Daily news
„Исцелител“ како плацебо-ефект за македонскиот филм
Публиката мотивирана, а никако монтирна, се поклони на дебитанското долгометражно остварување на младиот режисер Ѓоче Ставревски на синоќешната премиера на затворањето на фестивалот „Синедејс“. Френетичен неколкуминутен аплауз, искрен колку и самиот филм, го поздрави режисерот Ставревски, но и целата екипа на филмот „Исцелител“. На подобар прием кај публиката на македонски филм досега не можам да се сетам и, секако, априори кон филмот одат сите епитети што тој несомнено ги заслужува.
Нему му појде од рака тоа што долго се чекаше во македонската кинематографија, филм кој е опериран од лажни амбиции, сработен доследно и она што е најважно, стигнува во вистинскиот миг да ја зацели малку оваа негативна клима што од повеќе причини се наметна во нашатата кинематографија. Не дека Ставревски треба да ја носи оваа одговорност, но како Дизниевиот Мики Маус, кој го наместија да се справи со џинот, затоа што со еден удар сосема случајно утепа седум муви, така Ставревски со режисерскиот јазик брцна во окото на системот како млад социјално ангажиран уметник, се потруди да направи добар филм и растера повеќе муви наоколу.
Работен во манирот на црна комедија, со атмосфера и естетика што со години ја гледавме во филмовите на северниот сосед (најново во „Реквием за госпоѓа Ј.), но и таа граница се недминува, туку оди во насока на водечката романска кинематографија со која во успешна компетиција се и бугарската и грчката. Парира на филмските приказни, кои со помал и или поголем квалитет кружат на Балканот, комуницираат со Медитеранот, но секако ќе ги сакаат и препознаваат насекаде. Едноставен во целата драматуршка поставеност, се занимава со обичниот човек, оној заборавен од системот, кој се снаоѓа како што знае и умее, се бори со болниот здравствен систем, економската беда и притоа мора да се справи и со луксузот на личната трагедија и емотивен живот.
Избегнувајќи ги замките да навлезе во патетика, а сепак да предизвика силна емоција, Ставревски допира многу социјални теми. Разбирливо, се сопнува неколкупати, но тоа може да се отпише и на дебитанскиот чекор, сепак чесната намера во сите филмски елементи ова го прават речиси незабележливо. Функционално сценарио, добра акатерска игра, проверени музички ефекти.
Во пакет со ова, непогрешлива сценографија и костимографија, а за искусниот директор на фотографија Дејан Димески, и овој пат камерата очигледно била вистинско задоволство.
Духовитоста, поточно црниот хумор, конечно во македонски филм не прозвучи глупаво во духот на „Хихириху“, туку точно како што е неговата намена, полесно да се проголта горчливата чинија на реалноста. И кога навистина тоа сè изгледа толку едноставно, ненаметливо влегува во свеста на гледачот, јасно е дека не било лесно да се сработи.
Минатата недела ја освои наградата на публиката на филмскиот фестивал во Солун. Работен е во копродукција со грчкиот филмски центар, а Ставревски не пропушти да каже дека наградата од Солун и соработката со Грција е само уште една потврда во прилог на тоа што секаде се препознава уметничкиот код и дека политиката со тоа нема никаква врска.
Благој Веселинов во улогата на Веле и Анастас Тановски – Саздо, Диме Илиев, Јордан Симонов, Александар Микиќ и преостанатиот дел од актерската екипа – внимателно избран кастинг и уште повнимателно одиграни улоги.
Рецептот за овој филм е можеби како оној на волшебниот колач со марихуана што во филмот лекува од рак, не е за секого, но помага.
„Исцелител“ предизвикува плацебо-ефект, тој нè потсетува колку е едноставно да се верува и да се направи добар филм исто толку колку што е едноставно да се биде среќен.
Ана Василевска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.