Uncategorized
Француска супериорност

62. Кански фестивал
Од Кан – Благоја Куновски-Доре Стана сосема јасно зошто фестивалскиот тандем Жакоб-Фремо го темпирале за самиот крај 4-от француски претставник Влез во празнотијата на авторот Гаспар Ное. Без разлика на конечната одлука на жирито, 62-риот Кан го доби моралниот победник што ја одбележува годинашната компетиција, супериорно потврдувајќи им го со тоа висококвалитетниот настап на домаќините. Ако лани победи едноставната ТВ-драма Клас на режисерот Лоран Канте, снимана во ентериерите на едно училиште, овојпат доколку имаше две Палми обете би требало заслужено да му се доделат на ова ремек-дело во кое Ное, покрај режијата, е и сценарист, снимател, монтажер и продуцент. Влез во празнотијата е магична, експлозивна драма за сестрата Линда (ја игра новото шпанско актерско откритие, новата Пенелопе Круз, Паз Де Ла Хуерта на која ì нема рамна во конкуренцијата за женската награда) и братот Оскар, кои, по семејната трагедија кога во тешка сообраќајка умираат нивните родители кои со љубов ги раѓале и одгледувале, си ветуваат дека ќе бидат неразделни. Кога ќе пораснат се среќаваат во Токио каде Оскар ќе биде убиен, како дилер на дрога, во една полициска рација. Губејќи го последното најдраго во животот – братот, Линда е очајна и сака да умре. Но, во духот на базично инспирирачката Тибетанска книга на мртвите Ное го подига филмот над реалноста, реинкарнирајќи го духот на Оскар во една визуелно халуциногена симфонија. Со позиција на субјективна камера од рака, нè воведува наркотички во интимата на нивните животи, меѓу раѓањето и смртта, меѓу љубовта и злото, со постојано бранување на камерата во разните амбиенти како и вертикалните, од птичја перспектива снимани панорами на цивилизациската бетонска џунгла Токио во која зрачи животната празнина. Затоа и по 2,5-часовното траење, будејќи многу асоцијации, Ное не го завршува филмот Влез во празнотијата испишувајќи Крај), туку Празнотија .По првоприкажаниот Пророк на режисерот Одиар (за кој веќе пишував), вториот филм На почетокот на режисерот Ксавиер Џианоли, ја засили позицијата на француските претставници, кон што се придружи и филмот Луди тревки на ветеранот, 85-годишниот Ален Рене, за со филмот на Ное да кулминира супериорноста на филмовите на домаќините. Во филмот На почетокот сценаристот и режисер Џианоли тргнал од автентична животна приказна за измамник кој по излегување од затвор одново започнува од нула, но место да краде, своите незаконити акции ги става во функција на изградба на автопат, фалсификувајќи документи од една градежна компанија под лажно име. Врз таа автентична личност и патот што го градела, Џианоли прави парабола за тоа како еден негативец може да стане позитивен, да стане некој, да биде Бос кој ќе им помага на другите во сегашното време на рецесија, на безработност. Иако надвор од законот, главниот јунак (го игра одличниот Франсоа Клузе, заедно со неговиот сонародник од филмот Пророк – Тахар Рахим, најсериозни кандидати за машката актерска награда) е сепак позитивен карактер, кој алтруистички, со личен ризик за самоуништување, сака да создаде надеж за другите луѓе, за нивните животи, семејства, да биде почитуван и сакан. Така аутсајдерот прераснува во полезен човек, иако во судир со законот. Епилогот во филмот и во автентичниот живот е што измамникот бил затворен, автопатот бил завршен од узурпираната компанија, а тој, по одлежувањето на новата казна затвор, исчезнува и денес ништо не се знае за него во Франција.
