Daily news
Пратениците од опозицијата во 2013 предупредувале дека спорните заеми за автопатишта се високи
Пратенците во македонското Собрание на 25 октомври 2013 година со 66 гласа „за“, еден „против“ и ниту еден „воздржан“ го изгласаа „Законот за реализација на инфраструктурни проекти за изградба на автопатските делници Миладиновци-Штип и Кичево-Охрид“, за чија што вредност и начин на избор за најповолен изведувач, СЈО денеска ја отвори истрагата под кодно име „Траекторија“.
Тогаш пратениците од опозициската СДСМ во текот на расправата се изјаснија дека ќе гласаат за законот и оти генерално даваат поддршка за изградбата на патиштата, но ги критикуваа цените за изградба за километар автопат. Пратениците од опозицијата обвинија дека во краток период, имало нелогично зголемување на цените за градба.
„Погледнете ги договорите што ги има Народна Република Кина преку кинеските компании и нивната експорт банка со земјите во регионот. Сите се со однос 50,49, сите се со 2,5% камата, сите се на ист принцип, ама овие 10% кај нас ги нема. Тоа значи, дека во текот на градбата оваа цена може да достигне фантастични други размени. За жал, многу одговори останаа без многу непознаници имаме во овој момент и затоа сосема оправдано ја тргаме на страна тоа дали е потребен автопат или не, или пак втората лажна теза или дилема што вчера беше наведена, вие мислите дека со ова кажувате дека ќе крадеме, а и го пишувало тоа во законот, и во Законот за јавни набавки не вика дека треба да крадете. Во овој закон нема да напишете вие ќе крадеме, не, ама кога едната вредност ја зголемувате за 2,5 пати, кога во 2013 година ист таков договор со Народна Република Кина и компанија во Србија чини дупло поевтино од наш пат, се поставува дилемата кој е тука во право или кој отвора лажни дилеми“, рече тогаш пратеникот на СДСМ, Јани Макрадули.
Ставот на ВМРО-ДПМНЕ, го бранел пратеникот Илија Димовски. „Господине Макрадули, кај мене имам документ од Јуропиан Корт оф Одиторс или кратко кажано Европската ревизија кои што направиле проценка на вредноста на патиштата низ Европа во изградба и вели, просечна вредност на автопатите во Австрија чини 12,87 милиони евра по километар, во Унгарија 11,21 милиони евра по километар, во Словачка 9,56 милиони евра по километар, во Чешка 8,86 милиони евра по километар, во Словенија 7,29 милиони евра по километар, во Германија 8,24 милиони евра по километар. И, во Данска, која што вчера ја користевте 5,89, ама заборававте да кажувате вчера дека во Данска највисокиот рид има 150 метри надморска височина, а Македонија, за жал, не е таков случај, посебно каде станува збор за теренски тежок простор за обработка како делови од Германија и Австрија, автопатиштата достигнуваат цена и до 25,99 милиони, а во Австрија 24,97. Ова е официјален документ и прецизни податоци“, изјави тогаш Илија Димовски.
„Овие закони за изградба на најважните автопатишта во државата Скопје – Штип и Кичево – Охрид ќе добијат поддршка и од пратениците на ВМРО-ДПМНЕ и од останатите политички партии. Тоа значи дека Министерството за транспорт и врски, Владата на Република Македонија направиле добар договор. Направиле добри проекти и овие проекти ќе бидат за доброто на граѓаните. 384 милиони евра ќе се инвестираат во автопатот Кичево – Охрид. Тоа значи дека жителите од овој крај, градежните фирми од овој крај, подизведувачите, другите стопански субјекти ќе бидат ангажирани и градењето на автопатите ќе отвори дополнителни работни места, ќе ја подобри инфраструктурата, ќе ја подобри безбедноста и ќе ја подобри инвестиционата клима во овие краишта“, рекол пред пратениците, Антонијо Милошоски.
Тогаш министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески, рекол дека целата процедура е законска. „Во однос на тоа дека ќе се крадело, дека средствата ќе оделе во не знам какви џебови, сакам да истакнам дека начинот на плаќање е следен. 90% од сумата значи она што го дава Ексим банка, директно на мајката фирма во Кина, а мајката фирма уплаќа на подружницата, што ги подмирува македонските подизведувачи. Одговорно тврдам дека 49% минимум ќе бидат македонски градежни компании, кои ќе дадат најдобри услови за работа минимум 51% од вработените на трасата ќе бидат македонски граѓанни“, рекол Јанакиески.
ВМ
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.