Daily news
До работа преку социјалните мрежи
Во нашиот регион работодавачите и новите вработени треба да го унапредат користењето на социјалните медиуми со цел врабботувања.
Иако пополнувањето на работните места и понатаму се врши преку конвенционални медиуми, како и преку посебни агенции и компании за вработување, социјалните мрежи, полека но сигурно го преземаат приматот во оваа област.
Според податоците на познатиот веб портал Staff.com од октомври 2013 година, процентот на користење на Линкедин платформата со цел за вработување порасна од 78 отсто во 2010 година на 93 отсто во 2013 година.
Со други зборови, во просек од 10 работодавци дури девет користат социјални мрежи при една или повеќе активности при процес на вработување. Освен заштеда на пари, вработувајќи по пат на социјални медиуми, компаниите воедно штедат и време, бидејќи 20 отсто компании истакнале и помало трошење на време како предност за барање на кандидат по пат на социјалните мрежи.
Се чини дека е унапредена состојбата за прашањето на еден од најголемите проблеми за работодавците, а тоа е квалитетот на работната сила, т.е. кандидатот, бидејќи дури 42 отсто компании од горе наведената анкета истакнале дека е подобрен квалитетот на кандидатите при вработување преку социјалните мрежи.
Што се однесува до нововработените, 29 отсто од нив рекле дека користат веб алатки како главно средство за барање на работа. Со други зборови, речиси секое трето лице кое бара работа, тоа денес го прави по пат на Фејсбук, Линкедин или Твитер. Целиот наш регион е многу под наведените показатели, но трендот исто така е присутен и расте со голема брзина.
Значи, евидентно е дека улогата и важноста на социјалните медиуми во барање на работа растат од ден во ден, како за работодавците така и за кандидатите и поради тоа алатките како што се Фејсбук, Линкедин, Твитер и неколку други, денес претставуваат главен извор на информации кои ги користат речиси сите ХР служби и преку кои се разменуваат вредни деловни информации за нови прилики, проекти и отворени работни места.
Приватната страна на вработените
Социјалното регрутирање, кое е се уште нов поим и во фаза на дефинирање, опфаќа две различни категории на активности. Тука се активности во вработувањето, познати како sourcing и на кои целта е да се прошири базата на кандидати. Потоа, активности за користење на мрежа на контакти и социјални медиуми, за да се огласуваат огласите за работа каде влијателни корисници (influencers) и ново вработени можат да го споделат огласот за работа со сопствените контакти и така драстично да го зголемат бројот на прегледи на огласи во многу кус рок.
Многу консултантски компании бараат експерти за целиот регион, контактирајќи кандидати преку Линкедин, кој во БиХ доживува вистински процут во 2013 година.
Вредноста и важноста на социјалните медиуми за работодавците, исто така може да варира не само од една индустрија до друга, туку состојбата се разликува и за различните категории на вработени. Имено, компаниите кои имаат посебни програми за привлекување и задржување на таленти имаат од социјалните медиуми посебен придонес.
Причината што по пат на социјалните медиуми може полесно да се воспостави контакт, како и да се стекне слика и за приватната, т.е. човечката страна на нивните клучни млади кадри или тие кои сакаат да ги привлечат, а таквиот увид, секако пружа на работодавецот многу корисни информации.
Ваквите трендови доведоа и до раѓање на целосно нови занимања, како што се Social media recruiter или Social media manager, за да се оптимизираат процесите и да се подобрат резултатите.
Ако не сте пристапиле многу сериозно на Линкедин во процес на барање на работа, тогаш крајно време е да го направите тоа. Линкедин е многу поделовен од Фејсбук и нуди можност за истакнување на деловни искуства, вршење на активности, остварени резултати, како и за препорака, деловни цели, одредени пребарувања и уште многу други предности во рамки на бесплатно членство и Линкедин профил.
Многу консултантски компании бараат експерти за целиот регион контактирајќи кандидати преку Линкедин. Корисниците на оваа платформа можат да пристапат и на бројни тематски групи и дискусии, па така можат да примаат информации или огласи за работа само од областа на маркетингот во Хрватска или за услужни дејности во Дубаи, т.е. на пример информации за фондовите на ЕУ ширум Европа, итн.
