциденти со дронови и други повреди на воздушниот простор покажуваат дека Европа се соочува со хибридно војување на кое мора да се одговори со мерки што одат подалеку од традиционалната одбрана, изјави минатата недела претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен. Таа рече дека целта на Русија е да „сее поделба“ во Европа.
Што е следно?
Германската влада предложи закон што ќе ѝ дозволи на нејзината полиција да соборува дронови доколку е потребно. Овој потег беше поттикнат од неколку дронови забележани околу аеродромот во Минхен претходно овој месец.
Но, распоредувањето ласери и ракети за соборување дронови во цивилниот воздушен простор претставува свои безбедносни предизвици, вклучувајќи го и ризикот од оштетување на цивилни авиони и пошироката инфраструктура.
„Навистина треба да знаете, бидете апсолутно сигурни дека нешто е непријателско. Само тогаш можете да интервенирате“, рече холандскиот експерт за дронови Вибе де Јагер. Тој предупреди дека многу аларми за дронови се покажуваат како лажни аларми.
Експертите велат дека се очекува упадите на дронови да станат почести низ цела Европа. А аеродромите не се единствените цивилни локации што би можеле да бидат ранливи на прекини во работата на дронови. Морските пристаништа, нуклеарните постројки, па дури и затворите, исто така, се цели.
Иако прекините ги истакнаа ранливостите, експертите велат дека најновите упади ќе ги принудат властите подобро да ги координираат контрамерките низ секторите.
„Се надевам дека ова навистина малку ќе ги промени работите“, рече Стијн Вилекенс, извршен директор на Active Drone Security Solutions.
фото: принтскрин
Uncategorized
АХВ се вклучи во одбележувањето на 16 Октомври – Светскиот ден на храната
Со мотото „Рака за рака за подобра храна и подобра иднина“, Агенцијата за храна и ветеринство (АХВ) се придружи на настанот што го организара Организацијата за земјоделство и храна на Обединетите нации – ФАО за одбележување на 16 Октомври – Светскиот ден на храната.
Во рамките на настанот, кој во организација на ФАО се одржа во скопскиот Градски парк, а беше посветен и на одбележувањето на осумдесетгодишнината од основањето на ООН и ФАО, претставници на АХВ на граѓаните им подели едукативен материјал со совети за безбедна храна – летоци, лифлети и торбички.
ФАО во рамките на Светскиот ден на храната годинава повикува на глобална соработка за создавање мирна, одржлива, просперитетна и безбедна иднина со храна. Со заедничка работа преку владите, организациите, секторите и заедниците активно се работи на трансформирање на земјоделско-прехранбениот сектор во насока на обезбедување услови секој граѓанин да има пристап до здрава исхрана живеејќи во хармонија со планетата.
Агенцијата за храна и ветеринарство и оваа година ја поддржа кампањата на ФАО за одбележување на Светскиот ден на храната истакнувајќи го ставот дека граѓаните во државава јадат безбедна храна. АХВ како институција е дел од синџирот за контрола на безбедноста на храната во земјата од домашно производство и од увоз водејќи сметка таа редовно да се контролира во рамките на редовните и вонредните контроли и многубројните мониторинг-програми, кои се спроведуваат во АХВ, чии досегашни анализи потврдуваат дека македонските граѓани јадат безбедна храна.

