Daily news
Интервју:Стефан Командарев, режисер на „Насоки“: Бугарија е земја на оптимисти – песимистите и реалистите ја напуштија
Хиперреалистичната драматична филмска приказна „Насоки“ на бугарскиот режисер Стефан Командарев, која по канската премиера ја доживеа и македонската на синоќешното отворање на фестивалот „Браќа Манаки“, е одлично остварување во кое учествува и македонската продукција „Сектор филм“. Сработен со буџет од 600.000 евра е вистинска лекција за тоа како професионалниот филм не зависи од големи буџети.
Шестте приказни снимени во такси-возила за судбински преплетени нарации не се можеби ништо иновативно на филмското платно, но сепак „Насоки“ е автентичен по многу нешта. Командарев го отсликува актулениот морален и социјален контекст во Бугарија, но сосема кореспондира и со македонската реалност. Професори, свештеници, пензионери принудени дополнително да заработуваат возејќи такси, се доведуваат во околности во кои на тест се ставени моралот, хуманоста и емпатијата. Со сегменатарна филмска анализа речиси и нема дел од целата композиција што му недостига на „Насоки“. Духовитоста во неколку наврати исклучително помага во голатањето кнедли на гледачот исправен пред брутални човечки приказни.
За „Макфак“ режисерот Стефан Командарев раскажа како и зошто е снимен „Насоки“. Водечкиот бугарски режисер пред својата филмска биографија има докторска психијатриска пракса, која била и иницијална овие длабоки психолошки изградени карактери да ги оживува пред камерата.
Како беше создадено сценариото за „Насоки“?
„Секогаш се најинтригантни приказните што се случуваат насекаде околу нас. Бев провоциран од многу неправди што ги донесе новото бугарско општество. Гледав како пензионери и луѓе со професии од кои достоинствено треба да живеат мора да заработуваат возејќи такси. Поминав речиси 12.000 километри возејќи се низ улиците на Софија и се слушнав многу приказни од таксистите. За мене беше голема провокација, без розови очила, на оваа тема да проговорам преку филмот.“
Вашата биографија вклучува и медицинска работа. Како еден доктор психијатар доби идеја да стане режисер?
„Како млад специјалист работев во психијатриска болница. Решив да користам камери да го снимам однесувањето на пациентите што ми беше потребно за полесно наоѓање на соодветен лекарски третман. Тој порив да прикажам реално некои состојби преку камера растеше и така се запишав на режија“.
Дали режисерската професија ја доживувате како одговорност да се проговори за овие социјални теми на актуленото време, особено проблемите на повеќе постранзициски земји од регионот?
„Апсолутно нема да се откажам од прикажување на овие теми во моите филмови. Се надевам дека на овој начин може да се проговори да се зголеми свесноста. Имено, ликовите во „Насоки“ се исправени пред повеќе избори следствено на околностите. Секој треба да реши колку ќе истрае во моралноста и хуманоста, без оглед на тешките околности што ги носи животот. Затоа и филмот има таков наслов, симболично укажува на сите искушенија пред да ја избереме насоката.“
Кога зборуваме за општеството, како ги коментирате политичките (не)разбирања меѓу Бугарија и Македонија?
„Се разбира дека политиката и во двете земји го пренасочува вниманието од нашите вистински секојдневни проблеми. Не знам зошто би имало каков било проблем. Моето искуство за македонската продукција и Агенцијата за филм од Македонија е одлично. Правиме филмови што не претставуваат надвор од границите.“
Сметате ли дека нискобуџетски копродукциски филмови се добар модел за работа?
„Ако се земе предвид дека здружувањето на продукциите полесно може да доведе до некои оптимални буџети, тогаш е јасно дека на тој начин можеме да ја зголемиме и продукцијата на филмови. Многу сум задоволен од соработката со Македонија и се надевам и на некои идни заеднички филмови“.
Кој е Вашиот следен проект?
„Довршувам документарен филм кој се однесува на Прашката револуција од 1968 година, што е колаж од неколку режисери од земјите што се дел од неа. Филмот треба да биде завршен идниот месец и затоа бев спречен да дојдам на македонската премиера на „Насоки“.
Дали верувате дека треба да се случат некои нови општествени револуции?
„Повеќе верувам во индивидуални револуции. Секојдневно треба да работиме на себе, да станеме похумани и поморални луѓе. Само на тој начин може да се надмине општиот морален хаос во кој западна човештвото“.
Ана Василевка
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.