Daily news
(Видео) Музејот на ВМРО – кошмар на новата власт или туристичка атракција за странците
Музејскиот комплекс, што ги вклучува Музејот на македонската борба за државност и самостојност – Музејот на ВМРО и Музејот на жртвите на комунистичкиот режим – е еден од доминантните објекти на проектот „Скопје 2014“. Работната група при Министерството за култура, која го стави на ревизија фамозниот проект што го смени лицето на главниот град, реши да ги отстрани споменикот на Ќосето и споменикот на Александар на скопскиот аеродром, на маса го стави и Музејот чија изградба се поврзува за мегаломанската потреба на Груевски за акцентирање на историјата и освојување на етикетите во прилог на неговото владение и воспевање на партијата.
Министерот за култура, Роберт Алаѓозовски, кој непосредно по неговото именување изјави дека оваа културна установа е срам за странските посетители, според директорот на Музејот, Бранислав Светозаревиќ, никогаш не стапнал таму и не може да суди додека не го види.
Нерегуларности поврзани за Музејот беа констатирани во законитоста со која биле спроведувани тендерските постапки во изградбата за што кривичниот суд во Скопје соопшти дека Советот за оценка на обвинителен акт го одобри обвинението за предметот „Тендери“ на специјалното јавно обвинителство, во кој првообвинета е поранешната министерка за култура, Елизабета Канческа-Милевска.
Веќе почна судскиот процес за обвинителниот акт во кој поранешната министерка се товари дека ја злоупотребила службената положба, односно дека без завршена постапка за јавни набавки дозволила фирмата „Бетон“ од Штип да изврши градежни работи во Музејот на ВМРО, што довело до оштетување на државниот буџет во висина од 54 милиони денари.
Но, според Светозаревиќ, овие обвиненија се друга приказна, а за опстанокот на Музејот и колку неговата содржина е оправдана, треба да се одлучува според други аргументи. Тој тврди дека во книгата на впечатоци се потпишале високи светски државници, редовно го посетуваат воени делегации, генарали на НАТО, дури и гости на новата власт, а објектот се изнајмува за разни намени, од венчални ритуали до свечени ручеци на фудбалски тимови, како „Реал Мадрид“. Користењето на луксузната конференциска сала чини и 200 евра од час, но, од друга страна, за разни општетствено корисни настани и социјални групи тој се отстапува и бесплатно.
Годинава Министерството за култура на оваа установа ѝ одобрила 120.000 денари за проекти, што, според директорот, е минимална сума, но самоодржливоста е голем адут на Музејот и тој вели дека можеби ова е единствената културна установа што работи со бонитет. За одржување на објектот годишно се потребни и по 50.000 евра, средства што се добиваат од издавање на просторот и од продажба на билети.
Странските туристи се редовни посетители на Музејот и за еден час прошетка низ македонската историја добиваат една општа слика за историските состојби во изминатите два века.
За оспорувањата и етикетирањата како еден од престижните објекти на минатата власт и Груевски, за кој се потрошени повеќе од 12 милиони евра, директорот тврди дека некој од ресорното Министерство треба да го посети, па потоа да суди. Според Светозаревиќ, членовите на работната група што треба да одлучуваат за иднината на Музејот не се компетентни бидејќи за тоа е потребна одлука на еминентни историчари, како што било при самото формирање на концептот. Консултирани биле повеќе од 40 историчари, кои ги изнеле своите ставови, а еден од главните атрибути според посетителите е токму фактографскиот пристап и присуството на објективни факти што не поддржуваат ниту една политичка опција, туку се застапени и леви и десни, и претставници на сите можни етнички групи што биле дел од создавањето на македонската историја.
Доколку дојде до рушење или пренамена, прашање е што ќе се прави со многубројните донации на предмети што стигнувале од сите страни на светот.
Наместа со морбиден приказ на извесни историски сцени што личат на филмска сценографија, кои можеби не се пријатно искуство за секого, но сигурно е дека се впечатливи и оставаат сензација кај посетителот.
Дали ќе биде истакнато културното, едукативното или, пак, туристичкото значење на овој музејски комплекс или тој ќе биде пренаменет, останува неизвесно.
Културната установа се простира на површина од 2.500 квадратни метри, од кои 800 му се отстапени на Музејот на жртвите на комунистичкиот режим. Комплексот е поделен на 16 одделенија, мултимедијален простор наменет за семинари и конференции, библиотека и интернет-кафе. Изработени се 108 восочни фигури, а ликовните решенија на големите платна што прикажуваат масовни историски сцени се во најголем дел авторство на руски сликари.
Алаѓозовски неодамна изјави „во 2018 ќе спроведеме и ревизија и бришење од регистарот на сите незаконски запишани споменици и објекти од проектот ’Скопје 2014’, кои по својата природа не може да претставуваат културно наследство“.
Воедно, тој најави и нова стратегија за заштита и подготовка на нов закон за заштита на културното наследство.
(А. В.)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.