Фејсбук профил
Што се однесува до Фејсбук, во повеќе развиени економии многу компании сметаат дека Фејсбук е важен дел од процесот на вработување, а слична е состојбата и со сите големи компании во БиХ и во регионот, кои се повеќе го користат овој медиум за идентификација на кандидатите, како и за огласување и ширење на деловни информации, што секако опфаќа и огласи за работа.
Се очекува и понатамошен раст на важноста на Фејсбук при вработување и привлекување на таленти во блиска иднина. Една од конкретните предности која Фејсбук го прави популарен е и заштедата на пари која се прави, бидејќи 90 отсто компании го користат овој социјален медиум за вработување и наведуваат дека трошат помалку пари за целиот процес при вработување. На пример, тие не мора да плаќаат огласи во печатените медиуми, каде оглас на една позиција во неколку главни дневни весници може да чини и неколку илјади евра.
Според горе наведената студија, тројца од четворица ХР менаџери ги проверуваат фејсбук профилите на кандидатите за работа, а секој трет работодавец навел дека при отпуштање на лица, за таквата одлука придонела содржината, т.е. објавите на кандидатот на социјалните мрежи.
Ширум Балканот работниците се уште не се доволно свесни за овие факти и не придаваат доволна внимателност и уредност за своите ФБ профили, на пример мислејќи дека Фејсбук нема апсолутно никаква врска со нивниот деловен живот и работното време. Во теорија, поделба на овие сфери треба да постои, но во пракса не е така, бидејќи многу работодавци како што сме виделе, ги проверуваат или можат да ги проверат профилите на своите вработени. И секако, ако работите ПР во организација која се бори за човекови права, работодавецот нема да толерира расистички постови на такво лице, дури и на приватен профил, колку и да ја врши добро својата работа и да има право на сопствено мислење.
Предизвикот во оваа област е мерење на конкретни ефекти на акции на регрутирање по пат на социјалните медиуми. На грижите во таа област доаѓа крај, бидејќи веб порталот порталњњњ.
Во нашиот регион, а посебно во Босна и Херцеговина, работодавците и нововработените имаат уште многу можности и причини да го развијат користењето на социјалните медиуми со цел за вработување.
Она што е уште поважно, податоците се ажурираат секоја недела. СРМ помага на компаниите прецизно да ги измерат резултатите и да ја споредад листата со конкурентите. Резултатите се презентирани врз основ на внимателно одбрани критериуми за успешност, а тоа се:
– Популарноста (покажува колку работодавецот е популарен мерејќи лајкови, следења, прегледи или број на фанови на неговата активност за регрутирање по пат на социјалните медиуми).
– Активност (покажува колку е активен работодавецот и колку често дели текстуална или содржина во слики поврзана за вработувања по пат на социјалните медиуми)
– Интерактивност (покажува колку е социјален работодавецот и колку комуницира со фановите или следбениците).
Како и во секој тренд кој ќе направи прилична револуција при вработувањето, многу е мал бројот на компании кои имаат лидерски, човечки и финансиски ресурси во целост да се носат со ваквите промени и постојат многу области во кои регрутирањето по пат на социјалните медиуми мора да се подобри.
Недостигот на стратегија за социјалните медиуми е еден од примерите за компаниите. Секако, за постигнување на резултати не е важно само што објавува компанијата и на кој социјален медиум, туку и како ги формулира своите пораки, па и во кој период на дневната посетеност ги објавува своите информации.
Социјалните медиуми не мора да бидат сам центар на стратегија на вработувањето, но би било многу опасно за работата целосно да се игнорира овој тренд и да не се искористат сите негови предности. Во нашиот регион, а посебно во Босна и Херцеговина, работодавците и нововработените имаат уште многу можности и причини да го унапредат користењето на социјалните медиуми со цел да се вработат, како и тоа дека мора да им посветат многу поголемо внимание.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.