Монголските глодари не преживеаја во вселенската ‘Арка'

Сите осум монголски глодари кои беа во рускиот биосателит „Бион-М1“, пцовисале поради откажување на инструментите за време на летот, а покрај тоа, не прижевеале и дел од ткн „линеарни глувци“, изјави за РИА Новости раководителот на експериментот Евгениј Сичев.

Сателитот „Бион-1М“, прв од 2007 година руски биосателит, беше лансиран од рускиот космодром Бајконур во поранешната советска република Казахсатан, со ракетата носач „Сојуз-2.1a“ точно пред 30 дена, на 19-ти април.

Вселенската капсула со многубројните „учесници“ во експериментот, глувци, гуштери, риби, слатководни ракови, алги, бактерии, други микроорганизми, растенија и растителни семиња по 30 дена минати во Вселената во неделата рано наутро малку по 5 часот по македонско време атерираше во Оренбуршката област, во југоисточниот дел на Русија. Исто така, во текот на едномесечниот лет на сателитот се спроведуваа биотехнолошки експерименти, како на пример развивањето на кристали на протеини.

„Не ги дочекавме сите глувци, помалку од половина од глувците, за жал, не преживеале, но доволно се за да се направат потребните истражувања. Ја претпоставувавме таква можност, дека животните во услови какви што владеат за време на лет во Вселената може да не преживеат. Што се однесува до глодарите, во овој случај дошло до откажување на апаратурата, и пцовисале сите осум. Но сите гуштери се живи“, прецизирал Сичев.

Како што претходно изјави заменик на раководителот на проектот, научникот Евгениј Илин, со „Бион“ во Вселената биле лансирани осум монголски глодари, како и 45 „генетски чисти“ глувци ткн линеарни глувци. Нивниот геном внимателно се контролира, благодарејќи на што научниците може да откријат какви и да се генетски промени. Од орбита, исто така, се вратиле гуштерите од родот гекони, рибите, микроорганизмите и растенијата.

Со капсулата „Бион-1М“ беа лансирани и вештачки метеорити во специјални плочки изработени од базалт со мали дупки и тунели во кои биле ставени спори од бактерии. „Метеоритите“ биле поставени на надворешната површина на сателитот и биле изложени на космичко зрачење и вакуум. При враќањето на Земјата се следело што сѐ паѓа врз овие метеорити, зголемувањето на температурата до илјадници степени, нивното навлажнување, преоптоварување итн.

Летот е искористен и за спроведување на биотехнолошки експеримент, растењето на кристали на протеин, односно експеримент за биодеградација.

Во неделата навечер целиот материјал, животните, растенијата и микроорганизмите заедно со инструментите се пренесени на Институтот за биомедицински истражувања во руската престолнина Москва каде веднаш започна проучувањето, што всушност е продолжение на земените податоци веднаш по приземјувањето на капсулата за да не им се даде можност на „материјалите“ да се прилагодат на условите на Земјата. Сепак, целосната обработка и анализа на податоците ќе трае со месеци, сметаат научниците./крај/мф/сн

Некои од најгласните политичари против ЛГБТ-правата честопати биле прикриени хомосексуалци

Пред девет години беше објавена психолошка студија во престижниот магазин „Journal of Personality and Social Psychology“, што уште еднаш го потврди она што одамна е познато во психологијата и пошироката јавност – некои од најгласните противници на ЛГБТ-правата и ЛГБТ-заедницата се всушност хомосексуалци кои самите одбиваат да го признаат тоа.

Според пишувањата на хрватски „Индекс“, таа студија била заеднички спроведена од експерти од Универзитетот во Рочестер и Универзитетот во Есекс во Велика Британија, како и Универзитетот Санта во САД, при што истражувачите го донеле следниот заклучок: „Хомофобијата е поизразена кај луѓе со непризнаена привлечност кон истиот пол и кај луѓе кои пораснале покрај авторитарни родители поради кои ги потиснале таквите желби“.

„Личностите кои се идентификуваат како хетеросексуалци, но покажуваат силна привлечност кон истиот пол во психолошките тестови, се чувствуваат загрозено од хомосексуалци и лезбејки затоа што ги потсетуваат на нивните слични склоности“, објасни Нета Вајнстин, предавач на Универзитетот во Есекс и главна авторка на студијата.

„Во многу случаи, ова се луѓе кои војуваат со себеси и го насочуваат тој внатрешен конфликт кон надвор“, додава коавторот Ричард Рајан, професор по психологија на Универзитетот во Рочестер.

Ова, се разбира, не значи дека сите хомофоби се потајно хомосексуалци, но значи дека тоа е едно од научно заснованите објаснувања за нечии  ставови против ЛГБТ.

Не недостигаат примери на жестоки хомофоби, за кои подоцна се покажало дека имаат хомосексуални тенденции, па написот на хрватски „Индекс“ потсетува на некои политичари и верски лидери за кои се покажало дека ја изразиле својата т.н. автохомофобија, со ширење омраза и нетрпеливост кон ЛГБТ-луѓето.

Најсвежиот пример е скандалот што изби во Брисел кон крајот на минатата година, кога близок соработник и европратеник од партијата на Виктор Орбан беше фатен во геј-оргија.

