Daily news
Иринеј: Потегот на МПЦ е дело на неуки архијереи и политички договор на двоецот Заев – Борисов
Епископот бачки Иринеј за божикното издание на весникот „Печат“ зборува за неукиот потег на МПЦ и за неканонската одлука на Бугарската православна црква, која се однесува на канонската јурисдикција на Православната охридска архиепископија.
„Пресудата на Европскиот суд за човекови права, основана на начелата на правото и правдата, треба да ја набљудуваме во светлината на јануарските денови од 2004 година кога скопските власти ги апсеа архијереите на Охридската архиепископија, кога претепуваа монахињи, го запалија манастирот во Нижеполе покрај Битола, упаѓаа ноќе во домовите на верниците, им се закануваа и ги шиканираа. Исто така, треба да ја согледуваме во светлината на низата монтирани судски процеси и страдања на самиот архиепископ Јован. Со оваа пресуда скопските власти се осуетени за понатаму да не постапуваат така. Охридската архиепископија, од севкупното православие признатата канонска автономна црква, која ја врши полнотата на спасоносната мисија и има поглавар, епископат, свештенство, монаштво и верници, сега е и полноправен субјект на јавното и граѓанското право. Тоа и мене и на сите нам ни влева надеж дека Охридската архиепископија ќе биде толерирана и барем декларативно рамноправна со расколничката црковна организација, која де факто (иако, не и де јуре) ужива статус и привилегии на државна црква“, вели Иринеј.
Во поглед на новонастанатата ситуација со Бугарската православна црква, чиј Синод ја прифатил улогата на мајка црква, под чиј скут македонската црква би се обидела да стекне легалност и автокефалност, Иринеј вели дека се работи за чиста фарса.
„Постапката на црквата во раскол претставува преседан во вкупната нејзина историја, а од стојалиште на православната еклисиологија и канонското право – чиста фарса. Кратка анализа и оцена, како на акцијата на таканаречената Македонска православна црква, така и на реакцијата на Бугарската православна црква, изнесов неодамна на страниците на „Вечерње новости“, а тука би се осврнал само на два аспекта – текстуалниот и политичкиот. Имено, Синодот на Бугарската патријаршија, судејќи по словото и духот на неговото официјално соопштение, експлицитно и недвосмислено не ја прифати улогата на мајка црква, ниту ѝ вети на Македонската православна црква канонско општење и признавање автокефален статус. Наместо тоа, бугарскиот Синод формира комисија, која има задача да помогне при решавање на проблемот на создадениот раскол, и тоа со консултација и во соработка со другите православни цркви. Ми се чини ова е границата на неканонско вплеткување во животот на друга автокефална црква (српската), која бугарската црква не може да ја помине доколку не сака и самата да си го дозволи искуството на расколот со сестринските цркви, искуство што во својата историја веќе го имала, и тоа не еднаш. Не може да се избегне впечатокот, а има и непосредни сведочења од самата бугарска црква, дека целиот потфат е мотивиран од политички, државно-национални цели, во духот на старата егзархиска теза за етничкиот бугарски карактер не само на денешна Република Македонија туку и на одделни делови на Србија и Грција. Со самото тоа, инспириран и поттикнат, судејќи по сè, е од политичари и државни фактори од Скопје и Софија. Не знам, но не би се чудел, целото сценарио да е разработено на последниот состанок на двајцата премиери, Заев и Борисов, во Струмица, во режија или барем со активно учество на расколничкиот струмички владика Наум. Актерите и не кријат многу дека нивните акции се политички координирани. Притоа, се разбира, црквата со своите канони, устројство и поредок, совршено нив не ги интересира. Нивната намера е чисто црковниот проблем да го решат со политичко насилство и со политичка цел. Со тоа маѓепсаниот круг се затвора: се враќаме на дамна изминатите децении кога Комунистичката партија на Југославија ја основа таканаречената Македонска православна црква за подоцна да ја дарува со фантомска автокефалност (документите за сето тоа веќе одамна се објавени). Проблемите нема да се решат со политичките договори на двоецот Борисов – Заев и со неуката акробатика на одделни архијереи, кои инаку искрено и длабоко ги жалам бидејќи вирусот schismaticum ги фрлил во долга духовна болест. Напротив, се плашам дека се оди кон нови поделби помеѓу верниците, не толку помеѓу оние од канонската Охридска архиепископија, колку помеѓу оние што од незнаење или под влијание на пропаганда припаѓаат на расколничките црковни структури“, посочува епископот бачки Иринеј.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.