Долгоочекуваниот филм на Квентин Тарантино Неславни копилиња (сниман во Франција и Германија) беше посебен настан за Кан. Тарантино е секогаш расположен за шега и смеа, со него е пријатно да се разговара, зрачи позитивна енергија, неговите филмови се дел од неговата природа. Првото чувство за Неславни копилиња е дека и тој е нов анфантерибловски резултат на темпераментниот Тарантино, кој, како автор на сценариото, нè враќа во Втората светска војна во Франција, во окупираниот Париз каде во неговата откачена визија ќе бидат убиени Хитлер и неговите соработници. Во прологот е ликвидацијата на еврејското семејство на девојката Шошона, која единствена ќе преживее и ја подготвува подоцнежната одмазда во Париското кино. Натаму, во својата визија Тарантино, во стилот на шпагети вестерните, чиј поклоник е, со многу пукање и крв, го воведува американскиот полковник Алдо (Бред Пит), кој ги предводи американските Евреи герилероси војници, наречени Копилиња, кои им се одмаздуваат на нацистите со сечење на нивните скалпови во стилот на Апачи Индијанците во вестерните. Типична тарантиновска жанр-пародија, од истата матрица на Евтини приказни, Касапски Кучиња, Убиј го Бил, Смртен доказ. Филмот Неславни копилиња има одличен кастинг во кој, не толку Пит, туку брилјира германскиот полиглот актер Кристофер Волц во улогата на СС-наредникот Ланда.
Враќањето во Кан на Алмодовар со филмот Скршени прегратки е уште една потврда на неговиот изразен стил, овојпат создавајќи меланж од љубовен трилер и трагикомедија, пак со Пенелопе Круз, овој пат како глумицата Лена вљубена во режисерот во чија комедија игра, но е во спрега и со многу постариот продуцент кој е подготвен на сè, да плаќа но и да убие, само убавата Лена да ја има за себе. Бегајќи од злиот старец, тие се кријат во Ланзароте, но таа умира во една сообраќајка, а режисерот останува трајно слеп живеејќи го својот втор живот под псевдонимот Хари Кејн. Во пакувањето на овој филм во филм, Алмодовар намерно говори и за судбината на режисерот кој е секогаш изложен на ризик од нелојалноста на продуцентите.
Кога пишував за филмот Рибник на Шкотланѓанката Арнолд, го споредив нејзиниот филм со делата на Кен Лоуч, кој, пак, и овојпат е изразно доследен во најновиот филм Барајќи го Ерик и заедно со својот верен соработник, сценаристот Пол Лаверти, гради ефектна драмска комедија како комбинација од фудбалска ѕвезда и негов фан. Имено, Ерик од филмскиот наслов е фактички прославениот поранешен француски интернационалец, фудбалерот на Манчестер Јунајтед Ерик Кантона, кој во филмската сторија му се појавува на неговиот фан именикот Ерик, кој пак, со неговите совети и помошта од фановите на Јунајтед, го спасува интегритетот свој и на своето семејство во конфликтот со локалните гангстери. Уште една одлично режирана верзија за испреплетувањето на најважната споредна работа на светот – фудбалот со животот.Сепак, и покрај “домашниот терен” на кој Французите сметаа, највисоката канска награда Златната палма за 2009 г. му припадна на австрискиот филм Белата лента на режисерот Михаел Ханеке.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Uncategorized
Кадриу: Османи одобрил договор од 56 милиони денари за возила за ОБСЕ, цените трипати повисоки

Претставникот на „Влен“, Арбер Кадриу, презентираше договор за изнајмување возила за потребите на Министерството за надворешни работи (МНР) за време на организацијата на министерскиот совет на ОБСЕ во декември 2023 година, нарекувајќи го „доказ за коруптивниот начин на кој работел тогашниот министер Бујар Османи“.
Кадриу истакна дека договорот е склучен на износ од 56.640.000 денари за само два дена настан, без механизми за контрола и потврда на бројот на ангажирани возила.
„Во него јасно се гледаат астрономските цени што државата ги плаќала: VIP автомобил 29.000 денари на ден, возило од средна класа 23.000 денари, а миниван 19.200 денари на ден, без ДДВ,“ рече Кадриу, посочувајќи дека само еден месец претходно истата компанија склучила договор со МНР за редовни потреби по цена од 9.500 денари за ист тип возило.