Како што тогаш објавија белгиските медиуми, полицијата прекинала нелегална корона-забавата на која присуствувале 25 лица. Консумирале алкохол и дрога, а имало и групен секс. Кога упаднала полицијата, неколку учесници биле голи, а еден се обидел да избега и притоа се повредил.

Тоа беше Јозеф Сајер, еден од најпознатите и најистакнати политичари на Фидес, парија која ја основал заедно со унгарскиот премиер Виктор Орбан. Сајаер ги поддржуваше и ги артикулираше хомофобичните политики на Фидес, за на крајот да се открие дека тој всушност се борел против сопствената сексуална ориентација.

Пред неколку години, сенаторот од сојузната американска држава Охајо, Весли Гудман, поднесе оставка откако се дозна дека имал секс со маж во неговата канцеларија.

Оставка даде и поранешниот сенатор од Оклахома, Ралф Шорти откако беше обвинет за детска проституција поради наводно барање секс од 17-годишно момче. Подоцна Шорти одлучи да се изјасни за виновен по обвиненијата.

И Гудман и Шорти се оженети мажи, кои биле јасни политички противници на ЛГБТ-заедницата додека извршувале политички функции.

И меѓу верските водачи постојат примери на луѓе со цврсти ставови против истополови односи за кои потоа се покажало дека се хомосексуалци.

Во САД најпознат е случајот со пастор на фундаменталистичката црква, Тед Хагард, кој во американската јавност беше познат како гласен противник на хомосексуалците.

Откако сексуалниот работник Мајк Џонс откри дека Хагард бил негов клиент, пасторот се бранеше во јавноста на следниов начин: „Го повикав за да купам дрога, која потоа ја фрлив. Бев во искушение, но не зедов“.

Дрогата што Хагард ја споменал била метамфетамин, позната уште и како кристал мет, инаку многу опасен опијат, така што објаснувањето на Хагард одговара на ставот дека е подобро да се биде зависник од дрога отколку хомосексуалец.

Сепак никој не поверувал во изјавите на пасторот, па тој бил отстранет од сите должности и отфрлен од неговата верска заедница.

Џиновски праисториски носорог бил најголемиот цицач што некогаш одел по Земјата

Во северозападна Кина е откриен нов вид на праисториски гигантски носорог, еден од најголемите цицачи што чекорел по Земјата, објавија научниците.

Видот чиј латински назив е Paraceratherium linxiaense живеел пред приближно 26,5 милиони години и тежел 21 тон, колку четири големи африкански слонови.

Со главата можел да достигне висина од седум метри и да јаде од дрвјата, што го прави повисок од жирафа.

Овие заклучоци се направени врз основа на фосили откриени во северната кинеска провинција Гансу.

Во студија објавена во четвртокот во списанието Communications Biology, истражувачите пишуваат дека анализата на фосилите, откриени во 2015 година, покажала дека тие припаѓаат на нов вид, различен од досега познатите џиновски носорози.

Целосно сочуваниот череп и вилица покажуваат сличност со денешниот тапир, е заклучокот на студијата предводена од Денг Тао од Палеонтолошкиот институт во Пекинг.

Новиот вид е поврзан со гигантските носорози кои некогаш живееле во Пакистан, што сугерира дека тие се движеле низ Централна Азија.

Носорозите слободно се движеле помеѓу северозападна Кина и индо-пакистанскиот потконтинент, што значи дека тибетската висорамнина во тоа време имала низински области, велат научниците.

„Тропските услови дозволиле огромниот носорог да се враќа на север во Централна Азија, што имплицира дека Тибет сè уште не бил високо плато“, вели Денг.

(Видео) НАСА успешно ја тестира најмоќната ракета во светот

НАСА успешно го тестира главниот мотор на најмоќната ракета во светот – Space Launch System (SLS).

Моторите работеле повеќе од осум минути за да го симулираат времето што е потребно за ракетата да стигне до вселената од површината на Земјата. СЛС би требало да превезува луѓе на површината на Месечината, првпат од 1972 година.

Експертите го тестираа главниот мотор на ракетата. СЛС се состои од јадро со четири моќни RS-25 мотори и два придвижувача. Пред да почне тестирањето, инженерите го наполниле главниот мотор со повеќе од 2,6 милиона литри гориво, кое се состои од течен водород и течен кислород, пишува Би-би-си.

Моторите тестирани вчера биле дел од 21 успешно полетување шатлови. Два од нив биле користени во последната мисија СТС-135 во 2011 година, а третиот во мисијата во 1998 година кога беше лансирана најстарата личност во вселената – американскиот сенатор и астронаут Џон Глен, кој во тоа време имаше 77 години, а четвртиот за време на летот за сервисирање на вселенскиот телескоп „Хабл“.

Моторите беа поправени по тие мисии. По првото полетување на СЛС подоцна оваа година, НАСА ќе ги отфрли и повеќе нема да ги користи.

SLS припаѓа на мисијата „Артемис-1“, чија цел е да ги посети Месечината и другите планети во нашиот Сончев систем.

Еврејската заедница во Македонија смета дека со бришењето на терминот „бугарски“ се искривува историската вистина