Daily news
Бојан Вулетиќ, режисер на „Реквием за госпоѓа Ј.“: Не е сѐ така црно
Иако горчливо чувство кое задолжително треба да се исплакне со солзи, зрелата естетика и јасната драматургија примарно оставаат впечаток по гледањето на филмот „Реквием за госпоѓа Ј.“, што вчеравечер беше премиерно прикажан во скопското кино „Милениум“, во рамките на Скопскиот филмски фестивал. Потписот на режијата и на ова одлично сценарио се на младиот српски автор Бојан Вулетиќ, кому ова му е прв долгометражен игран филм.
И припаѓа на генерацијата (роден во Белград 1977) чии родители, неподготвени влегоа во торнадата на општествени промени, и од таму ,се разбира, излегоа опустошени и скршени. Токму таа транзиција и светскиот тренд на либералниот капитализам, што немилосрдно меле и гази човечки судбини, бил главниот мотив овој млад режисер да се фати за филмскиот ракопис, храбро и без никаква патетика да проговори на оваа тема. „Реквием за госпоѓа Ј.“ комуницира како документаристичка лента што не може никого да остави рамнодушен. Во насловот на филмот реквиемот навестува животно финале, но на Вулетиќ му обезбедува старт што ветува големи филмски остварувања.
Непосреден, бистар, емпатичен Вулетиќ ја носи онаа скромност на големите луѓе и затоа не бега од темите што го интигрираат човекот и социјалниот контекст.
Како ја добивте идејата за ова сценарио, дали е во прашање нечија автентична биографија?
– Идејата произлезе од приватно познанство со мајката на една моја пријателка, која беше многу депресивна жена и се обидуваше да го надмине тој свој проблем. Во тие контакти и дружење со неа, почнав да размислувам дека таа ситуација е слична и во моето семејство па и во сите семејства генерациски блиски до моето. Тоа е онаа генерација на родители родени од 1945-1950. Повеќето од нив ги дочекаа своите пензионерски денови со сознание дека ништо не направиле со својот живот и дека сѐ во што верувале е бесмислено. Тоа е поразително за нив бидејќи кога ќе стигнете во таа возраст е важно да знаете дека тоа што сте го правело имало смисла. Иако во разговор со многу од нив ќе им укажете дека тоа не е баш така, главното чувство на бесмисленост кај нив е примарно. Потоа ги истражував причините и, се разбира, тоа беа сите нијанси на транзицијата.
Евидентно се насетува, филмот сака да проговори дека овие луѓе како госпоѓата Ј. можеби се пресурови кон себе и кон најблиските?
– Па да, тие не гледаат дека направиле здрави поколенија што успеваат да работат и да создаваат. Според нив, резултатите на нивниот животен сон не се такви какви што очекувале. Тие се збунети и фрустрирани. Не се снаоѓаат во новиот систем на вредности, но, секако, тоа не е нивна вина. Светот пребрзо оди напред и во технолошка и во секоја друга смисла. Па денешните пензионери во Србија ги поминаа сите облици на кризи, од воени до економски. Факт е дека во 80-тите се живеело добро, барем според оние општи стандарди, и токму за тоа сакав да прозборувам,дека мора да ги разбереме овие луѓе, особено дека оваа генерација мора да комуницира со нашата за да види дека не е сѐ така црно и бесмислено како што ним им изгледа.
Со оглед на тоа што оваа приказна има многу локални препознавања, филмот помина одлично и во Берлин?
– Ова е локална приказна, но функционира универзално. Насекаде во светот е зголемен бројот на луѓе што страдаат од депресија. Можеби причините се различни, ама оваа приказна може да се разбере насекаде. Секој може да препознае зошто госпоѓата Ј. (Мирјана Карановиќ) се чувствува така. И светот последнава деценија потона во голема економска криза, рецесијата и неолиберализмот си го направија своето. Тоа ги искрши луѓето. Милиони ги загубија работните места, се борат со гола егзистенција под нехумани услови, робуваат на банкарските камати и што уште не. Во либерал капитализмот таа социјална правда практично и не постои, така што сѐ е разбирливо иако е ова локална, регионална приказна. Мислам дека и оние елементи на црна комедија придонесуват пораката да се сфати правилно. Филмот е доволно духовит за луѓе што имаат сенс за бизарен хумор.
Дали по завршувањето на филмот се ослободивте од чувството што сте го акумулирале пред снимањето и дали и вашиот следен филм ќе се занимава со слична тема?
– Задоволен сум од тоа како изгледа филмот и во голем дел се ослободив од чувствата што сакав да ги визуелизирам. За следниот филм не сум сигурен со која тема ќе се занимавам, но имам некои идеи, и повторно тоа ќе биде некоја од темите од кои не може да се побегне и што нѐ провоцираат сите, сигурно некој социјален контекст, дури и ако одам во некоја поинаква стилизација.
Разговарала: Ана Василевска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.