Daily news
„Фолтин“ свиреше за реевалуација на Железничката зграда
Фестивалот за современи уметности АКТО, кој се одржа викендов во киното „Култура“ и во Железничката зграда во Скопје, понуди повеќе содржини: перформативно-истражувачки процеси, саем за независни музички изданија и музичка програма со неколку ДЏ-сетови.
Фестивалот веќе некое време во континуитет има цел да мапира простори што некогаш биле во функција на граѓаните и културниот живот, а сега стојат напуштени и неискористени и покрај целиот потенцијал повторно да бидат управувани од граѓаните за нивните потреби. По акцијата за ревитализација на Офицерскиот дом во Битола, фестивалот АКТО се пресели во Скопје, каде што преку својата програма го сврте вниманието кон Железничката зграда на улицата Борка Талевски како едно уникатно културно наследство кое останало подзаборавено во текот на изминативе децении.
Проектирана од архитектот Михаил Дворников и изградена кон крајот на четириесеттите години, оваа зграда првично била наменета за луѓето вработени во Државната дирекција за железници – Скопје, по што и го добива името Железничка зграда. Распореденоста на становите околу еден заеднички централен двор, како и просториите наменети за колективни друштвени активности на станарите, како, на пример, киносалата на еден од горните катови на зградата, имаат цел да воведат еден вид интегрирано живеење и намалување на чувството на изолација.
Перформативно-истражувачкиот процес со наслов „Кога зградите би зборувале“ во авторство на Филип Јовановски на интересен начин ја раскажа приказната за историското значење и уникатиот концепт на Железничката зграда, и тоа преку комбинација од актерска игра и директно учество на некои од станарите, кои на публиката ѝ овозможија буквално да влезе во неколку станови и низ разговор со нив од прва рака да го доживее автентичниот дух на зградата. Оваа перформативно-истражувачка претстава премиерно се случи во склоп на придружната програма на годинешниот МОТ, а оваа сабота беше централен настан на 12. издание на фестивалот за современи уметности „Pop Up AKTO акција“.
Актерскиот тим, во состав Кристина Леловац, Тамара Ристевска, Ивана Павлаковиќ, Јасмина Василева и Благој Веселинов, ги прошета гледачите низ комплексот запознавајќи ги со редица интересни историски синхроницитети што се случиле токму на таа локација. Турата заврши симболично во старата киносала во која порано редовно се одржувале проекции на филмови за станарите. Иако има одличен потенцијал, салата веќе одамна стои празна и запуштена, без никаква функција.
За крај на перформансот актерите ги воведоа гледачите токму во таа сала, каде што се одржа концерт на „Фолтин“ со цел барем на момент просторот повторно да заживее. Овој пат како интернет-проект „Дејви Д Боуви и паднатите од Марс“, „Фолтин“ изведе препеви на песни од Дејвид Боуви, а за крај отсвире нешто и од својот репертоар.
Сите се согласија дека е жално простори со таков автентичен дух и потенцијал да се остават на забот на времето ,без да им се најде соодветна функција.
Филип Јовановски, автор на перформансот, вели дека се надева оти овој простор ќе заживее повторно, а идејата на перформативно-истражувачкиот процес „Кога зградите би зборувале“ е да ја ангажира локалната заедница при адресирање на прашањето за јавното и заедничкото наспроти приватните интереси.
„Железничката зграда како културно наследство од 1946 година, со уникатни решенија за колективно домување, директно се соочува со непогодите во овие неколку децении. На симболично, како и на репрезентативно ниво, оваа зграда е соочена со неуспесите на одржувањето на мноштвото во активен однос, при што се поставува прашањето – колку е важна и каде е загубена дијалошката структура во заедничките простори?“, вели Јовановски.
Станарите, пак, се жалат дека иако честопати реагирале до надлежните институции дека автентичниот изглед на објектот пропаѓа поради непрописните доградби што ги нарушуваат оригиналниот изглед и функцијата на зградата, ништо ефективно не е преземено во тој поглед. А фасадата веќе одамна стои распадната и необновена.
Порано оваа зграда беше препознатлива. Сега луѓето во Скопје не ни чуле за неа!, велат станарите.
„Кога зградите би зборувале“ е дел од регионалната иницијатива за реевалуација и зачувување на културните наследства во Белград, Загреб и во Скопје“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.