Uncategorized
Француска супериорност
62. Кански фестивал
Од Кан – Благоја Куновски-Доре Стана сосема јасно зошто фестивалскиот тандем Жакоб-Фремо го темпирале за самиот крај 4-от француски претставник Влез во празнотијата на авторот Гаспар Ное. Без разлика на конечната одлука на жирито, 62-риот Кан го доби моралниот победник што ја одбележува годинашната компетиција, супериорно потврдувајќи им го со тоа висококвалитетниот настап на домаќините. Ако лани победи едноставната ТВ-драма Клас на режисерот Лоран Канте, снимана во ентериерите на едно училиште, овојпат доколку имаше две Палми обете би требало заслужено да му се доделат на ова ремек-дело во кое Ное, покрај режијата, е и сценарист, снимател, монтажер и продуцент. Влез во празнотијата е магична, експлозивна драма за сестрата Линда (ја игра новото шпанско актерско откритие, новата Пенелопе Круз, Паз Де Ла Хуерта на која ì нема рамна во конкуренцијата за женската награда) и братот Оскар, кои, по семејната трагедија кога во тешка сообраќајка умираат нивните родители кои со љубов ги раѓале и одгледувале, си ветуваат дека ќе бидат неразделни. Кога ќе пораснат се среќаваат во Токио каде Оскар ќе биде убиен, како дилер на дрога, во една полициска рација. Губејќи го последното најдраго во животот – братот, Линда е очајна и сака да умре. Но, во духот на базично инспирирачката Тибетанска книга на мртвите Ное го подига филмот над реалноста, реинкарнирајќи го духот на Оскар во една визуелно халуциногена симфонија. Со позиција на субјективна камера од рака, нè воведува наркотички во интимата на нивните животи, меѓу раѓањето и смртта, меѓу љубовта и злото, со постојано бранување на камерата во разните амбиенти како и вертикалните, од птичја перспектива снимани панорами на цивилизациската бетонска џунгла Токио во која зрачи животната празнина. Затоа и по 2,5-часовното траење, будејќи многу асоцијации, Ное не го завршува филмот Влез во празнотијата испишувајќи Крај), туку Празнотија .По првоприкажаниот Пророк на режисерот Одиар (за кој веќе пишував), вториот филм На почетокот на режисерот Ксавиер Џианоли, ја засили позицијата на француските претставници, кон што се придружи и филмот Луди тревки на ветеранот, 85-годишниот Ален Рене, за со филмот на Ное да кулминира супериорноста на филмовите на домаќините. Во филмот На почетокот сценаристот и режисер Џианоли тргнал од автентична животна приказна за измамник кој по излегување од затвор одново започнува од нула, но место да краде, своите незаконити акции ги става во функција на изградба на автопат, фалсификувајќи документи од една градежна компанија под лажно име. Врз таа автентична личност и патот што го градела, Џианоли прави парабола за тоа како еден негативец може да стане позитивен, да стане некој, да биде Бос кој ќе им помага на другите во сегашното време на рецесија, на безработност. Иако надвор од законот, главниот јунак (го игра одличниот Франсоа Клузе, заедно со неговиот сонародник од филмот Пророк – Тахар Рахим, најсериозни кандидати за машката актерска награда) е сепак позитивен карактер, кој алтруистички, со личен ризик за самоуништување, сака да создаде надеж за другите луѓе, за нивните животи, семејства, да биде почитуван и сакан. Така аутсајдерот прераснува во полезен човек, иако во судир со законот. Епилогот во филмот и во автентичниот живот е што измамникот бил затворен, автопатот бил завршен од узурпираната компанија, а тој, по одлежувањето на новата казна затвор, исчезнува и денес ништо не се знае за него во Франција.
