Daily news
Југоносталијата наспроти европската перспектива во Трст
Со сеќавања на времињата кога Југословените масовно одеа на шопинг во италијанскиот град Трст, односно, како што потенцираа говорниците, местото каде социјализмот и капитализмот најдобро соработуваа, започна форумот на граѓанското општество во овој италијански град, кој се одржува напоредно со самитот на ЕУ за Западен Балкан.
По прикажувањето на документарецот „Трст, Југославија“, сеќавањата на овие времиња дополнително ги оживеа и познатиот актер Раде Шербеџија, со своите искуства од тој, како што вели, убав период, но и од ужасите коишто потоа следеа со распадот на Југославија и војните кои беснееја во регионот.
„Носталгичар сум и Југословен, но не на политички начин, бидејќи тоа што се случи не може да се промени. Едноставно земјата која ја имавме тогаш, со 23 милиони луѓе, беше моќна. Но сега, со расцепканоста во новите држави, што можеме да видиме? Присетувајќи се на моментите кога во минатото одевме во Трст, што имаме ние сега, странски капитал во нашите земји и подобра трговија да, но она што нам ни остана се само нашите јазици. Дури новите генерации можат да патуваат многу полесно и дури да ги заборават овие наши јазици, но можеби на крајот сепак тоа е судбината на малите нации”, вели актерот.
Како што вели Шербеџија, кога станува збор за челичната завеса и поделбата на Исток и Запад, Југославија тогаш за многу земји од Централна и Источна Европа претставуваше една од слободните земји и беше симбол за напредок, нешто што во сегашноста, пак, целосно се промени.
Постои ли, сепак, лек за таа носталгија и кој е најдобриот начин за земјите од поранешна Југославија да се насочат кон иднината и европската перспектива. Дел од панелистите велат дека ова се однесува на создавањето достоинство во кое сите ќе можат да уживаат, потоа немањето раници и слободното движење.
„Се обидувам да сум оптимист и ги охрабрувам сите, моите студенти и многу пошироко – едноставно да мислат на слободата, тоа е најдобриот совет којшто можам да го дадам”, додаде Шербеџија.
Купувањето на фармерките и јакните од Трст за Југословените порано беше еден мал, но значаен симбол на слободата којашто земјата ја имаше во поглед на другите земји со комунистички режими, додаваат дел од панелистите, а ваквите симболи и денес му се потребни на регионот.
Од Трст за Макфакс,
Бојан Стојковски
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.