„Тоа значи дека државата платила три пати поскапо за исти возила, од истата компанија, во исто време,“ додаде тој.
Од ВЛЕН обвинуваат дека во договорот „нема записник или доказ колку возила биле користени, нема внатрешна контрола, ниту службена потврда на реализацијата“.
„Ова е класичен модел на излевање на јавни пари во приватни џебови. Ова е начинот како работел Бујар Османи како министер за надворешни работи,“ истакна Кадриу, додавајќи дека ваквите тврдења се нотирани и од Државниот завод за ревизија.
ВЛЕН бара отворање кривична истрага за сите лица вклучени во овој договор, како и активирање на Државниот завод за ревизија за целосна проверка на набавките во МНР за време на мандатот на Османи.
„Бујар Османи е должник пред граѓаните. Овој договор го потпишал во свој мандат и со свој потпис ја одобрил астрономската цена. Не може да се крие зад службеници и процедури,“ рече Кадриу, повикувајќи медиуми, граѓански организации и јавноста да го погледнат договорот.
Uncategorized
Османи ја критикува владата за сервилноста кон српско-рускиот свет и одалечувањето од ЕУ

Кандидатот за градоначалник на Чаир, Бујар Османи, денеска порача дека Македонија веќе ги добила сите неопходни гаранции од Европската унија и дека сега е време за конкретни чекори напред, а не за политички игри.
„Македонија ги доби гаранциите во моментот кога ја дефинираше преговарачката рамка. Таму сите прашања се регулирани. Сега не треба да се злоупотребува темата за ЕУ“, изјави Османи, нагласувајќи дека европската перспектива на земјата е клучна за нејзината иднина.
Тој предупреди дека историските предизвици и притисоците од „српскиот свет“ продолжуваат да го саботираат напредокот кон ЕУ.
„Сега има две опции – или си со ЕУ или си со српскиот свет, сива зона нема. Тие се меѓусебно поврзани. Секој што прави чекор кон ЕУ, се оттргнува од српскиот свет. И, дали сте забележале? Секој што прави чекор кон ЕУ станува цел на напади“, рече Османи.
Тој се осврна и на историските примери кои го покажуваат длабокото вкоренување на оваа дилема.
„Знаете кога се случи атентатот врз Глигоров? Еден ден откако се врати од Белград и соопшти дека ќе се оттргнеме од Југославија. Знаете ли зошто секој обид за договор со Бугарија и со Грција, или за приближување на земјата кон ЕУ, наидува на демонизација и пропаганда? Затоа што секој чекор кон ЕУ е чекор на оттргнување од српскиот свет. Секој чекор назад е чекор кон српскиот свет“, истакна Османи.
На крајот, Османи ја критикуваше актуелната влада, обвинувајќи ја за блокада на европската перспектива и за сервилност кон српско-рускиот свет.
„Оваа влада ја блокира европската перспектива, затоа сме претворени во бебе на српско-рускиот свет, кој ги има заробено сите инструменти“, заклучи тој.
Uncategorized
(Фото) Ана Ивановиќ јавно ѝ се обрати на својата мајка: Среќен роденден на најпрекрасната и најинспиративна жена на светот

Мајката на Ана Ивановиќ вчера го прослави роденденот, а српската тенисерка јавно ѝ се обрати на социјалните мрежи со заедничка фотографија, на која блескаа во бело издание.
„Среќен роденден на најпрекрасната и најинспиративна жена на светот. Многу те сакам!, напиша Ана.
Ана отсекогаш велела дека мајка ѝ била нејзина најголема поддршка во сите времиња и дека тие две се исклучително блиски.
Иако Драгана не сака да се експонира, често можеме да ја видиме на профилот на ќерка си кога тенисерката пишува пофалби за неа и покажува колку многу ѝ значи таа врска.