Долгоочекуваниот филм на Квентин Тарантино Неславни копилиња (сниман во Франција и Германија) беше посебен настан за Кан. Тарантино е секогаш расположен за шега и смеа, со него е пријатно да се разговара, зрачи позитивна енергија, неговите филмови се дел од неговата природа. Првото чувство за Неславни копилиња е дека и тој е нов анфантерибловски резултат на темпераментниот Тарантино, кој, како автор на сценариото, нè враќа во Втората светска војна во Франција, во окупираниот Париз каде во неговата откачена визија ќе бидат убиени Хитлер и неговите соработници. Во прологот е ликвидацијата на еврејското семејство на девојката Шошона, која единствена ќе преживее и ја подготвува подоцнежната одмазда во Париското кино. Натаму, во својата визија Тарантино, во стилот на шпагети вестерните, чиј поклоник е, со многу пукање и крв, го воведува американскиот полковник Алдо (Бред Пит), кој ги предводи американските Евреи герилероси војници, наречени Копилиња, кои им се одмаздуваат на нацистите со сечење на нивните скалпови во стилот на Апачи Индијанците во вестерните. Типична тарантиновска жанр-пародија, од истата матрица на Евтини приказни, Касапски Кучиња, Убиј го Бил, Смртен доказ. Филмот Неславни копилиња има одличен кастинг во кој, не толку Пит, туку брилјира германскиот полиглот актер Кристофер Волц во улогата на СС-наредникот Ланда.
Враќањето во Кан на Алмодовар со филмот Скршени прегратки е уште една потврда на неговиот изразен стил, овојпат создавајќи меланж од љубовен трилер и трагикомедија, пак со Пенелопе Круз, овој пат како глумицата Лена вљубена во режисерот во чија комедија игра, но е во спрега и со многу постариот продуцент кој е подготвен на сè, да плаќа но и да убие, само убавата Лена да ја има за себе. Бегајќи од злиот старец, тие се кријат во Ланзароте, но таа умира во една сообраќајка, а режисерот останува трајно слеп живеејќи го својот втор живот под псевдонимот Хари Кејн. Во пакувањето на овој филм во филм, Алмодовар намерно говори и за судбината на режисерот кој е секогаш изложен на ризик од нелојалноста на продуцентите.
Кога пишував за филмот Рибник на Шкотланѓанката Арнолд, го споредив нејзиниот филм со делата на Кен Лоуч, кој, пак, и овојпат е изразно доследен во најновиот филм Барајќи го Ерик и заедно со својот верен соработник, сценаристот Пол Лаверти, гради ефектна драмска комедија како комбинација од фудбалска ѕвезда и негов фан. Имено, Ерик од филмскиот наслов е фактички прославениот поранешен француски интернационалец, фудбалерот на Манчестер Јунајтед Ерик Кантона, кој во филмската сторија му се појавува на неговиот фан именикот Ерик, кој пак, со неговите совети и помошта од фановите на Јунајтед, го спасува интегритетот свој и на своето семејство во конфликтот со локалните гангстери. Уште една одлично режирана верзија за испреплетувањето на најважната споредна работа на светот – фудбалот со животот.Сепак, и покрај “домашниот терен” на кој Французите сметаа, највисоката канска награда Златната палма за 2009 г. му припадна на австрискиот филм Белата лента на режисерот Михаел Ханеке.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Uncategorized
Ким Кардашијан и Крис Џенер ги избришаа фотографиите од роденденот со Меган и Хари
Ким Кардашијан и нејзината мајка Крис Џенер предизвикаа низа прашања откако мистериозно ги отстранија фотографиите од нив со принцот Хари и Меган Маркл од нивните профили на Инстаграм.
Контроверзните фотографии се направени на раскошната забава по повод 70-тиот роденден на Крис Џенер за време на викендот, според Пејџ Сикс.

Крис Џенер првично објави серија фотографии од нејзината забава полна со ѕвезди, вклучувајќи ја и една на која позира со војводата и војвотката од Сасекс, но таа фотографија сега исчезна.
Нејзината ќерка Ким го следеше примерот, споделувајќи фотографија од себе како се смее со Маркл, но и таа објава подоцна беше избришана.

фото: принтскрин
Uncategorized
Тони Китановски, Баба Сисоко и диџеј Гоце САФ со албум снимен на три континенти
Концертна промоција на албумот „Afro Gitano“: Албум снимен на три континенти што нуди музичко патување без граници. Тони Китановски, Баба Сисоко и диџеј Гоце САФ сабота, 8 ноември, PUBLIC ROOM (во рамки на Skopje Design Week)
Во сабота, на 8 ноември, во Јавна соба, како дел од програмата на Skopje Design Week, македонската публика ќе има ретка можност да ја доживее концертната промоција на албумот „Afro Gitano“ ,заеднички проект на Тони Китановски, легендарниот Баба Сисоко од Мали и диџеј Гоце САФ.
