Daily news
(Видео) Културна политика: Нова стратегија, музичарите со реакции
Координаторот на работната група за изготвување на националната стратегија за културен развој, Златко Теодосиевски, внимателно ги сослуша забелешките на сите, а за „Макфакс“ се обиде да ги објасни приоритетите на програмата и дел од анализите што се однесуваат на детектираните штети во културата. Тој се согласува дека тешко ќе биде мотивиран бизнис-секторот за донации во културата, особено на локално ниво, каде што мотивите се секогаш насочени кон поддршка на естрадата.
За Мирко Попов, кој исто така за „Макфакс“ изјави дека музичката дејност е маргинализирана со години, потребна е отворена поддршка затоа што македонската музика е можеби најавтентичниот културен производ што го има земјава.
Нацрт-програмата, која ќе ја обезбеди националната стратегија за културен развој во државата во наредните четири години, е пред својата финална верзија. Во неа се имплементирани ставовите на професионалците во културната дејност и размислувањата на учесниците во јавните дебати што ги организира Министерството за култура во соработка со невладиниот сектор. Засега најмногу забелешки имаат музичарите, а според анализите на работната група, изминативе години најмногу се запоставени музејската и библиотечната дејност, како и заштитата на културното наследство.
Приоритетите се насочени кон децентрализација на културата, прочистување на институциите од несоодветен кадар, преименување на мултикултурна во интеркултурна соработка, која ќе вклучи повеќе социјални групи што биле сериозно запоставени.
На втората дебата што се одржа денеска во Националната галерија „Мала станица“ најмногу реакции стигнаа од музичарите, кои реагираат на укинувањето на квотите за емитување македонска музика, заштита на брендовите на домашното музичко творештво, како и потреба од поголема институционална поддршка на национален оркестар, каков што е „Биг бендот“.
Според Александар Ристовски – Принц, претседател на здружението на музичарите „Шпато“, Министерството за култура како воопшто да нема слух за заштита на македонската музика.
„Можеби не е целосно во ваша надлежност, но навистина мора да се реагира бргу во однос на укинувањето на квотата за емитување македонска музика. Ако не сме заштитени во својата земја, како да го штитиме нашето авторство надвор од границите. Ова е сериозен проблем и ние како здружение со години се боревме квотата да се зголеми, а сега веќе доаѓаме на нула“, рече Ристовски.
Музичарот Гоце Стевковски вели дека без поддршка на национален оркестар, каков што е „Биг бендот“, не може да се постават критериумите за квалитет во изведба на џез-музиката.
„Секоја држава има свој национален оркестар во кој членуваат врвни професионалци. Тие добиваат заштита од државата затоа што важноста да се наметне критериум за квалитет е голема. Ние не можеме да опстанеме само од нашиот ентузијазам“, смета Стевковски.
Според анализите што се правени пред изготвување на нацрт-програмата за националната стратегија, најмногу вработувања во културните институции во минативе години се направени во театарската дејност, каде што бројот на вработени се зголемил за 436 лица; во Македонската опера и балет за 230 лица, во НУ Филхармонија за 58 лица, во АНИП „Танец“ за 60 лица. Таков раст отсуствува во установите од областа на заштитата на културното наследство, каде што е констатирано континуирано опаѓање на бројот на професионалните кадри. На пример, бројот на вработени во Националниот конзерваторски центар е речиси преполовен, а евидентнти се проблемите со недоволната и несоодветна кадровска екипираност во целиот сектор на заштитата на културното наследство, долгогодишно непополнување на слободните работни места (на пример, НУБ „Св. Климент Охридски“ и др.), стои во нацрт-програмата.
Работната група констатирала дека отсуство на објективни критериуми и селективност е направено и во однос на растот на платите. Во периодот од 2006 до 2017 година 60 отсто се зголемени платите на уметниците и сценските техничари во професионалните театри и во театрите и центрите за култура, а во исто време во име на кризна состојба во светската и домашната економија на професионалните кадри во областа на заштитата на културното наследство (конзерваторска, музејска и библиотечна дејност) не само што не им се зголемуваат платите туку и не им се вреднува ни напредокот во кариерата со стекнување повисоки стручни звања.
Инаку, преку буџетот на Министерството за култура (заклучно со август 2017 година) се финансираат 112 институции со 3.287 вработени. Од нив 63 имаат статус на национални институции со 2.735 вработени, со ангажирани средства за плати во бруто-износ од 87.106.481 милиони денари, а 49 се локални установи со 552 вработени и ангажирани средства за плати во бруто-износ од 14.155.043 милиони денари. Овој факт говори за нерамномерната институционална и кадровска распределеност во културата.
„Општ впечаток е дека т.н. институционалната култура во Македонија е затворена, самодоволна, неконкурентна и некомпатибилна, често и нестручна, односно непрофесионална. Во Република Македонија доминира конзервативно-традиционалната култура како организациски модел, кој е хиерархиски структуиран и се заснова на строга поделба на работата. Моделот обезбедува донесени одлуки од врвот на организациската структура и неможност за брзи акции, одлуки и проток на информации“, пишува во програмата.
Дебатата продолжи во одделни работни групи за одделни дејности, а за денес беше предвидена и дебата за конкурсот за проекти од национален интерес. По дополнителните анализи се очекува идната недела да се добие конечната верзија на програмата според која ќе треба да се гради културната политика во следните четири години.
А. Василевска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.