Daily news
Автомобилските гиганти од Детроит
Отпуштањето на претседателот и главниот извршен директор на Форд, Марк Филдс, ги открива нестабилните позиции на гигантите од Детроит, лулката на автомобилската индустрија на САД. Денес тие се исправени пред предизвиците на технолошките постигнувања на компаниите од Силициумската долина, коментираат експерти.
Педесет и шест годишниот Филдс, беше отстранет во понеделникот откако само три години беше на чело на компанијата, плаќајќи за падот на вредноста на акциите и профитот, но најмногу заради запоставувањето на брендот со овален син амблем во развојот на автономните возила кој предвидуваше да ги пушти на пазарот во 2021 година. Повеќето конкуренти се фокусирани на 2020 година.
Исправен пред тоа, кое аналитиарот Џесика Коулдвел од специјализираната група Edmunds.com го опишува како „следната етапа во транспортот“, Форд не може да си дозволи да заостанува.
Полнокрвни производители на автомобили без возачи или само клиенти на технологиите кои се разработуваат во Силициумската долина? Тројката детроитски гиганти – Џенерал моторс, Форд и Фиат Крајслер – изгледа сеуште не си избрале која улога да ја играат, додека Алфабет (Вајмо), Епл, Убер и Тесла напредуваат со голема брзина вокусирајќи се главно на технологиите.
Способни да се движат самостојно, автомобилите без шофери би требало, барем според нивните првирзеници, да го намалат бројот на сообраќајните несреќи по патиштата и штетите. Тие освен тоа би го рашириле економскиот модел на споделениот автомобил, затоа што нивната цена најверојатно ќе биде претерано висока.
-Отстранувањето на Филдс се случува во период кога трите автомобилски концерни од Детроит сеуште не успеаја да ги споделат напорите во областа на автономните автомобили, коментира Џак Нерад од Кели блу бук.
Па дури и „големата тројка“ да сфатат кои се залозите и да преземат повеќе иницијативи, таа нема јасен курс.
Од една страна, Форд и Џи-Ем сакаат да развиваат сопствени автономни автомобили и направија серија зделки за понуда на милијарди долари на млади долари на млади компании специјализирани во секторото на вештачката интелигенција и современите направи, кои можат да го забележат присуството на предмети или да проценуваат растојанија.
Освен тоа, тие отворија истражувачки центри во срцето на Силициумската долина, ангажираа стотици инженери и веќе се претставуваат како специјалисти по мобилноста.
„Ѓаволот“
Од друга страна, Фиат Крајслер соработуваат со „ѓаволот“: тие им ги понудија минивановите Пацифика на располагање на Вајмо, која неодамна склучи партнерство со системот за резервации на автомобили Лифт, во кој Џи-Ем е еден од главните акционери.
– Тие (Џи-Ем, Форд и Крајслер) се обидуваат да не останат на опашката, коментира Мишел Кребс од Аутотрејдер, дополнувајќи дека „никој не знае кој е правилниот пат кој треба да се следи“.
Според Нерад, „големата тројка“ има предности и недостатоци типични за секој традиционален автомобилски производител. „Постојат значајни производствени ресурси, маркетинг и развојна дејност“, кои бараат значително финансирање и „истовремено се обидува да си објасни каков е интересот на корисниците кон автономните автомобили“.
И обратно, „на технолошките компании не им се наметнува да се тресат за нивните инвестиции затоа што тие немаат фабрики за да ги покриваат нивните расходи“.
– Трите автомобилски концерни кои се исправени меѓу другото и пред проблемот за достигнување на крајните територии на продажбите на автомобили во САД, не сакаат да ги повторат грешките кои доведоа до банкрот во 2008 на Џи-Ем и Крајслер, вториов купен од италијанскиот Фиат, подвлекува Џесика Колдвел. Форд одби да прогласи банкрот и избра да направи тешко преструктурирање, кое вклучуваше затворање на илјадници работни места и затворање на фабрики.
Тогаш компанијата беше обвинета дека задоцнила да се приспособи кон високите цени на нафтата, кои ги натераа американските корисници да ги остават големите автомобили и да си купат мали. „Тие продолжија да произведуваат СУВ и пикапи кои веќе никој не ги сакаше“, потсетува експертката.
И покрај сите напори финансиските пазари претпочитаат да вложуваат во Тесла, иако таа има мало производство. Специјалистот за електрични автомобили го надмина Форд, а потоа и Џи-Ем и стана првиот автопроизводител во САД по пазаарна капитализација.
Двата автомобили на Тесла кои се пушетни на пазарот, Модел С и Модел Икс, имаат помошен систем за возење автопилот, која и овозможува всушност на колата самата да ги прави скоро сите маневрирања.
Вајмо и Убер пак вршат испитувања на автомобили без шофер по улиците на големите американски градови веќе со месеци наназад, а Епл неодамна доби дозвола да тестира автономни автомобили во Калифорнија.
Ако оваа офанзива наведува на мислата дека срцето на американската автомобилска индустрија повеќе се насочило кон Силициумската долина, тогаш гигантите од Детроит се уште не си го кажале својот збор, посочува Џак Нерад.
Според него, не е исклучено „технолошките компании да го оценат како порентабилно понудувањето на нивните иновации за автомобили без возачи на класичните автомобилски групи, отколку самите да ги прават“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.