Овој необичен спој на африкански ритми, балканска душа и урбан електронски грув претставува автентично музичко патување што ги руши границите меѓу жанровите и континентите. Китановски вели дека „Afro Gitano е музика што се движи како реката, како луѓето, како слободата“.
Албумот, снимен во време на пандемијата на три континенти и во шест земји, ја носи енергијата на спонтаноста и заедништвото. „Едноставно ќе пролета идеја што ни се чини добра, и тројцата се нафрламе на неа како мала глутница“, раскажува Китановски, откривајќи ја суштината на нивната уметничка хемија.
Африка, Балканот и урбаната сцена во едно
За Баба Сисоко, кого Китановски го опишува како „музичар од највисок ранг и гриот кој со музиката придонесува за мирот на земјата“, оваа соработка претставува спој на духовноста на западноафриканската традиција и џез-импровизацијата.
Во проектот се вклучува и диџеј Гоце САФ, кој со својата хип-хоп енергија внесува современа урбана димензија: „Џезот и хип-хопот се од иста мајка,“ вели Китановски, додавајќи дека триото создава „компактна единица во која секој ја задржува својата музичка суштина, а заедно пловиме беспрекорно.“


Музика што ја почитува традицијата и ја прегрнува слободата
Во „Afro Gitano“, Китановски ја продолжува својата долгогодишна мисија – да создава музика што е истовремено прастара и современа, длабоко вкоренета и бескрајно слободна. „Музиката е секогаш онолку добра колку што е блиска до коренот,“ вели тој, нагласувајќи дека искреноста кон себеси е единствениот пат до автентичност.
Албумот го издава лондонска издавачка куќа, а како што посочува Китановски, „само оригиналноста може да ја отвори портата кон светот.“
Настан што обединува музика, уметност и дизајн
Настапот е дел од Skopje Design Week – платформа што ги поврзува различните уметнички дисциплини. „Музиката е дизајн од невидливи треперења во воздухот и со тоа природно се вклопува во настанот,“ додава Китановски.
Публиката може да очекува концерт исполнет со ритам, импровизација и слобода. „Сакам да си поминат убаво, да се изнаиграат без да им биде гајле за другите околу нив, и секој да си пее различна песна од нашиот репертоар на пат за дома – само тогаш ќе знам дека албумот е навистина добар,“ вели Китановски.
Uncategorized
(Видео) Се урна дел од кулата Торe деи Конти во центарот на Рим – еден работник заробен под урнатините, четворица спасени
Дел од кулата Торе деи Конти во центарот на Рим, која во моментот се реконструира, се урна денеска, објавија италијанските медиуми. Објектот се наоѓа во близина на римскиот Форум. Според првичните информации, еден работник е повреден, а четворица, кои биле блокирани во горниот дел од кулата, се спасени.
Околу 13 часот се случило второ уривање додека спасувачките екипи и полицијата веќе биле на терен поради првиот инцидент, кој се случил околу 11.20 часот, пренесува „Кориере дела сера“.
Paura in centro a #Roma, vicino ai Fori imperiali. Intorno alle 11.20 è crollata parte della Torre dei Conti in largo Corrado Ricci, attualmente in ristrutturazione. Secondo le prime informazioni ci sarebbero delle persone bloccate sotto le macerie.#Tg1 pic.twitter.com/Xj43qlQUqH
— Tg1 (@Tg1Rai) November 3, 2025
Работникот кој сè уште е заробен под урнатините е државјанин на Романија. Специјалната единица на пожарникарите (SAF) се обидува да му пристапи преку мал прозорец од левата страна на кулата. Тој се наоѓа на првиот кат, свесен, е одговара на повици и соработува со спасувачите.
Во моментот кога пожарникарите се обидувале да го извлечат заробениот работник се случило ново уривање на внатрешниот дел од структурата. Кулата сега е нестабилна и постои ризик од целосно уривање. Целото подрачје е евакуирано и обезбедено, а облак од прашина ги покрил спасувачите и случајните минувачи, но без потешки последици.
Еден од спасените работници, стар 64 години, е итно пренесен во болница.

